БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4200
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Kroki » 02 Юли 2011, 9:26

Добре, не мисля, че някой каращ М-автомобил си мисли за разхода и го вълнува дали ще спести 3-4л....
Къде ще е тази надежност, след 10 години? Като чуваме за счупени турбини и разни там компоненти на по 60к км...
Определно, БМВ ще се запомни със старите си екземпляри на по 500к км с все още живот в тях.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Modulo » 02 Юли 2011, 9:53

alx написа:аз знам, че е широко прието че помпаните мотори правят повече коне при една и съща консумация на гориво- но аз това още не съм го видял на практика... основния проблем в реалния свят е че турбинирания мотор винаги е с по-тежка ротационна система и има по-големи загуби от триене плюс факта, че едно турбо никога не може да духа по- студен въздух в интейка от един атмосферен мотор независимо от интеркулерите. от там страда изгарянето... а като почнеш да надуваш повече нещата стават още по-зле защото почваш да връщаш аванса и нещата започват още да забиват откъм ефективност...


На мен икономията на турбото ми е много очевидна и без да чета научни обосновки. Carrera S и Тurbo харчат почти еднакво. Cayenne S и Turbo също. X5 4.8i и X50i...Ауди S6 и RS6. Огромни разлики в ускорението, нищожни разлики в разхода.

Като се замисля X5 4.8i ми напомни отново никога повече да не си купувам кола по-тежка от 1600 кг. с атмосферен мотор. За да тръгне да ускорява що-годе прилочно влиза в едни обороти дето хич не отиват на такъв камион, а яде храната на 600 турбо коня.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от acho.rs » 02 Юли 2011, 18:03

4,8и не е с директно впръскване , нито е оптимизиран да работи с "бедни смеси" , нито е мислен за икономичен двигател .( Отделно както казваш мястото му не е в камион .)
Същото важи и за останалите двигатели които изброи - никой не е казвал , че високооборотни спортни атмосферки харчат малко .

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от alx » 03 Юли 2011, 16:10

Modulo написа:На мен икономията на турбото ми е много очевидна и без да чета научни обосновки. Carrera S и Тurbo харчат почти еднакво. Cayenne S и Turbo също. X5 4.8i и X50i...Ауди S6 и RS6. Огромни разлики в ускорението, нищожни разлики в разхода.

Като се замисля X5 4.8i ми напомни отново никога повече да не си купувам кола по-тежка от 1600 кг. с атмосферен мотор. За да тръгне да ускорява що-годе прилочно влиза в едни обороти дето хич не отиват на такъв камион, а яде храната на 600 турбо коня.


Друга ми е мисълта. Икономията на турбинираните коли е очевидна в реалния свят защото просто повечето време не си в турбините. Идеята ми беше, че в момемент когато един турбо мотор прави 500 коня на пълен бууст и един атмосферен прави същите коне... Много ме съмнява турбо мотора да има по- малка консумация.



За 4.8- въпрос на стратегия. Стария 4.8ис с алпина мотора беше много приятен за каране... Новия 4.8и на мене също не ми харесва като динамика...
алекс
трабант 601с
разни други возила

SPACEMAN!
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: Ловеч / Севлиево
Пол: Мъж
Кара: USS ENTERPRISE
Мечтае да кара: ЗВЕЗДОЛЕТ

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от PROPELLER » 03 Юли 2011, 22:15

maxpower написа:Надеждността на новите автомобили пада с всяка изминала година и всеки нов модел, при всяка марка, така че лошо няма, поне ще има работа за хората в авто сервизите :lol: . Турбо,много коне, нисък разход, ненужно много електорника и т.н., това май вече сме го чували и преди. Да, може да харчат малко, да върви добре, но като сменяте турбината,верига, бутала и други жизнено важни елементи по мотора преди да е настъпила първа смяна на маслото не е нормално. Ако вие искате да карате такава кола моля, заповядайте. Само да кажа, че VW спрират производството на 1,4ТСИ скоро :lol: щото е много "як".
Всичко е хубаво на хартия, но след 10г от тези двигатели няма да е останало почти нищо, за нас, на края на опашката преди Надин. Тогава ше търсите М50 ама нема :lol: .
Само се чудя в какво да инвестирам пари от сега, ремонт на турбини или изкупуване и преработка на метали :mhihi:
Иначе БМВ за няколко години тотално започнаха да се отдалечават от толкова дългата си история и не ми е много ясно къде се опитват да пробият с напречно разположени двигатели и предно предаване, където има марки, които правят това от десетилетия.
Ако исках да си купя таква кола то определено не бих си взел БМВ, а Ауди примерно. Въпрос на време е БМВ да се превърне в поредната масовка в опаковка със синьо бяла перка на нея.



Това с тия турбини /битурбини :mhihi: / , хич ,ама хич не ми харесва нещо!!! :dunno:
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Top Gun Maverick » 04 Юли 2011, 20:46

Как да ти харесва след като до попадане в нашите лапи няма да е останало почти нищо от буталата, че и направо от блока? :mhihi: А ние като ги купим тия коли по принцип започват нов живот с обилно количество въртене на гуми и пробване до колко странично "же" издържа колата.Заминават в леките случай съединителите, а в по-тежките докъдето ти стига фантазията. :mhihi: Нищо, може пък докато остареят повечеко 330-ките от Е92 България да се е оправила и да караме само нови БМВ-та. :kuku: :mhihi: Но това ще стане бая години след построяване на тунел под Шипка и то в оптимистичните прогнози. :mhihi: Тогава няма да ни дреме особено, че са с турбини.Та хората от фирмата са ориентирани към тези купувачи, едва ли на някой му дреме какво ще става с тях след 10-12 години, а за повече да не говорим.Да живее М50. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от NeoPrint » 04 Юли 2011, 21:39

До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици :mhihi:
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 17.01.2005
Местоположение: Мюнхен/Пловдив

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от JohnnyBlack » 06 Юли 2011, 23:57

NeoPrint написа:До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици :mhihi:
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!

Викаш да си караме двигателите разработвани през 60-те години и да не обръщаме внимание на новите "боклуци"?
Да ме прощавате ама който плюе турбо моторите на БМВ явно не е карал такъв... иначе нямаше да го прави.
За надеждността и дали ще изкарат 20 години - времето ще покаже.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от vicho » 07 Юли 2011, 11:38

NeoPrint написа:До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици :mhihi:
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!


Видя ли голямата синя гарсониера как летеше по пистата на събора?

hint: 4.4 V8 twin-turbо :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Feanor » 07 Юли 2011, 12:07

ALiGaToR написа:И като цяло се премахва нуждата от М серия. А и защо пък 550i да не бяха го нарекли М5. Има същите характеристики като М сериите на Е39 и Е60.


Що за глупости... Е60 М5 има 507 кс - май малко се различава от 407-те на F10 550i? А окачването? А диференциала? А спирачките? М серията е съвсем друга кола и нуждата от нея си е там, вярвай ми. 550i е хубава лимузина, но е много далече от М5... дори от старата Е39 М5.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4200
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Kroki » 07 Юли 2011, 12:58

vicho написа:
NeoPrint написа:До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици :mhihi:
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!


Видя ли голямата синя гарсониера как летеше по пистата на събора?

hint: 4.4 V8 twin-turbо :idea:

Бях до него, когато се изтреля първия път :shock:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от vicho » 07 Юли 2011, 14:19

It's not just turbo, it's TURBO! (or two in some cases) :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?


Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: Дружба Сити
Кара: Е34/Е30 на кило
Мечтае да кара: Х5 4.4 is

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Ascendancy » 11 Юли 2011, 1:13

steeN написа:M3 е 120% 3 литра битурбо, още като излезе 335i беше ясно ;)
освен ако не полудеят и не направят нещо с 3 турбини, но се съмнявам.

за другото, не знам. такива са времената.


http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=555719

3 турбини
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от acho.rs » 11 Юли 2011, 11:14

Nitschke also touches on a long rumored upcoming M1 supercar. “We have a fantastic history with the M1,” Dr Nitschke said. “The decision on developing this car is open. We’d love to do it.”

бла-бла-бла - тва от 10 години си го повтарят на всяко 3то интервю :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от BMW_RIDER » 11 Юли 2011, 11:38

Ascendancy написа:
steeN написа:M3 е 120% 3 литра битурбо, още като излезе 335i беше ясно ;)
освен ако не полудеят и не направят нещо с 3 турбини, но се съмнявам.

за другото, не знам. такива са времената.


http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=555719

3 турбини


ОМГ, 3 турбини и едната задвижвана от ток, демек 2 турбини и електрически суперчарджър. Това чудо ще ме е страх да го запаля от деня в който му изтече гаранцията.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook