BMW Xlethics .. (lot of pictures!)

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 14 Дек 2006, 0:37

Автомобил като Сузики Самурай,няма всичките екстри дето ги изброи алекс,но пък е по-добър офроудър-защо-еми първо защото е лек,второ защото е къс и повратлив.Относно Х3 съм спорил с алекс,че има неподозирани качества и,че понижаващи предавки на автомобил с 500 нм и смисица от адски умно 4по4 и ДСЦ не трябват-по времето когато са били измислени дизела е мечтал за такъв момент.А относно Дефендъра,няма джип било и Х1,който да има по-добри офроуд качества от късата му база.Тествал съм го до Дару в метър и половина сняг

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 14 Дек 2006, 0:42

^ развалиха ги .. не са точно както бяха едно време .. иначе 90-ката ruulz! :D

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 14 Дек 2006, 1:00

А относно понижаващите предавки-те наистина ще останат в миналото.Новата мода са ЦВТ трансимисиите,това дето го карам е с такава и има скоростен диапазон от 340м/ч до 60км.Просто за мен е безмислено да имаш лимитиран брой скоростти,когато вече е измислена технологията,която премахва ограничението

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 14 Дек 2006, 1:10

чакай сега колегата да изчопли интернет и ще напише пост, но гаранция не си прав! :mhihi:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 14 Дек 2006, 1:20

OPASNO LUD написа:че понижаващи предавки на автомобил с 500 нм и смисица от адски умно 4по4 и ДСЦ не трябват


... прав е туртурело че ша ти кажа че не си прав :mhihi: колко максимален въртящ момент има един джип е със малко значение за офроудинга- просто защото никога не стигаш до там... когато се минават препятствия се върви страшно бавно.. а там дори на 1ва ако нямаш понижаващи предавки си на 1000-1500 оборота... а няма двигател които на тез обороти да дърпа равномерно и добре и да прави някакъв смислен въртящ момент...

понижаващите предавки са за да ти вдигнат оборотите при пълзенето напред и направят прдивижването по-неотзивчиво на педала на газта- със това запазваш сцеплението, и получаваш по-равномерна тяга защото двигателя едно че е във обороти и му е лесно, две че не се вляе толкова от това че като се кандилкаш по неравностите и не можеш да натискаш педала на газта константно така или иначе...

та с две думи понижаващия диф прави просто нещата по плавни и по-бавни със цел да се запази сцеплението.. нищо повече...



аз офроудинга не му разбирам много ама съм се търкалял веднаж-дваж инкогнито и любителски и това са ми набили в главата...

за интернета- туртурело- ти си точно последния човек които може да напише такова нещо за мене... както сам се досещаш.. 8)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 14 Дек 2006, 1:37

А колко нм има Х3 3.0сд на 1500 оборота?Мисля,че от 1200 имахме 350нм в резерв ,а на 1500 някаде към 500,ма ба ли.А толко прехваления Кайен с понижаващи колко нм на кило има-говорим при версията с 3,2 мотор?

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 14 Дек 2006, 2:04

OPASNO LUD написа:А колко нм има Х3 3.0сд на 1500 оборота?Мисля,че от 1200 имахме 350нм в резерв ,а на 1500 някаде към 500,ма ба ли.А толко прехваления Кайен с понижаващи колко нм на кило има-говорим при версията с 3,2 мотор?


за х3 не знам, но погледнах в нета :mhihi: и видях следното:

х5 3 литра дизел - 1ва - 3.42:1, диф - 3.73.

на 1500 оборота ако прави 450нм - 3.42 х 3.73 х 450 = 5740 нм

порше кайен в6 - 1ва - 4.15:1, диф 3.7, понижаващ диф 2.7:1

на 1500 оборота ако прави 150нм (всъщност при същата скорост като х5цата той ще е към 4000 оборота където прави към 300нм, ама за идеята- нека да кажеме че прави 150нм) - 4.15 х 3.7 х 2.7 (!) х 150 = 6219 нм

да не говориме че турбо двигателите са неприятни за офорудинг щото не са плавни.. .

а 450те нм на 1500 оборота на х5 3.0д ги взех от тука.. звучи ми вярно..

http://www.tuningbox.com/ANG/pcourbesang.php

(избери си колата от списъка) за да ти покаже графиката.. .
алекс
трабант 601с
разни други возила

Е53 Фанатик
Аватар
Мнения: 1260
Регистриран на: 18.04.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: xDrive

Мнение от BMW-X5 » 14 Дек 2006, 6:40

Turturelo написа:Попаднаха ми някакви снимки ..

1. Ти си нечовек !!! Инфаркт ли искаш да ми докараш(въпреки ,че все още съм млад) ?!
2. Докато свалях снимките щях да се разплача !!!
3. Имаш късмет ,че видях снимките след като ти се обадих !!!
4. Моля те прати ми това двд със снимките !!! За което благодаря предварително !!!
Х5. И друг път като пускаш такива снимки предупреждавай хората със слаби сърца !!!

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 14 Дек 2006, 20:27

за х3 не знам, но погледнах в нета muhihihihi и видях следното:

х5 3 литра дизел - 1ва - 4.17:1, диф - 3.73.

на 1500 оборота ако прави 480нм - 4,17 х 3.73 х 480 = 7154 нм

порше кайен в6 - 1ва - 4.15:1, диф 3.7, понижаващ диф 2.7:1

на 1500 оборота ако прави220нм (всъщност при същата скорост като х5цата той ще е към 4000 оборота където прави към 300нм, ама за идеята- нека да кажеме че прави 220нм) - 4.15 х 3.7 х 2.7 (!) х 220 = 9100 нм

Празно бмв тежи около 2000кг,а празно порше с подобни екстри около 2200(без въздушно).Следва аритметика-3,57 нм/кг срещу 4,13 и около 15,6 процента повече въртящ момент за Поршето.В резултат може да се каже,че понижаващите предваки,не са толкова за повишаване на нм,а по-скоро за контрол при изкачване и спускане(повече обороти,по-силен спирателен ефект),ама има едно копче дето прави тия неща вместо вас.Въобще,никой не може да ме убеди,че 3,2 литра Кайен е чувсвително по-проходим от Х5

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 14 Дек 2006, 20:41

не четеш.. нали ти казах че при 5км в час порша ще се върти доста по-бързо (предавката е почти 3 пъти по-къса) и няма да прави 150нм а ще прави 300нм.. щото ще е на 4000 оборота... и сметката излиза 12430нм... но както казах това не е основната полза.. ползата е че просто забавя нещата и прави двигателя по-нечувствителен а тягата му - по-предвидима..

а теглото при джиповете играе само във калта или като има опасност да затъне... иначе основните неща които дефинират един джип са ъгъл на приближаване и отдалечаване, клирънс до най-ниските части на окачването, понижаващия диф, заключващите се дифове, ход на окачването (suspension articulation).. и гуми... но теглото не е едно от тях... едни от най-сериозните джипове са и също едни от най-тежките... така че не е критерий...

за това че кайена е по-добър от х5 на офроуд- това можеш и сам да си го намериш по нета... не мисля че дори са в една категория...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 14 Дек 2006, 20:58

:bcry: :bcry: :bcry:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Мнение от XaMaB » 15 Дек 2006, 15:35

Ако някой му се е отщяла Х5-ца след тия пояснения, моля да ми я подари веднага. :mhihi:
Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 15 Дек 2006, 15:50

XaMaB написа:Ако някой му се е отщяла Х5-ца след тия пояснения, моля да ми я подари веднага. :mhihi:


а, за мене при 95% от сценариите по пътя 4.8ис е по-доброто возило от кайен турбо, като ударението тука пада на "пътя"... ако го няма- аз лично поставен пред този избор бих винаги избрал поршето... или туарега.. или мл-а.. или гл-а.. а ако няма път и няма и да има изобщо - луксозния ми избор би бил г-класата.. иначе или дефендър или вранглер ако идеята е да стигнеш на всяка цена и удобството е на по-заден план
алекс
трабант 601с
разни други возила

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 15 Дек 2006, 16:39

BMW-X5 написа:
Turturelo написа:Попаднаха ми някакви снимки ..

1. Ти си нечовек !!! Инфаркт ли искаш да ми докараш(въпреки ,че все още съм млад) ?!
2. Докато свалях снимките щях да се разплача !!!
3. Имаш късмет ,че видях снимките след като ти се обадих !!!
4. Моля те прати ми това двд със снимките !!! За което благодаря предварително !!!
Х5. И друг път като пускаш такива снимки предупреждавай хората със слаби сърца !!!


праитл съм ти на dj_teddyj@yahoo.com това, за което ме помоли!
Моля, не го споделяй с никого и си го пази само за теб!!!

Е53 Фанатик
Аватар
Мнения: 1260
Регистриран на: 18.04.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: xDrive

Мнение от BMW-X5 » 15 Дек 2006, 18:21

Turturelo написа:праитл съм ти на dj_teddyj@yahoo.com това, за което ме помоли!
Моля, не го споделяй с никого и си го пази само за теб!!!

Благодаря за което току що го разгледах и ми стана още по кофти ,че не съм присъствал на това мероприятие ,но всяко зло за добро ;) :winky:
Мерси още веднъж можеш да бъдеш спокоен ,че си остава за лично мое ползване !!!

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook