мак ларън ф1

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 13 Сеп 2006, 8:13

grunge_is_dead написа:
...От произведените 100 броя близо 2/3 от автмобилите са в САЩ, а не в близкия изток за мое учудване, един от клиентите на марката притежава цели 16 Макларъна...


Това ще рече, че за Европа (и някаде другаде) остават около 18 броя. Видях МКларен във Варна със Софийска регистрация и до колкото знам има още един в БГ (не съм сигурен, само един съм виждал). Но 2 такива автомобила в БГ си е направо много. От което можем да се радваме само. И аз да повторя колегите- уникален автомобил :!:


Ти говориш са SLR Mclaren,а тук става дума за Mclaren F1


SLR
http://www.autobytel.com/images/carPics ... G_2207.jpg



Mclaren F1
http://nfs.hosted.game7.de/nfs2/fahr/nf ... ren-f1.jpg

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 13 Сеп 2006, 11:27

MDFk написа: ...


Колега, аз пък съм гледал и имам на харда си тест на Ф1-цата от "фифт гиър",направен от нашия л'бимец :D Там освен всичко накрая я караше на една писта,там Тиф показваше какво означава нагледно класическата компоновка за супер-спортен автомобил - двг разположен пред задния мост а именно абсол'тно безупречно поведение,неутрално до много голяма степен и само в случаите,в които той си позволяваше да пришпори 12-цилиндъра до ръба на възможностите им и то в завой нещата излизаха от контрол ...

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... ght=veyron :!:

Прочетете всичко,което можете от тази дълга статия,уникално е написано и обяснено и тогава ще добитете представа за една пряка съпоставка между 2-те супер машини :idea:

Забележете ,в почернения абзац на мнението ми какво пише :shock:
Забележете как със само 740 к.с. на МакЛаръна е достатъчно да достигне същата максимална скорост ...Много и интересни неща са написани,прочетете :twisted:


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Двигателя на McLaren F1

Мнение от Louis » 14 Сеп 2006, 14:58

Добър ден
Виждам че има разни въпроси относно двигателя на тази НЕВЕРОЯТНА машина та:
Двигателя на McLaren F1 е на БМВ и то на 8ма серия само че е 3то поколение ;) има няколко вида дватели (The different versions of the S70 engine:
S70 5576 ccm 380 hp, 24V, 850CSi 1992
S70/1 about 6000 ccm 550 hp, 48V(?), M8 prototype 1990
S70/2 6064 ccm 627 hp, 48V, McLaren F1 1993
S70/3 6064 ccm 635 hp, 48V, McLaren F1 1996)
Това е от мен ако мога с още нещо да ви помогна питайе :roll:
Ще се радвам ако мога да съм ви полезен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Мнение от Modulo » 14 Сеп 2006, 15:49

и последно- кое какво постижение във автомобилостроенето е показаелно от това какво търсене има- макларън ф1 в момента на практика не може да се купи.. докато волксваген продаде първите 20 вейрона много бързо и сега се чуди какво да прави със частите за останалите бройки- търсенето е нула...


Странно, аз явно чета на някакви погрешни места където пишеше, че освен, че увеличават цената на Вейрона с около 100 000 EUR, в момента се чака по 18 месеца за да ти я направят. Не можели да смогнат. Налага им се да увеличат капацитета от 50 на 70 коли годишно?


Сравнението коя супер кола колко добра е въобще не може да се прави на тази база - кой колко е продал. Щото мерцедес пускат през няколко години по една ограничена серия, която още преди да я видим как изглежда на снимка по вестниците е продадена цялата серия. Примерно CLK GTR го продадоха в 25 бройки за по 2.5 милиона марки наверемето предварително, а е имало 10-пъти повече желаещи. Същото става и в момента с разни DTM editions, макар и по-евтини.

Ф1 е нещо уникално, но Вейрона е умопомрачаващо инженерно творение и е ужасно много по-бърз от Ф1 на нормален път.

Просто цитирам:

In a drag race you could let the McLaren get to 120mph before setting off in the Veyron. And you’d still get to 200mph first. The Bugatti is way, way faster than anything else the roads have seen.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 14 Сеп 2006, 19:21

Modulo написа:Сравнението коя супер кола колко добра е въобще не може да се прави на тази база - кой колко е продал. Щото мерцедес пускат през няколко години по една ограничена серия, която още преди да я видим как изглежда на снимка по вестниците е продадена цялата серия. Примерно CLK GTR го продадоха в 25 бройки за по 2.5 милиона марки наверемето предварително, а е имало 10-пъти повече желаещи. Същото става и в момента с разни DTM editions, макар и по-евтини.


От къде знаеш, че това е вярно.. това, че пишат няк'фи си неа незначи, че са 100% истина.



Modulo написа:Ф1 е нещо уникално, но Вейрона е умопомрачаващо инженерно творение и е ужасно много по-бърз от Ф1 на нормален път.

Просто цитирам:

In a drag race you could let the McLaren get to 120mph before setting off in the Veyron. And you’d still get to 200mph first. The Bugatti is way, way faster than anything else the roads have seen


Както отбеляза аlx.. кола която е много бърза в пара линия се прави лесно и, ако за някои е било цел е щял да направи и 500км/ч да вдига.. и да е 7-8сек на 400м.., но това е лесно..

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 14 Сеп 2006, 20:50

Modulo написа:
Ф1 е нещо уникално, но Вейрона е умопомрачаващо инженерно творение и е ужасно много по-бърз от Ф1 на нормален път.



Мале мале, какви глупости се започнаха, абе човек вземи прочети по нагоре, никой не сравнява драг рейсинг въпреки че и Вейрона и Макларъна имат времена 2,9 до 100, а за нагоре както и да е щото както писаха по горе кво според теб става когато вейрона стигне завоя и кво става с макларъна? Прочети и тогаява пиши, не се излагай с подобни твърдения за ужасно бърз и т.н., още по малко наричайки тази кола умопомрачително инжинерно творение :mhihi:
А и в крайна сметка да ти кажа че показателите за ускорение на Макларъна са постигани на официален тест на ПИСТА, а тези на Вейрона са все още рекламни логота :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Мнение от Modulo » 15 Сеп 2006, 9:16

Последните два поста само показват, че авторите им знаят много малко факти и за двете коли... Включих се, защото се отнасям с голямо уважение и интерес към постовете на Alx и в случая ме бъзна с отношението си към Вейрона, което е изявявал и в други автомобилни форуми. Спирам по темата.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 15 Сеп 2006, 19:29

Modulo написа:Странно, аз явно чета на някакви погрешни места където пишеше, че освен, че увеличават цената на Вейрона с около 100 000 EUR, в момента се чака по 18 месеца за да ти я направят. Не можели да смогнат. Налага им се да увеличат капацитета от 50 на 70 коли годишно?


ми защото четеш автомобилни журналисти които се захранват от това което чуват от други автомомбилни журналисти които пък ги хранят от пр-а на съответната компания :) а пък аз ти казвам какво е положението от малко по-друга гледна точка..

дюпонт реджистри е "екзотичното" място на америка за продаване на такива коли. иди там (www.dupontregistry.com) и виж колко вейрона има за продан. да, фауве са прави, че всичките им коли са продадени- ама продадени на дилъри. това не е критерии. критерия е колко са продадени на хора :) видя ли колко са сложени за продан? сега потърси мерцедес макларен слр- видя ли колко броя са? сега потърси макларън ф1 ... няма нито един.

а вейрона нямам високо мнение за него защото всяка автомобилна фирма (включително киа) може да го направи. мисълта ми е че нищо революционно няма в него. огромен двигател, огромни радиатори и камионджийска трансмисия и диференцяли за 750 коня на асфалта .. стълпотворение което се набира бързо и има добра аеродинамика. нищо което би впечатлило тълпата несъставена от малчугани. тези неща можеш да ги имаш за далеч далеч по-малко пари.

Сравнението коя супер кола колко добра е въобще не може да се прави на тази база - кой колко е продал. Щото мерцедес пускат през няколко години по една ограничена серия, която още преди да я видим как изглежда на снимка по вестниците е продадена цялата серия. Примерно CLK GTR го продадоха в 25 бройки за по 2.5 милиона марки наверемето предварително, а е имало 10-пъти повече желаещи. Същото става и в момента с разни DTM editions, макар и по-евтини.


разбира се. направи една серия от 20 автомобила- очевадно ще е че ще са кът. но пак има критерии за това колко са успешни- кой колко е чувал за тях.. примерно така както повечето хора тука дори не знаят какво е цлк-дтм или дори цлк-гтр. работата е същата и за другите лимитирани серии на разните производители - примерно бугати еб-110.. колко хора са чували за него? :) екзотика.. ограничена серия.. и.. нищо специално. по същата логика - ферари имат ф40, ф50 и ензо- и всеки един автомобил е легенда сам по себе си.. между другото погледни във дюпонт реджистри колко ферари енцо има за продан.. ем всичките вече са произведени и са доста повече бройки от бугатито- мисля че има едно или две... трябва да ти говори нещо

Просто цитирам:

In a drag race you could let the McLaren get to 120mph before setting off in the Veyron. And you’d still get to 200mph first. The Bugatti is way, "....


да. сигурно. никои не отрича че 750 коня на гумите е по-бързо от 600 на вала.. ама нали после ще трябва да завиваш със тия 2 тона и отгоре? бугатито има една силна страна и то е ускорение по права линия.. а във тази дисциплина 750 коня на гумите са... смехотвотни. всяка година има състезания на 1 миля на макстор - там коли под 1000 коня на гумите няма.. като победителите са със над 1800-2000 коня на гумите- и това са коли със фабрични шасита и двигателни блокове.. дори престъпника джон хенеси прави венъм вайпърите по 1100 коня на гумите.. това прави ли ги по-екзотични или уникални от вейрона? щото до 340 вейрона ша му гледа само широкото дупе на тоз вайпър..

та ... да, не съм очарован от бугатито. защото то прави едно нещо добре... а със това не можеш да ме впечатлиш... да ти цитирам шефа на кавасаки за проекта зх-12 през 2000 година - "да направиш мотоциклет които развива голяма скорост е лесно, да направиш такъв които завива и се държи добре на пътя също не е проблем, да се нагласи баланса така че да спира добре също не е технически проблем- но да се събере всичкото това във един мотоциклет е много много трудно"... та и вейрона така- прави едно нещо добре, но аз лично бих предпочел колата която е една идея по-слаба във това конкретно упражнение, но прави всичко друго много по-добре...

вика му се баланс... и това е което разграничава модните коли на деня от легендите.
алекс
трабант 601с
разни други возила

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 15 Сеп 2006, 20:48

Чували сме някои от нас и за Бугати ЕБ110 и за ЕБ110 Суперспорт ама нали сме бедни на информация за такива автомобили кво да се прави :winky:

Alx по точно нямаше как да го обясня тва защо Бугатито е екзотична, а не супер спортна кола :bowdown:

И сега един въпрос към Alx:

Защо казваш че Dodge Viper Venom-a ще държи Бугатито отзад само до 340? Ако не се бъркам максималната му скорост е по висока (410 срещу 406) нали така?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 15 Сеп 2006, 21:24

помня я от един епизод на топ гиър. 4 турбота 3.5 литра 550+ коня... дали вейрона не е вдъхновен именно от нея?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 15.09.2006

Мнение от G-force » 16 Сеп 2006, 0:45

2 думи - Bugatti Veyron ;) :mhihi:

мисълта ми е че нищо революционно няма в него. огромен двигател, огромни радиатори и камионджийска трансмисия и диференцяли за 750 коня на асфалта .. стълпотворение което се набира бързо и има добра аеродинамика. нищо което би впечатлило тълпата несъставена от малчугани.
Ами всъщност колата си има екстрички вътре, който иди ги търси във McLaren F1
За завойте, до колкото схванах при нужда за залепяне на задницата към асвалта си дигаш спойлерчето, което за нещастие обаче овеличава съпротивлението и скоростта логично спада.

Но ти като цяло не си разбрал работата, защото действително не е много трудно с много пари да се направи адски бърза, завиваща и там каквото би те впечалило теб кола, ама вейрона не е спортна кола. То си е по-скоро кола за престиж ;)

За нещастие отговарям на горното описание за Малчуган, така че не взеймай мнението ми много на сериозно 8)
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 16 Сеп 2006, 7:40

Освен това да добавим малко интереснио случки от създаването на прословутия Вейрон "гениалния инжинерен подвиг", та както се спомена при постигането на заветната граница от 400км/ч се оказа че колата освен че неможе да ги остигне губи стабилноста си и става опасна, затова аеродинамиците и решиха да сложат крило отзад което да реши този проблем. На тестовете обаче се оказа че това крило било толкова гениално, че създавало такова съпротивление, че цитирам: "Колата изпитваше НЕДОСТИГ на мощност" за да преодолее скоростната граница от 400!!!
В последствие бяха викнати на помощ аеродинамиците от Ламборджини за да оправят крилото, но по важното е що за гений трябва да си за да кажеш че 1000 коня са малко за да се справят със аеродинамиката която си създал :shock: :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Мнение от Modulo » 16 Сеп 2006, 12:43

Шефа на Бугати е швейцарски банкер печелил GT сериите с McLaren F1. Кларксън каза, че разработката на скоростната кутия е "скъсила живота" на инженер, който създава кутии за F1. Да наречеш единствената в света спортна кутия с двоен съединител, която може да поеме този съртящ момент "камионджийска"? Все пак не говорим за Bentley Arnage T... Бугатито покрива всички еко норми. Без тях мотора казваха, че дава 1400 коня спокойно. И тези 1001 ги дава при стандартните за мерене при VW 40 градуса външна температура, която е височка. Има и още куп неща, които ме карат да мисля, че не само KIA не може да направи такава кола.

И btw, прозинася се ЛамборГини, не ЛамборДЖини.

Един интересен факт за F1. Знаете ли, че и Рон Денис, и шефа на БМВ по онова време се пребиха с Ф1, като катастрогата на втория си беше доста тежка. Коварно бърза е тази кола :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 16 Сеп 2006, 14:33

до колкото знам са обявили 987 коня при 38 градуса целзии и 1035 коня при 21 градуса целзии. това по SAE, някой да го превъне в европейски единици ;)
а за катастрофите, аз не знам да има супер кола от която 3/4 от бройките да не са тотални щети ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 673
Регистриран на: 10.04.2004
Местоположение: Cambridge

Мнение от ngc7052 » 16 Сеп 2006, 20:27

Бугати Вейрон ускорява от 0 до 300 по-бързо отколкото Ф1 от 200 до 300...И наистина е глупаво да се подценява толкова бугатито и да се говори че не било нищо особено просто защото БМВ не участват в направата му...няма друг автомобил който съчетава екстравагантност ,лукс и бързина по подобен начин ;) И доколкото може да се вярва на Jeremy от Top Gear ,себестойността на един Вейрон надхвърля драстично цената за която VW го продават ,което е достойно за уважение ,имайки предвид прагматизма който завладява автомобилостроенето...вейрон до голяма степен е в разрез със движещите сили в автомобилния свят и това лично на мен ми допада :D Макларън Ф1 от своя страна е може би най-успешната суперспортна кола правена някога ,но вече е на 13 години и е нормално да губи позиции ;)
But does a human form display to those who dwell in realms of day

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook