По-малко цилиндри, по-нисък разход
Модератор: Общи модератори
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход


да не си помисли някой, че "бързи и яростни" са измислили NOS, или че 745цата е първия турбиниран мотор на бмв

обаче едвам от последните 15-20 години стават по- популярни, и едвам в последните години наистина масови.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
На всеки дори малко запознат с нещата му е ясно, че тези технологии са от началото на ХХ век... 

Si non confectus, non reficiat.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Ако става на въпрос преди 100 години Ф. Порше прави и автомобил с ДВГ ползвано за генератор на електричество , което задвижва електромотите в главините на предните колела . Въпроса е кога една технология е достига зрялост , ефективност и не на последно място - ниска себестойност .
Абсурд преди 30 години да има масов турбо-мотор с характеристиките на *35и
Абсурд преди 30 години да има масов турбо-мотор с характеристиките на *35и

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Ако става на въпрос преди 100 години Ф. Порше прави и автомобил с ДВГ ползвано за генератор на електричество , което задвижва електромотите в главините на предните колела . Въпроса е кога една технология е достига зрялост , ефективност и не на последно място - ниска себестойност .
Абсурд преди 30 години да има масов турбо-мотор с характеристиките на *35и
Всъщност преди 70 години има мотор със много над характеристиките на *35 мотора... С интеркулер и тн... Че и софия си е патила от него...

http://www.b17flyingfortress.de/eng/det ... olader.php
За този самолет разбрах съвсем случайно че е турбиниран когато на едно местно авио шоу с благотворителна цел ме возиха в такова и му соча на пилота едни 4 часовника На таблото и му викам "кво е това?" и той ми вика "температура на потока след интеркулерите"... И аз ей така

Много самолети от втората световна са използвали турбо или компресори... Позволяват да се лети по- високо и по- бързо щото горе каква астма ги хваща повечето двг - не е истина...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
akula написа::OT: понеже стана въпрос за турбо седмицата, и турбо двг на бмв, ами те си ги правят още от 2ата световна. оттогава са измислени: механичните инжекторни системи, компресори, турбо и NOS![]()
да не си помисли някой, че "бързи и яростни" са измислили NOS, или че 745цата е първия турбиниран мотор на бмв![]()
обаче едвам от последните 15-20 години стават по- популярни, и едвам в последните години наистина масови.
да не е първия дори и на кола, щото преди това е изтърканата 2002ка. обаче на седмицата е първия с цифров електронен блок. от там първия, който се управлява от някаква програма, а не някви нагласени приближения (както комичния механичен инжекцион и доста по-добрата система л-джетроник). от там нататък вече им се отварят безкрайни възможности

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
alx написа:acho.rs написа:Ако става на въпрос преди 100 години Ф. Порше прави и автомобил с ДВГ ползвано за генератор на електричество , което задвижва електромотите в главините на предните колела . Въпроса е кога една технология е достига зрялост , ефективност и не на последно място - ниска себестойност .
Абсурд преди 30 години да има масов турбо-мотор с характеристиките на *35и
Всъщност преди 70 години има мотор със много над характеристиките на *35 мотора... С интеркулер и тн... Че и софия си е патила от него...
http://www.b17flyingfortress.de/eng/det ... olader.php
За този самолет разбрах съвсем случайно че е турбиниран когато на едно местно авио шоу с благотворителна цел ме возиха в такова и му соча на пилота едни 4 часовника На таблото и му викам "кво е това?" и той ми вика "температура на потока след интеркулерите"... И аз ей такалудницата е че бууста се регулира ръчно чрез 4те уейстгейта... Пилота ми показа таблица с височината на полета и съответното положение на уейстгейтовете- целта е бууста винаги да е между 1 и 2 бара... Сменяш височината на полета и всичко трябва да се наглася наново защото турбините си променят значително скоростите... Можеш да станеш разноглед само от това... А през това време кошницата си лети....
Много самолети от втората световна са използвали турбо или компресори... Позволяват да се лети по- високо и по- бързо щото горе каква астма ги хваща повечето двг - не е истина...
Aми след още 50 години , може и това да е стандарт за колите :


- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Дори и не подозираш колко си прав - КПД-то на газовите турбини е много по-високо от това на ДВГ 

Si non confectus, non reficiat.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
ако ще се движи от газова турбина по-добре нещо такова



- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Zagy написа:Дори и не подозираш колко си прав - КПД-то на газовите турбини е много по-високо от това на ДВГ
Лично аз не го виждам много. Високо КПД незначи нисък разход на гориво. Газотурбините са страшно лакоми двигатели. Нали ръшаните първи слагат газотурбина на танк - турбинирания вариант харчи двойно на дизеловия със същата мощност. Най-голямата пречка за кола е може би това ,че неможе да работи в такъв диапазон от натоварване и обороти като буталния двг. Виж ако задвижва някакъв генератор става. Другото готино е ,че общо взето върви на всичко което гори - кеф ти на газ да караш, кеф ти на бензин, кеф ти на баба ти ракията

When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
BMW_RIDER написа:Виж ако задвижва някакъв генератор става. Другото готино е ,че общо взето върви на всичко което гори - кеф ти на газ да караш, кеф ти на бензин, кеф ти на баба ти ракията
Аз точно това имах предвид - една малка газова турбина, сдвоена с генератор, да задвижва един или няколко електромотора. По този начин турбината винаги ще поддържа обороти, при които има максимално КПД, а и електродвигателите не е като да нямат тяга...


Si non confectus, non reficiat.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Zagy написа:BMW_RIDER написа:Виж ако задвижва някакъв генератор става. Другото готино е ,че общо взето върви на всичко което гори - кеф ти на газ да караш, кеф ти на бензин, кеф ти на баба ти ракията
Аз точно това имах предвид - една малка газова турбина, сдвоена с генератор, да задвижва един или няколко електромотора. По този начин турбината винаги ще поддържа обороти, при които има максимално КПД, а и електродвигателите не е като да нямат тяга...Перформънса на едно такова возило ще е зверски
Ми давай да го правиме

Иначе верно ще се получи интересно. А има и още един проблем за който четох като ГМ са мислили да го внедряват в кола. При евентуална катастрофа частите от перките на турбината стават все едно си хвърлил граната в колата

When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
а за що просто не сложите един малък дизелов мотор оптимизиран на определени обороти да го върти тоя генератор дето захранва електромоторите дето въртят колелата?
а като се замисля- на това му се вика дизел-електрически локомотив и го има от едно има няма 80 години...
а като се замисля- на това му се вика дизел-електрически локомотив и го има от едно има няма 80 години...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
alx написа:а за що просто не сложите един малък дизелов мотор оптимизиран на определени обороти да го върти тоя генератор дето захранва електромоторите дето въртят колелата?
а като се замисля- на това му се вика дизел-електрически локомотив и го има от едно има няма 80 години...
Е, няма да е толквоа интересно

When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Zagy написа:Дори и не подозираш колко си прав - КПД-то на газовите турбини е много по-високо от това на ДВГ
bmw имаха кола с газова турбина. или се бъркам с некоя англииска марка? май се бъркам, естествено не става въпрос за сериина разработка.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
... преди няколко дни един познат сподели , че мисли да купува Корвет Z06 и аз малко се разрових в едни стари тестове . Та преди повече от 4 години АМС правиха тест на BMW M6,Gallardo(525кс),911 Turbo(480кс ръчка) i Corvette Z06 (512кс ръчка) . Ще се спра на 2 от колите , които горе долу влизат в двубоя - обем срещу даунсайзинг :
Поршето е 3600кк 480кс 620НМ при 1950 об .
Корвета е 7011кк (
) 512кс 637НМ при 4800 об .
Като погледнах този тест , се пресетих и за Е63 АМГ и Панамера Турбо :
Панамера 4800кк 500кс 700НМ при 2250об
Е63АМГ 6200кк 525кс 630НМ при 5200об .
Чакам предположения - кое е по-икономично при тестовете и кое е по-бързо (все пак са спортни коли , не Голфове)
Поршето е 3600кк 480кс 620НМ при 1950 об .
Корвета е 7011кк (

Като погледнах този тест , се пресетих и за Е63 АМГ и Панамера Турбо :
Панамера 4800кк 500кс 700НМ при 2250об
Е63АМГ 6200кк 525кс 630НМ при 5200об .
Чакам предположения - кое е по-икономично при тестовете и кое е по-бързо (все пак са спортни коли , не Голфове)

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани