БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Модератор: Общи модератори
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4200
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Добре, не мисля, че някой каращ М-автомобил си мисли за разхода и го вълнува дали ще спести 3-4л....
Къде ще е тази надежност, след 10 години? Като чуваме за счупени турбини и разни там компоненти на по 60к км...
Определно, БМВ ще се запомни със старите си екземпляри на по 500к км с все още живот в тях.
Къде ще е тази надежност, след 10 години? Като чуваме за счупени турбини и разни там компоненти на по 60к км...
Определно, БМВ ще се запомни със старите си екземпляри на по 500к км с все още живот в тях.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
alx написа:аз знам, че е широко прието че помпаните мотори правят повече коне при една и съща консумация на гориво- но аз това още не съм го видял на практика... основния проблем в реалния свят е че турбинирания мотор винаги е с по-тежка ротационна система и има по-големи загуби от триене плюс факта, че едно турбо никога не може да духа по- студен въздух в интейка от един атмосферен мотор независимо от интеркулерите. от там страда изгарянето... а като почнеш да надуваш повече нещата стават още по-зле защото почваш да връщаш аванса и нещата започват още да забиват откъм ефективност...
На мен икономията на турбото ми е много очевидна и без да чета научни обосновки. Carrera S и Тurbo харчат почти еднакво. Cayenne S и Turbo също. X5 4.8i и X50i...Ауди S6 и RS6. Огромни разлики в ускорението, нищожни разлики в разхода.
Като се замисля X5 4.8i ми напомни отново никога повече да не си купувам кола по-тежка от 1600 кг. с атмосферен мотор. За да тръгне да ускорява що-годе прилочно влиза в едни обороти дето хич не отиват на такъв камион, а яде храната на 600 турбо коня.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
4,8и не е с директно впръскване , нито е оптимизиран да работи с "бедни смеси" , нито е мислен за икономичен двигател .( Отделно както казваш мястото му не е в камион .)
Същото важи и за останалите двигатели които изброи - никой не е казвал , че високооборотни спортни атмосферки харчат малко .
Същото важи и за останалите двигатели които изброи - никой не е казвал , че високооборотни спортни атмосферки харчат малко .
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Modulo написа:На мен икономията на турбото ми е много очевидна и без да чета научни обосновки. Carrera S и Тurbo харчат почти еднакво. Cayenne S и Turbo също. X5 4.8i и X50i...Ауди S6 и RS6. Огромни разлики в ускорението, нищожни разлики в разхода.
Като се замисля X5 4.8i ми напомни отново никога повече да не си купувам кола по-тежка от 1600 кг. с атмосферен мотор. За да тръгне да ускорява що-годе прилочно влиза в едни обороти дето хич не отиват на такъв камион, а яде храната на 600 турбо коня.
Друга ми е мисълта. Икономията на турбинираните коли е очевидна в реалния свят защото просто повечето време не си в турбините. Идеята ми беше, че в момемент когато един турбо мотор прави 500 коня на пълен бууст и един атмосферен прави същите коне... Много ме съмнява турбо мотора да има по- малка консумация.
За 4.8- въпрос на стратегия. Стария 4.8ис с алпина мотора беше много приятен за каране... Новия 4.8и на мене също не ми харесва като динамика...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- PROPELLER
- SPACEMAN!
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: Ловеч / Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: USS ENTERPRISE
- Мечтае да кара: ЗВЕЗДОЛЕТ
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
maxpower написа:Надеждността на новите автомобили пада с всяка изминала година и всеки нов модел, при всяка марка, така че лошо няма, поне ще има работа за хората в авто сервизите. Турбо,много коне, нисък разход, ненужно много електорника и т.н., това май вече сме го чували и преди. Да, може да харчат малко, да върви добре, но като сменяте турбината,верига, бутала и други жизнено важни елементи по мотора преди да е настъпила първа смяна на маслото не е нормално. Ако вие искате да карате такава кола моля, заповядайте. Само да кажа, че VW спрират производството на 1,4ТСИ скоро
щото е много "як".
Всичко е хубаво на хартия, но след 10г от тези двигатели няма да е останало почти нищо, за нас, на края на опашката преди Надин. Тогава ше търсите М50 ама нема.
Само се чудя в какво да инвестирам пари от сега, ремонт на турбини или изкупуване и преработка на метали![]()
Иначе БМВ за няколко години тотално започнаха да се отдалечават от толкова дългата си история и не ми е много ясно къде се опитват да пробият с напречно разположени двигатели и предно предаване, където има марки, които правят това от десетилетия.
Ако исках да си купя таква кола то определено не бих си взел БМВ, а Ауди примерно. Въпрос на време е БМВ да се превърне в поредната масовка в опаковка със синьо бяла перка на нея.
Това с тия турбини /битурбини


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Как да ти харесва след като до попадане в нашите лапи няма да е останало почти нищо от буталата, че и направо от блока?
А ние като ги купим тия коли по принцип започват нов живот с обилно количество въртене на гуми и пробване до колко странично "же" издържа колата.Заминават в леките случай съединителите, а в по-тежките докъдето ти стига фантазията.
Нищо, може пък докато остареят повечеко 330-ките от Е92 България да се е оправила и да караме само нови БМВ-та.
Но това ще стане бая години след построяване на тунел под Шипка и то в оптимистичните прогнози.
Тогава няма да ни дреме особено, че са с турбини.Та хората от фирмата са ориентирани към тези купувачи, едва ли на някой му дреме какво ще става с тях след 10-12 години, а за повече да не говорим.Да живее М50. 






In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!

За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!
- JohnnyBlack
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 522
- Регистриран на: 17.01.2005
- Местоположение: Мюнхен/Пловдив
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
NeoPrint написа:До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици![]()
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!
Викаш да си караме двигателите разработвани през 60-те години и да не обръщаме внимание на новите "боклуци"?
Да ме прощавате ама който плюе турбо моторите на БМВ явно не е карал такъв... иначе нямаше да го прави.
За надеждността и дали ще изкарат 20 години - времето ще покаже.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
NeoPrint написа:До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици![]()
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!
Видя ли голямата синя гарсониера как летеше по пистата на събора?
hint: 4.4 V8 twin-turbо

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
ALiGaToR написа:И като цяло се премахва нуждата от М серия. А и защо пък 550i да не бяха го нарекли М5. Има същите характеристики като М сериите на Е39 и Е60.
Що за глупости... Е60 М5 има 507 кс - май малко се различава от 407-те на F10 550i? А окачването? А диференциала? А спирачките? М серията е съвсем друга кола и нуждата от нея си е там, вярвай ми. 550i е хубава лимузина, но е много далече от М5... дори от старата Е39 М5.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4200
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
vicho написа:NeoPrint написа:До преди седмици карах М50 и с носталгия си спомнях за добрия стар М20, а какво да кажа за великия М30?!? Всички тези нови турбо чекии са само вода в мелницата на сервизите и магазините за резервни части. Да му мислят гордите собственици![]()
За мен БМВ са символ на шест цилиндровите редови двигатели с атмосферно пълнене и това което се случва сега е един вид предателство и отстъпление от същността на марката.
Не всичко е л/100км. Важно е удоволствието. Не забравяйте: No replacemant for displacemant!
Видя ли голямата синя гарсониера как летеше по пистата на събора?
hint: 4.4 V8 twin-turbо
Бях до него, когато се изтреля първия път

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
It's not just turbo, it's TURBO! (or two in some cases) 

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Ascendancy
-
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Дружба Сити
- Кара: Е34/Е30 на кило
- Мечтае да кара: Х5 4.4 is
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
steeN написа:M3 е 120% 3 литра битурбо, още като излезе 335i беше ясно
освен ако не полудеят и не направят нещо с 3 турбини, но се съмнявам.
за другото, не знам. такива са времената.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=555719
3 турбини
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Nitschke also touches on a long rumored upcoming M1 supercar. “We have a fantastic history with the M1,” Dr Nitschke said. “The decision on developing this car is open. We’d love to do it.”
бла-бла-бла - тва от 10 години си го повтарят на всяко 3то интервю

- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(
Ascendancy написа:steeN написа:M3 е 120% 3 литра битурбо, още като излезе 335i беше ясно
освен ако не полудеят и не направят нещо с 3 турбини, но се съмнявам.
за другото, не знам. такива са времената.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=555719
3 турбини
ОМГ, 3 турбини и едната задвижвана от ток, демек 2 турбини и електрически суперчарджър. Това чудо ще ме е страх да го запаля от деня в който му изтече гаранцията.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани