BMW & TED - The power of ideas

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 27 Яну 2008, 16:57

ето отговори на някои от въпросите ..

@ пичовете, на които обещах книгата - сканирах половината почти, но ми отнема много време, затова другата половина ще я сканирам по-късно .. пратете ми на ЛС email-ите си, за да ви я изпратя по-късно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 27 Яну 2008, 16:58

...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от ivan1979g » 27 Яну 2008, 20:56

Turturelo написа:Относно цифрите, които движат BMW в крайна сметка - Е65 е с много по-добри цифри в продажбите от Е38 ..

Пазарът на тези коли нарасна, а БМВ май запази пазарния си дял. С подобна радикална промяна се търси ръстеж, а не запазване на пазарен дял.
Пазарът на луксозни коли нараства два пъти по-бързо от пазара като цяло и затова БМВ ще продължат да растат. Освен това имат повече пари за разработка на нови модели и технологии след като се отърваха от Роувър (който губеше милиарди).
МБ копираха много съществени неща от Е65 в новата ЕС-класа, явно БМВ са на прав път. Но дали не можеше да е по-добра? Това му е основния проблем на дизайна на Бангъл--остава впечетление, че можеше и по-добре.
Turturelo написа:Най-хубавото нещо е, че ако някой от вас разговаря с човек от дизайнерския екип ще видите 200 пъти повече заряд в очите и любов към марката BMW. Тогава ще разбере как ОСКВЕРНЯВАТЕ труда на тези хора, защото всеки един от тях живее с тази марка, искат да я направят неподражаема и са хиляди пъти по-големи ентусиасти от псевдо онези, за които BMW се свежда до квадратна 25 годишна кола, която може да върти гуми и най-възхвалявания от останалите е онзи, който си е скъсал най-бързо гумите. Велико..

Стига бе, колега. Не говориш за революционери от ВРО и БРЦК, а за наети служители във фирма. Ако им предложат по-добри условия и переспектива за развитие ще отидат при конкуренцията. И е съвсем естествено те да са по-големите ентусиасти. Аз плащам (и то доста) за симпатията си към БМВ, а на тях им плащат (и то повече, отколкото би им платила конкуренцията).
Ясно, че ентусиазмът на служителите прави БМВ по специална компания. Но се оскверняват светини, а не търговски продукти. Нали си наясно с разликата между църква и шоурум на БМВ?

Turturelo написа:Това за загърбването на традициите е толкова невярно, че няма накъде .. това, че "традициите" в настоящите модели не се изразяват в ретро километражите, които се ползваха 50 години не означава, че всеки един нов модел не е вдъхновен от предходните. BMW притежават една програма наречена Mobile Tradition, която най-грубо представлява събиране на произведени модели от всички периоди и моделни поколения на определено място. ....... Тези автомобили ...често са посещавани от екипа дизайнери на Крис Бенгъл, включително самия той, от където черпят вдъхновение точно как да обвържат традициите на новите автомобили с предходните. Автомобилите, които гледат са обаче много много по-стари от Е30 ..

Това което си описал е част от механизмът на създаването на нов дизайн. Резултатът от работата е нещо различно. И тези в Чернобил бяха ходили в университет, знаеха каквото трябва, но някак не се справиха. Бангъл и подчинените му имат концепция, правят нещата правилно, но резултата не е обещания. Сега ще поясня какво имам впредвид: Преди Бангъл да стане шеф-дизайнер преди 15години БМВ не е отделяло много внимание на дизайнерския си отдел. Отделът даже не е имал началник... Приоритет са били инженерите. Решават, че са стигнали задънена улица с почти еднаквия дизайн на всичките си модели и търсят промяна. Наемат Бангъл, защото мислят че той ще реорганизира дизайнерския отдел и ще направи новите модели визуално по-атрактивни. Резултата е, че никой не критикува инженерната страна на БМВ както винаги. Има обаче доста критики към дизайна. Щеше ли някой друг да се справи по-добре от Бангъл? Най-вероятно да. Алфа (например 159) показва, как се прави безупречен модерен дизайн на база на традицията. В него няма нищо ретро, но е ясно че е свързан с предишните Алфи. И феновете на Алфа си го харесват без иключения, а при дизайна на Бангъл има много спорове.



Turturelo написа:...но ако той беше представителна извадка на типичния американец, щяха да са мега интелигентни и начетена нация, което определено не може да се каже за тях.

Извади тези, за които писах преди това от 300-те милиона и ще видиш, че американците са доста читави хора.
Имай впедвид, че когато говориш с някой, който е специалист в дадена област, а ти не си, той винаги изглежда много умен. Дали е толкова умен и в сравнение с другите специалисти в неговата област е друга бира. Аз си мисля, че Бангъл не е от най-добрите съвремени дизайнери (на база направените под негово ръководство коли). Че е интересен събеседник и лектор е ясно. Умните хора с богат житейски опит са винаги такива, а американците са и доста предразполагащи събеседници. Но понеже е от царевицата му липсва усетът към характера на една европейска марка. И точно щото е американец му е трудно да го осъзнае.

Turturelo написа:
ivan1979g написа:... Що реши, че не познаваме матерята?

Защото ако я познаваха хората, които сипват тъпотии, нямаше да го правят! Винаги се старая да разбера нещо, преди да го охуля, да потърся причините това нещо да е по този начин, да науча възможно най-много и чак тогава да си дам мнението, което съм убеден, че изобщо не важи в този случай .. за всички писали по теми като тези. Не само тук.. навсякъде.

:D :D :D А не си ли се замислял, че другите са проучили въпроса по същия начин, но са стигнали до друг извод? Монополът над истината е много по американски ;)

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 27 Яну 2008, 22:26

ivan1979g написа:Пазарът на тези коли нарасна, а БМВ май запази пазарния си дял. С подобна радикална промяна се търси ръстеж, а не запазване на пазарен дял.


:banghead: Ето затова казвам, че разисквате теми, които често не познавате .. няма нужда да коментирам останалото.

Той е шеф на дизайна на BMW Group - най-добре развиващия се премиум бранд в днешно време .. ти си ivan1979g от София и с думи кратки обясни, че му липсвал усета към европейските марки .. чисто и просто .. такъв шамар си бих по челото, че ме заболя главата откровено казано....

Пуснах това интервю, заради хора като теб. Направи ли си поне труда да го прочетеш, преди да вкараш Крис Бенгъл в царевицата .. аз си направих труда да сканирам 120 страници, но не за хора с това мислене и точно заради тях няма да пусна цялата книга тук ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Любо Мегов » 28 Яну 2008, 0:57

Turturelo написа:Той е шеф на дизайна на BMW Group - най-добре развиващия се премиум бранд в днешно време .. ти си ivan1979g от София и с думи кратки обясни, че му липсвал усета към европейските марки .. чисто и просто .. такъв шамар си бих по челото, че ме заболя главата откровено казано....



и аз не съм съвсем съгласен тук с колегата, НО ВСЕКИ ИМА ПРАВО НА ЛИЧНО МНЕНИЕ, форумите са за това :!: и демокрацията също ;)

относно книгата, ако я има цялата в jpg ще е лено да се превърне в doc, pdf ...

и дори да се преведе

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 7.04.2007

Мнение от MayDay » 28 Яну 2008, 21:16

Старо, но свързано с по-горните сканирания и писания:

[url=http://tranz.it/load.php?id=hHqxe54Jdz2wIAIP49715]The Ultimate Creativity Machine:
How BMW Turns Art into Profit

by Chris Bangle
[/url]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 7.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Kokorba6iqta » 29 Яну 2008, 1:25

Дали одобрявате самия дизайн или не си е въпрос на вкус, но интересните творения винаги срещат и доста критици, освен това доста от харесваните от всички като дизайн автомобили обикновено залагат на доказани пропорции и лесно смилаеми форми, докато според мен БМВ се опитва да търси новото и различното, като същевременно запазва своите основни черти. Именно за дръзкия начин на мислене често пъти критиката е силна, но за мен това е едно от най-голямите очарования на новата концепция на работа наложена от Бенгъл, казвам концепция, защото много хора се бъркат, че именно той рисува моделите и изгражда дизайна им, това е работа на екипите нахора като Ейдриън Ван Хойдонк примерно и още няколко имена, които не мога да се сетя.
Според мен е безсмислено да се спори за крайния дизайн на кого му харесва и на кого не, важното е стила на работа, който наложи Бенгъл, а той е безспорен, защото в противен случай щяхме да сме затънали в дългове и купени като ягуар и да очакваме някой месия като Йън Калъм да ни спаси!
Освен това много правилно се спомена различната визия на моделите - за всекиго по нещо, самият факт, че на повечето много им допада Е92, доказва, че подхода е правилен!
От Еверест по-високо нема, от Тихия океан по-дълбоко нема и от BMW по-добра кола нема!!!
Изображение

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 29 Яну 2008, 1:50

За всекиго по нещо е много относително казано. Истината е,че на мен общо взето ми харесва новата тройка,но държа на комфорта и размерите на 5-та серия и какво правим? За всеки по нещо е прах в очите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 833
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Sofia

Мнение от ivan1979g » 29 Яну 2008, 6:27

Turturelo написа:
ivan1979g написа:Пазарът на тези коли нарасна, а БМВ май запази пазарния си дял. С подобна радикална промяна се търси ръстеж, а не запазване на пазарен дял.


:banghead: Ето затова казвам, че разисквате теми, които често не познавате .. няма нужда да коментирам останалото.
..

Да те запозная с малко цифри, за да има нужда да коментираш.

За 4те години м/у 2003 и 2006 БМВ Груп има ръст в продажбите от 269 хил. коли. От 1 105 000 на 1 374 000, ръст от 24% за 4 години. Бангъл е гениален, пазарът го доказва.
Обаче...
За трите години 2000--2002 БМВ има ръст от 235хил. коли. От 822 000 на 1 057 000 или 28%. Единствената кола с дизайн според концепцията на Бангъл м/у 2000 и 2002 е Е65 (Z3 е с малко продажби и не го броя). Седмицата се появява края на 2001 и се продава в най-малко бройки по принцип. Та ако може да ми обясниш, понеже явно ти доста разбираш, как за трите години преди да се появят моделите на Бангъл има ръст от 28%, аз за 4-те години след това ръстът е 24%. Май ръста на продажбите е понамалял откакто са пуснали моделите на Бангъл.
Turturelo написа:премиум бранд

доколкото разбирам английски написан с бг букви, това значи луксозна марка. Та пазара на луксозни коли расте на година с 6-7%. Да виждаш някоя година БМВ (с моделите на Бангъл) много да е надхвърлил тоя ръст? По години ръстът е 2001--10% (906 хил коли), 2002--14%(1 057 000), 2003--4.5%(1 105 000), 2004--9.3%(1 208 000), 2005--9.9%(1 328 000), 2006--3.4%(1 374 000).
Как така през 2001 без нито един модел на Бангъл има по-голям ръст от която и да е година с негови модели?
И друго, Ауди (с по-традиционния си дизайн) има ръст за 2006 от 9.2%--почти трипъти по-голям от ръста на БМВ Груп. Ако Бангъл е гений, както си написал, шеф-диайнерът на Ауди какъв е? Господ?

През 2000г. БМВ се отърваха от Rover и престанаха да наливат пари в него. Освен това продадаха Land Rover на Ford за 2,7 милиарда долара. Затова има повече пари на нови модели. 1-цата, Х3 и шестицата са в класове, в които не е имало бмв-та преди. От там и от Мини е съществена част от ръстът.

И два примера за "успешен" дизайн под ръководството на Бангъл:

за 2006-та
--108 000 продадени S-класи, и 50 000 седмици. Вярно че Мерцедесът е нов модел, а Е65 стар. Но 2002-2004 когато беше обратното, седмицата не се е продавала два пъти повече от предишната S-класа. А Мерцедес тогава беше с проблеми в качеството.
--БМВ 5-ца--232хил. коли, Ауди А6--222хил. Това при условие, че петицата е технологично по-добра.

Turturelo написа:Той е шеф на дизайна на BMW Group - най-добре развиващия се премиум бранд в днешно време .. ти си ivan1979g от София и с думи кратки обясни, че му липсвал усета към европейските марки .. чисто и просто .. такъв шамар си бих по челото, че ме заболя главата откровено казано....

Айде да не е чак "най-добре развиващата" се луксозна марка. Порше има ръст от 108% м/у 2000 и 2006г. (от 49 000 на 102 000).
Ръстът на БМВ е 45% (от 822 000 на 1 185 000). Това е без Мини и Ролс Ройс. А между другото дизйнерът на Мини е напуснал БМВ 2002г., сега е във Фиат и е ръководил създаването на Maserati Quattroporte и Fiat 500. Ма те не могат да се сравняват с шедьоврите на Бангъл, нали? И още нещо--преди да стане шеф в БМВ, този тънък познавач на европейското автомобилно наследство е бил дизайнер на килими и обувки. След това е бил във Фиат и е създал Алфа 145. По- добър ли е дизайнът на 145, от този на 147 и 156 правени от Валтер Де Силва? Както пишеше в някакъв американски форум "Бангъл по-добре да си беше останал при килимите и обувките".

Turturelo написа:Пуснах това интервю, заради хора като теб. Направи ли си поне труда да го прочетеш, преди да вкараш Крис Бенгъл в царевицата .. аз си направих труда да сканирам 120 страници, но не за хора с това мислене и точно заради тях няма да пусна цялата книга тук ..

Прочетах го, и прочетах наща който е казвал в доста други интервюта. Има ги в нета, да ти пусна ли линкове?
Не съм вкара аз Бангъл в царевицата. Той там се е родил и там е учил...философия. След това е била Калифорния. И много му личи откъде е. Има едно интервю в youtube.com, в което супер сдухано се обяснява какво е искал да каже. Така се сдухват тия от царевицата, не от Ню Йорк и Бостън.

И не е да сме само кибициte по форумите, дето не харесваме идейте на Бангъл. Има в Англия трима, като тебе са част от Тоp Gear, мотаят се нещо там по телевизията, списват некви дописки, издават месечник. Те се подиграват много на новите бмв-та, и повечето пъти е насериозно ;) . Ама сигурно и те нищо не разбират? Fifth Gear, английските и американските списания--и те ли са заблудени?

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 29 Яну 2008, 11:47

ivan1979g написа:И не е да сме само кибициte по форумите, дето не харесваме идейте на Бангъл. Има в Англия трима, като тебе са част от Тоp Gear, мотаят се нещо там по телевизията, списват некви дописки, издават месечник. Те се подиграват много на новите бмв-та, и повечето пъти е насериозно ;) . Ама сигурно и те нищо не разбират? Fifth Gear, английските и американските списания--и те ли са заблудени?

:mhihi: само не ми казвай, че вземаш Top Gear насериозно .. това не ти е AutoMotorUndSport по DSF .. :winky: Най-голямата грешка на хората, които не разбират идеята на Top Gear е, че вземат насериозно предаването и се почват едни спорове.
Ще ти дам два бързи примера - теста на Е60 М5, Джеръми каза, че са счупили диференциала - лъжа. Теста на 130i каза, че са им светнали някакви лампи по таблото - лъжа. Идеята на телевизионното предаване Top Gear е за три непораснали момчета, които се забавляват и целта е да забавляват малките момчета, които живеят във всеки един от нас. В България това не се разбира поради много причини. Скоро за щастие ще направим опит да го обясним нагледно по бТВ. Относно дизайн коментарите - Top Gear следва идеологията пак на малките момчета, които искат да си закачат плакат на стената - този автомобил, който е достоен за това свещено място - той е красив! Alfa Romeo винаги е там. Ако кажа, че не споделям тяхното виждане върху света ще излъжа, но и то понякога е продиктувано от това какво искат зрителите. Затова има коренна разлика между изданието и тв предаването.. и е голяма грешка, когато се слагат под един знаменател.

Ще ти отговоря подробно, но сега много бързам и трябва да изляза, но като цяло си намерил правилния човек за този дебат :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Не се знае, знае ли се...

Мнение от Bustter » 30 Яну 2008, 4:52

Turturelo написа:Преди да сте осквернили творенията на хората без изобщо да познавате материята, която коментирате (постоянна практика) се замислете, че автомобилите, които възхвалявате са създадени преди доста години. Например Е30 е проектирано през 1976-1977 и видяни от публика 1981-ва, когато е започнала работата над Е34 .. Следвайки тази логика би следвало да коментирате "новите" модели .. след около 30 години. Съответно приказки относно настоящия дизайн на BMW е редно да чуем през 2030 г. Не е ли така?


Преди време бях чел един твои коментар (темата няма значение) че е хубава да се казват не само хубавите, но и лошите неща за марката (в случая) и че трябва да се гледа на нещата не само като фен но и безпристрасно. Според мен ти гледаш много със "синьо бели очи" на нещата. Чудех се как да ти го напиша и прочетох коментарите в саита под видеото и един ми направи особенно впечатление, коментара които напълно припокрива моито мнение:

Larry Pipitone – December 10 2007
This is a wonderful talk about art and design, but Bangle didn't design the Pagani Zonda. The Renaissance art reference is out the window for me.

Chris Bangle speaks of passion and history, but he has stripped BMW of both elements. A marque of engineering triumph and purposeful design has turned into an illustrator's display of his careful linework and American machismo - an utter failure in the evolution of the company. Dare I say, the last true BMW was the E46 M3.

Thanks again for the design talk, but I don't buy the follow-through.



Превод:

Лари Пипитон

Това е прекрасен разговор за изкуство и дизаин, но Бенгъл не създаде Пагани Зонда. Ренесансовата база е изхвърлена през прозореца.
Крис Бенгъл говори за страст и история, но тои отне на БМВ и двата елемента. Марка с инжинерни триумфи и целеустремен дизаин бе превърната в нагледен вид на неговата внимателна стил/линия на работа и американски мачо-низъм - абсолютен провал в еволюцията на компанията. Аз дръзвам да кажа, последното истинско БМВ е М3 Е46.

Благодаря за разговара за дизаина, но аз не се връзвам на казаното след това.


И Хитлер е бил Гений...


Bustter

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 30 Яну 2008, 9:28

Истината има много страни.
За едни истинското БМВ е Е30.
За други е Е46, за трети всяко БМВ...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 30 Яну 2008, 10:13

Bustter написа:Лари Пипитон

Това е прекрасен разговор за изкуство и дизаин, но Бенгъл не създаде Пагани Зонда. Ренесансовата база е изхвърлена през прозореца.
Крис Бенгъл говори за страст и история, но тои отне на БМВ и двата елемента. Марка с инжинерни триумфи и целеустремен дизаин бе превърната в нагледен вид на неговата внимателна стил/линия на работа и американски мачо-низъм - абсолютен провал в еволюцията на компанията. Аз дръзвам да кажа, последното истинско БМВ е М3 Е46.


Няма лошо, всеки си има право на мнение. За мен Е92 М3 е не по-малко истинско БМВ от Е46, а Пагани Зонда трудно може да мине за еталон в дизайна... повече ми прилича на нескопосан опит за фейслифт на McLaren F1. Това си е мое мнение, което обаче има точно толкова тежест, колкото и това на почитаемия мистър Лари. ;)
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 30 Яну 2008, 10:39

MaXimal написа:Истината има много страни.
За едни истинското БМВ е Е30.
За други е Е46, за трети всяко БМВ...


е аз тебе в тази група не те виждам :P шегата на страна, видеото е готино, и в сайта има още доста хубави :D
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 30 Яну 2008, 11:57

Bustter написа:
Turturelo написа:Преди да сте осквернили творенията на хората без изобщо да познавате материята, която коментирате (постоянна практика) се замислете, че автомобилите, които възхвалявате са създадени преди доста години. Например Е30 е проектирано през 1976-1977 и видяни от публика 1981-ва, когато е започнала работата над Е34 .. Следвайки тази логика би следвало да коментирате "новите" модели .. след около 30 години. Съответно приказки относно настоящия дизайн на BMW е редно да чуем през 2030 г. Не е ли така?


Преди време бях чел един твои коментар (темата няма значение) че е хубава да се казват не само хубавите, но и лошите неща за марката (в случая) и че трябва да се гледа на нещата не само като фен но и безпристрасно. Според мен ти гледаш много със "синьо бели очи" на нещата. Чудех се как да ти го напиша и прочетох коментарите в саита под видеото и един ми направи особенно впечатление, коментара които напълно припокрива моито мнение:


не съм пристрастен уверявам те .. просто това е марката, която познавам най-добре. Първо са автомобилите за мен, после е BMW обаче .. дори бях започнал да омразявам марката по едно време заради известно количество неприятни истории .. това, което се опитвам да кажа тук е съкратено следното:

1. не може да осъждаш нещо, което не познаваш .. дори и хората отвъртре често не знаят цялата истина и ако тъпча на едно мнение то това е защото искам да накарам тези, които отрязват с лека ръка да се замислят колко мащабна работа е автомобилния дизайн, производство, развойна работа .. и т.н.
2. не може да кажеш за един признат дизайнер, че е селяндур, само защото твоите виждания не съвпадат с него. Пак казвам единия е получил някакво признание, за да стигне до този пост
3. Не само от един човек зависи създаването на една линия в дизайна на една марка. Това е синдрома на отборите в моторспорта - всички знаят името на Михаел Шумахер, Ари Ватанен и Валентино Роси. Никой не се интересува обаче дали са сменят добре гумите на Шуми, навигатора не е сбъркал два завоя на Ватанен или инжинерите на Роси не са объркали настройките. За масовия ентусиаст - виновен е Крис Бенгъл, а той е само част от цялата система. Има замесени стотици звена, заради които E90 (например) изглежда така.
4. Ако даден автомобил/линия не ни харесва, това не означава, че марката е развалена. Той е създаден, защото истинските клиенти ще го купуват.
5. Автомобилният бизнес е като всеки друг - движи се от парите. Понякога се налагат и маркетингови автомобили. И феновете на Porsche не бяха щастливи от появата на Cayenne, но сега има кинти за автомобили на Carerra GT и GT2.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook