Как се кара АВТОМАТИК???
Модератор: Общи модератори
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
ре
BMW_POWER написа: Пък може и на спокойствие да си бъркаш в носа по време на движение...
Бе да ти кажа и не само в носа си спокойно може да бъркаш..



дали когато си спрял колата с спирачка и я държиш така на сфетофара, автоматикът се изключва автоматично или все пак продължава да подава въртящ момент на хидротрансформатор,
в случай ако не се изключва, това трябва да води до малко по-вишен разход на горивото, в сравнение с положение когато превключиш кутията в нейтралното положение в такива ситуации.
в случай ако не се изключва, това трябва да води до малко по-вишен разход на горивото, в сравнение с положение когато превключиш кутията в нейтралното положение в такива ситуации.
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Автоматик
Карам автоматици от поне 2 години и мога да споделя следното:
1. Абсолютно грешно и вредно е да се редува D - N - D, това го знам от личен опит. При автоматика има един много важен елемент - една турбина която помпа и вдига налягане в автомата и когато се преминава в N тя губи налягане и обратното при включване на D налягането се увеличава, при тези смени се разварта сериозно и понякога е зор с маслото, та крайния резултат е ясен. Преди една година ми се счупи един автомат /е не от любимата марка/, тогава имах и едно Ауди 2,5 quatro, та с едни приятелчета тествахме как се пържи колицата на старт. Държиш с единия крак спирачката а с другия помпаш газта, ама то е трудно щото компа отчита че е натисната спирачка и спира подаването на достатъчно гориво и затова се помпа на газта, при достигане на 3000 оборота, пускаш спирачката и 4-те гуми въртят, та след няколко такива изпълнения и превключвания останахме без масалце и после скромен ремонт 4500 кинта /тези от ауди са малумни автоматиците им са с неква синтетика само 50 кинта литара, а варианта 4х4 събира само некви си 15 литра/.
2. Чух някой тук да споменава някакъв нисък разход. От три различни марки коли мога да кажа, че в градски условия автоматика ВДИГА разхода с 30-40% и дори 50%, извън града няма разлика или ако има тя е под 10%. Но екстрата си заслужава всеки лев.
3. При автоматика има загуба на поне 15-20% от мощността на автомобила и това е факт.
1. Абсолютно грешно и вредно е да се редува D - N - D, това го знам от личен опит. При автоматика има един много важен елемент - една турбина която помпа и вдига налягане в автомата и когато се преминава в N тя губи налягане и обратното при включване на D налягането се увеличава, при тези смени се разварта сериозно и понякога е зор с маслото, та крайния резултат е ясен. Преди една година ми се счупи един автомат /е не от любимата марка/, тогава имах и едно Ауди 2,5 quatro, та с едни приятелчета тествахме как се пържи колицата на старт. Държиш с единия крак спирачката а с другия помпаш газта, ама то е трудно щото компа отчита че е натисната спирачка и спира подаването на достатъчно гориво и затова се помпа на газта, при достигане на 3000 оборота, пускаш спирачката и 4-те гуми въртят, та след няколко такива изпълнения и превключвания останахме без масалце и после скромен ремонт 4500 кинта /тези от ауди са малумни автоматиците им са с неква синтетика само 50 кинта литара, а варианта 4х4 събира само некви си 15 литра/.
2. Чух някой тук да споменава някакъв нисък разход. От три различни марки коли мога да кажа, че в градски условия автоматика ВДИГА разхода с 30-40% и дори 50%, извън града няма разлика или ако има тя е под 10%. Но екстрата си заслужава всеки лев.
3. При автоматика има загуба на поне 15-20% от мощността на автомобила и това е факт.
Динамические качества и расход топлива (в скобках указаны значения для универсала):
0-100 км/ч - Макс. скорост Средний расход топлива по EU
523i - 8,5 (8,8) сек. 235 (227) км/ч 8,5 (8,7) литра/100 км
525i - 7,5 (7,8) сек. 245 (240) км/ч 8,7 (8,9) литра/100 км
530i - 6,5 (6,6) сек. 250 (250) км/ч 8,8 (9,2) литра/100 км
525xi - 8,3 (8,5) сек. 237 (232) км/ч 9,6 (9,9) литра/100 км
530xi - 6,8 (7,0) сек. 250 (245) км/ч 9,7 (10,1) литра/100 км
Както виждаш разликите са в рамките на десети от секундата и на литъра. Та понеже градското на автоматика наистина е по-високо, ако имаш понятие как се формира среден разход за ЕС, ще си направиш извод за среден разход за извънградско.
А при 20% загуба на мощност да губишсамо 0.1-0.3 сек при ускорение от 0-100км ......
Изтрии си т.3!
0-100 км/ч - Макс. скорост Средний расход топлива по EU
523i - 8,5 (8,8) сек. 235 (227) км/ч 8,5 (8,7) литра/100 км
525i - 7,5 (7,8) сек. 245 (240) км/ч 8,7 (8,9) литра/100 км
530i - 6,5 (6,6) сек. 250 (250) км/ч 8,8 (9,2) литра/100 км
525xi - 8,3 (8,5) сек. 237 (232) км/ч 9,6 (9,9) литра/100 км
530xi - 6,8 (7,0) сек. 250 (245) км/ч 9,7 (10,1) литра/100 км
Както виждаш разликите са в рамките на десети от секундата и на литъра. Та понеже градското на автоматика наистина е по-високо, ако имаш понятие как се формира среден разход за ЕС, ще си направиш извод за среден разход за извънградско.
А при 20% загуба на мощност да губишсамо 0.1-0.3 сек при ускорение от 0-100км ......
Изтрии си т.3!
много вярна и много невярна информация написана тука...
да отговоря на първия въпрос- ако ще седиш повече от 1 минута спрял- щракни на "N"... лошо няма- не плацикаш маслото във скоростната кутия (atf) във преобразователя на въртящия момент (torque convertor) и не го загравяш...
за разхода- автоматика винаги има 10% поне по-висок разход. да не се бърка обаче автоматик със роботизирана ръчна кутия (smg във бмв, dsg във ауди и тн..) при роботите разхода е същия. при автоматика загубите идват от това че няма твърда връзка между коляновия вал и гумите и винаги приплъзва малко (освен ако tq не е във "заключен" режим (lockup) които обикновено се включва при по-високи скорости и на най-високата предавка. от там и извънградското на автоматиците е почти същото като ръчките- защото tq-то е заключено...
за конете- автоматиците крадат средно 5% повече коне от ръчните кутии- проблема е както казах във конвертора... затова много мощни коли като искат максимални резултати слагат на 4та и изкуствено (чрез трансмисионния комп заключват конвертора за да намалят загубите)...
за по-бързото тръгване със автоматик като я задържаш със спирачката- колко оборота можеш да вдигнеш на място е функция от "stall speed" на конвертора.. демек колко бързо може да се върти без да предава въртящия момент към останалата част на трансмисията... обикновените конвертори имат stall speed от 2500-3000 оборота... спортните са до 3500-4000.. конвертори за драг са със 5000 оборота и нагоре... разбира се последните карани на градско са супер изнервящи защото колата тръгва едва като си вдигнал 4000-4500 оборота... та ограничението не е електронно (освен при новите амг-та които няма да те оставят да ги тормозиш така) а по-скоро чисто механично...
а както росен установи- ако насилиш нормален конвертор на повече от колкото може - грозни неща стават.. и смяната на изгорялия атф-а е най-малкия проблем
за пипането между D и N в движение... аз винаги като карам нанадолнище слагам на N- подобрява ми значително разхода... после като съм на N просто вдигам оборотите където трябва да са при определена скорост и слагам на D... става толкова плавно че возещите дори не усещат а и действа добре на температурата на атф-а съм забелязал...
да отговоря на първия въпрос- ако ще седиш повече от 1 минута спрял- щракни на "N"... лошо няма- не плацикаш маслото във скоростната кутия (atf) във преобразователя на въртящия момент (torque convertor) и не го загравяш...
за разхода- автоматика винаги има 10% поне по-висок разход. да не се бърка обаче автоматик със роботизирана ръчна кутия (smg във бмв, dsg във ауди и тн..) при роботите разхода е същия. при автоматика загубите идват от това че няма твърда връзка между коляновия вал и гумите и винаги приплъзва малко (освен ако tq не е във "заключен" режим (lockup) които обикновено се включва при по-високи скорости и на най-високата предавка. от там и извънградското на автоматиците е почти същото като ръчките- защото tq-то е заключено...
за конете- автоматиците крадат средно 5% повече коне от ръчните кутии- проблема е както казах във конвертора... затова много мощни коли като искат максимални резултати слагат на 4та и изкуствено (чрез трансмисионния комп заключват конвертора за да намалят загубите)...
за по-бързото тръгване със автоматик като я задържаш със спирачката- колко оборота можеш да вдигнеш на място е функция от "stall speed" на конвертора.. демек колко бързо може да се върти без да предава въртящия момент към останалата част на трансмисията... обикновените конвертори имат stall speed от 2500-3000 оборота... спортните са до 3500-4000.. конвертори за драг са със 5000 оборота и нагоре... разбира се последните карани на градско са супер изнервящи защото колата тръгва едва като си вдигнал 4000-4500 оборота... та ограничението не е електронно (освен при новите амг-та които няма да те оставят да ги тормозиш така) а по-скоро чисто механично...
а както росен установи- ако насилиш нормален конвертор на повече от колкото може - грозни неща стават.. и смяната на изгорялия атф-а е най-малкия проблем

за пипането между D и N в движение... аз винаги като карам нанадолнище слагам на N- подобрява ми значително разхода... после като съм на N просто вдигам оборотите където трябва да са при определена скорост и слагам на D... става толкова плавно че возещите дори не усещат а и действа добре на температурата на атф-а съм забелязал...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:да отговоря на първия въпрос- ако ще седиш повече от 1 минута спрял- щракни на "N"... лошо няма- не плацикаш маслото във скоростната кутия (atf) във преобразователя на въртящия момент (torque convertor) и не го загравяш...
това искал да кажа, щом се загрява, значи харчи повече гориво когато стои на Д.
о, определено. при едните условия празните обороти (примерно 650-1000) се подържат без товар а при другия случай (на D) двигателя е леко натоварен защото подържа същите обороти, но върти конвертора и енергията отива за затопляне на атф-а... но разликата във консумацията на място като седиш е пренебрежима... най-голяма файда има като плъзгаш автоматика на "N" по нанадолнищата...
между другото един от малкото недостатъци на смг-типа трансмисия е че не дава да ходиш на неутрална... нещо което винаги ме е дразнело (и качвало разхода- не че е от значение де.. но за идеята)...
между другото един от малкото недостатъци на смг-типа трансмисия е че не дава да ходиш на неутрална... нещо което винаги ме е дразнело (и качвало разхода- не че е от значение де.. но за идеята)...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
bat Jeko написа:Здравеите
Относно придърпването на автоматичната скоростна кутия основния проблем е липса ма масло в нея.
Автоматичните скоростни кутии маслото им се проверяа на скорост (от двама души)единия включва на скорост а другия гледа щеката.само на скорост иначе предвките остават сухи и гориш.
при голяма част от европеиските коли няма щека за маслото така че на канал пак от дваmа на скорост се лашка пробката.има ли теч от скоростната кутия , от радиатора и , мазна ли е само ще вклучва с удари.
един проsт тест , палиш и вклучваш на задна чакаш малко и после на директна ако има удар лошо -сипваи масло и преглед на тампоните на мотора обикновеннно не издържат,
Good luck
i gledaite masloto
маслото в БГ трябва да го сменяш всеки 30000км. на чисти места без зима може и 100000 да го държиш. филтъра го сменяш на около 100000.
маслото не тябва да ти тече така че ако има нужда да добавяш имаш други проблеми. ако нямаш масло тя няма да превключи и без това.
придърпрване между P-N-D е най вероятно е torque converter който е на отиване. някои модели нормално си придърпват леко при смяна на скорости в движение така че това от само себе си нищо не значи. те от фабрикаta това го премахват като намaляват налягането на маслото и карат "съединителя" да се пързаля малко и да не чувстваш смяната. някои са по добри в това омекотениe от други. твърдо превключване доста рядко е причинено от липса на масло...
за конете- автоматиците крадат средно 5% повече коне от ръчните кутии- проблема е както казах във конвертора... затова много мощни коли като искат максимални резултати слагат на 4та и изкуствено (чрез трансмисионния комп заключват конвертора за да намалят загубите)...
12-20%. то да беше 5....
за по-бързото тръгване със автоматик като я задържаш със спирачката- колко оборота можеш да вдигнеш на място е функция от "stall speed" на конвертора.. демек колко бързо може да се върти без да предава въртящия момент към останалата част на трансмисията... обикновените конвертори имат stall speed от 2500-3000 оборота... спортните са до 3500-4000.. конвертори за драг са със 5000 оборота и нагоре... разбира се последните карани на градско са супер изнервящи защото колата тръгва едва като си вдигнал 4000-4500 оборота... та ограничението не е електронно (освен при новите амг-та които няма да те оставят да ги тормозиш така) а по-скоро чисто механично...
с други думи добър начин да счупиш трансмисията..
а както росен установи- ако насилиш нормален конвертор на повече от колкото може - грозни неща стават.. и смяната на изгорялия атф-а е най-малкия проблем
повечето ще поемат 50% над нормалната мощност на мотора за години при нормално каране. едно турбо няма да го счупи освен ако не я караш като луд.
за пипането между D и N в движение... аз винаги като карам нанадолнище слагам на N- подобрява ми значително разхода... после като съм на N просто вдигам оборотите където трябва да са при определена скорост и слагам на D... става толкова плавно че возещите дори не усещат а и действа добре на температурата на атф-а съм забелязал...


ах не брато. това е лошо. нищо не прави от което си мислиш че прави. то да не е ръчна?
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
gyrate написа:![]()
![]()
ах не брато. това е лошо. нищо не прави от което си мислиш че прави. то да не е ръчна?



Never mistake motion for action...
12-20%. то да беше 5....
не четеш- написах "5% повече" от ръчната. прието е една ръчна трансмисия да "разсейва" 12-15% от конете, а една автоматична - 15-18% при едно и също предаване (примерно задно или предно). ако беше 12-20% повече - това щеше да е 13%+15% (примерно) = 28% загуби. такива загуби няма дори и при 4х4
за скоростните кутии- повечето ще поемат 50% над нормалната мощност на мотора за години при нормално каране. едно турбо няма да го счупи освен ако не я караш като луд.
няма правило- просто защото параметрите са многобройни и се сечат по най-различни начини. крива на въртящия момент, крайно предаване, сликове, динамика на зацепване на конвертора... има трансмисии които нямат почти никакъв резерв и само като сложиш сликове ще ги строшиш и такива дето можеш да ги надуеш 200% и пак да изкарат 100к км.
ах не брато. това е лошо. нищо не прави от което си мислиш че прави. то да не е ръчна?
не разбрах... обясни?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:12-20%. то да беше 5....
не четеш- написах "5% повече" от ръчната. прието е една ръчна трансмисия да "разсейва" 12-15% от конете, а една автоматична - 15-18% при едно и също предаване (примерно задно или предно). ако беше 12-20% повече - това щеше да е 13%+15% (примерно) = 28% загуби. такива загуби няма дори и при 4х4
много добре си го писах това....
да вземем база 220. ръчна ти дава 190 до колелата. за същата кола, авто ще ти даде 160-170. но нали не мога да чета..... ако не си съгласен, отиди на dyno и го виж за себе си. 5% е глупост и всеки който кара авто го знае.
160 е 16% по малко от 190.
170 е 11% по малко от 190.
160 e 28% по малко от 220.
въпроси?
няма правило- просто защото параметрите са многобройни и се сечат по най-различни начини. крива на въртящия момент, крайно предаване, сликове, динамика на зацепване на конвертора... има трансмисии които нямат почти никакъв резерв и само като сложиш сликове ще ги строшиш и такива дето можеш да ги надуеш 200% и пак да изкарат 100к км.
torque converter има даден максимален режим на натоварване в Кw или Кс и не е тайна. пише си го в течническите oпътвания.
не разбрах... обясни?
търкаш трансмисията.. double cluthing не е валиден kомпонент на автоматика. даже и новите ръчни нямат нужда от това.
и въобще не е добре добре да я пускаш в скорост в движение.. не я вади освен ако няма да спреш преди да я бутнеш в Д отново.
gyrate написа:много добре си го писах това....
да вземем база 220. ръчна ти дава 190 до колелата. за същата кола, авто ще ти даде 160-170. но нали не мога да чета..... ако не си съгласен, отиди на dyno и го виж за себе си. 5% е глупост и всеки който кара авто го знае.
160 е 16% по малко от 190.
170 е 11% по малко от 190.
160 e 28% по малко от 220.
въпроси?
не знам откъде ги вадиш тия разлики... аз на дино две еднакви коли само със различна трансмисия ги виждам на най-много 5% разлика във конете... то че такова сравнение не може да има е ясно, защото никога нямаш два еднакви екземпляра със различни трансмисии че да сравниш, но във твоя случаи ако 220 коня е на вала, типично ще видиш 185-195 коня при ръчните и 180-187 при автоматиците.. тия 160 коня за които говориш- нямам представа как се получават.
а за въпроси- относно динота, коне и трансмисии- нямам... чукча строшил много, патил си и знае...

torque converter има даден максимален режим на натоварване в Кw или Кс и не е тайна. пише си го в течническите oпътвания.
а? такива величини никои не дава. а и да дава- са безсмислени. защото от решаващо значение е как ще го развиеш това усилие при старта- дали ще е плавно (от атмосферка примерно) или ударно- от винтов компресор или малки турбота във ниските... да не говориме че всеки конвертор си има така наречения "flash point" докъдето ударно за много малко време (точно преди старта по принцип) можеш да го завъртиш и да оцелее... нещата са сложни. можеме само да си мечтаеме да знаеме теоретично колко носи една трансмисия.. тия неща се научават обикновено по болезнения (и скъп) начин...
търкаш трансмисията.. double cluthing не е валиден kомпонент на автоматика. даже и новите ръчни нямат нужда от това.
и въобще не е добре добре да я пускаш в скорост в движение.. не я вади освен ако няма да спреш преди да я бутнеш в Д отново.
да нямат нужда- възможно е и сигурно е така... но като ползваш "N" разхода особено на дълъг път пада осезаемо... а дали е вредно- не мисля. нито механически (като знам как работи авто трансмисията) нито от гледна точка на производителя- ако беше вредно щеше лоста да е заключен на "D" като се движиш.. не е... дори не трябва да натискаш "спусъка" на лоста за да местиш от "N" на "D" и обратно във движение... единствените возила които си заключват лоста на "D" във движение са някои ленд ровъри... ма там британската мисъл е неследяема така или иначе

Последна промяна alx на 22 Сеп 2005, 5:37, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:
не знам откъде ги вадиш тия разлики... аз на дино две еднакви коли само със различна трансмисия ги виждам на най-много 5% разлика във конете... то че такова сравнение не може да има е ясно, защото никога нямаш два еднакви екземпляра със различни трансмисии че да сравниш, но във твоя случаи ако 220 коня е на вала, типично ще видиш 185-195 коня при ръчните и 180-187 при автоматиците.. тия 160 коня за които говориш- нямам представа как се получават.
а за въпроси- относно динота, коне и трансмисии- нямам... чукча строшил много, патил си и знае...
това са фигурите на нисан махима.
не знам какви коли си гледал с 5% разлика но това не е истина. просто потърcи наоколо и разгледай малко и ще се увериш.
пасатите губят поне 10% над ръчна което ги слага на 22%+ от брутното. твоята кауза, е бесмислена.
и ето още един пример който е многократно доказан: AWD А4 губи 25% с ръчна.... до 2003 модел. за другите не знам и не ме интересува наистина. (тъй като ти нали каза че загуба от 20%+ е не виждана даже и в АWD/4WD машини...)
информацията ти е просто грешна. приеми го или кажи за кои коли говориш. заедно с цифрите да ме убедиш....
а? такива величини никои не дава. а и да дава- са безсмислени. защото от решаващо значение е как ще го развиеш това усилие при старта- дали ще е плавно (от атмосферка примерно) или ударно- от винтов компресор или малки турбота във ниските... да не говориме че всеки конвертор си има така наречения "flash point" докъдето ударно за много малко време (точно преди старта по принцип) можеш да го завъртиш и да оцелее... нещата са сложни. можеме само да си мечтаеме да знаеме теоретично колко носи една трансмисия.. тия неща се научават обикновено по болезнения (и скъп) начин...
да но е показател. естествено че не е гаранция. както с гуми. казват ти че могат да издържат 400кг. в реалност могат да движат и 600, и 900 или да гръмнат с 100. но ти дава идея и това е всичко.
да нямат нужда- възможно е и сигурно е така... но като ползваш "N" разхода особено на дълъг път пада осезаемо... а дали е вредно- не мисля. нито механически (като знам как работи авто трансмисията) нито от гледна точка на производителя- ако беше вредно щеше лоста да е заключен на "D" като се движиш.. не е... дори не трябва да натискаш "спусъка" на лоста за да местиш от "N" на "D" и обратно във движение... единствените возила които си заключват лоста на "D" във движение са някои ленд ровъри... ма там британската мисъл е неследяема така или иначе
отново, като инжекцион, колата не подава газ освен ако газта не е натисната, независимо от оборотите.
единственото което губиш е инерция което е наистина глупаво имайки предвид пътиштата.. особено при нормално каране.
аз например имах навика да държа съединителя на тройката често защото ми беше по лесно вместо само да местя скорости.. хората ми казваха "недей" ама кой ги слуша. после съединителя ми отиде след 20к. от тогава не го правя и още си работи.
аз и на други съм го държал ама ги продавах преди да се счупят затова имах илюзията че не е вредно.. или просто не ме интересуваше защото ми харесваше повече. можех да си карам на трета много дълго време... ама си платих.
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани