BMW M5 - 2012 г.
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:при всичко друго еднакво (тегло, съпротивление, и тн.) този които има повече въртящ момент във всеки един момент от времето има предимство. ако в един момент аз правя 500нм на гумите а ти 450нм - аз ускорявам по-бързо. това е простата истина.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
steeN написа:alx написа:при всичко друго еднакво (тегло, съпротивление, и тн.) този които има повече въртящ момент във всеки един момент от времето има предимство. ако в един момент аз правя 500нм на гумите а ти 450нм - аз ускорявам по-бързо. това е простата истина.
Стига с тази "проста истина" де !!! За смях ставате, а сте "модератори", и некви секви ентусясти ! Колегата Feanor ви цитира учебниците по физика, използва факти и твърдения които не си ги исмуква от пръстите, защото много преди него, вас и мен хората са разбрали какво е мощност, какво е въртящ момент, но има хора които си мислят, че като са се кчили на Dodge и въртящият му момент върти света. Да важен е въртящия момент - колкото повече толкова по-добре, но това съвсем не ви е "простата истина". Нещата изобщо не приключват с 500 или 400 НМ.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:при всичко друго еднакво (тегло, съпротивление, и тн.) този които има повече въртящ момент във всеки един момент от времето има предимство. ако в един момент аз правя 500нм на гумите а ти 450нм - аз ускорявам по-бързо. това е простата истина. илюзията че конете имат някакво значение е защото те са индикатор за това колко дълго в оборотите може да се подържа въртящия момент.... а този които може да подържа по-дълго- евентуално печели ако има достатъчно време. но въртящия момент е този които движи возилото.
Feanor написа:Това не е точно така. Ускорението по същество представлява промяната на кинетичната енергия на обекта (Ek = m*v^2/2, константна маса и променена скорост, нали така...), с други думи - извършване на дадена работа. А извършването на дадена работа за единица време изисква съответната мощност (работата в джаули делена на времето в секунди дава мощността във ватове).
Колеги говорите за едно и също нещо.
Оборотите Х вътящият момент = конски сили => по-голям въртящ момент на по-ниски обороти значи по-добър старт,
а същият този въртяш момент на по-високи обороти ознава по-добро доускорение или по-просто казано въртящия момент определя колко добре колата ускорява. а конете - колко продължава това ускорение.
И на езика на колегата Feanor - въртящия момент е мярка за това колко работа може да извърши даден мотор, а конете съответно колко дълго може да се върши тази работа

cobrata_m3 написа:http://www.youtube.com/watch?v=S-nQfL3Dk88&feature=feedu





- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: BMW M5 - 2012 г.
Feanor написа:Предполагам, че може да се сметне някакъв интеграл по тая крива...
Ти го каза колега - колкото по-голяма е площта затворена между кривата и оста на оборотите, толкова по-добър перформанс

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: BMW M5 - 2012 г.
Nickelback написа:Feanor написа:Предполагам, че може да се сметне някакъв интеграл по тая крива...
Ти го каза колега - колкото по-голяма е площта затворена между кривата и оста на оборотите, толкова по-добър перформанс
на това му се вика "area under the torque curve"... ако те интересува- иди чети...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
по-голям въртящ момент на по-ниски обороти значи по-добър старт,
Пак ги обърка нещата

Re: BMW M5 - 2012 г.
straight six power написа:steeN написа:alx написа:при всичко друго еднакво (тегло, съпротивление, и тн.) този които има повече въртящ момент във всеки един момент от времето има предимство. ако в един момент аз правя 500нм на гумите а ти 450нм - аз ускорявам по-бързо. това е простата истина.
Стига с тази "проста истина" де !!! За смях ставате, а сте "модератори", и некви секви ентусясти ! Колегата Feanor ви цитира учебниците по физика, използва факти и твърдения които не си ги исмуква от пръстите, защото много преди него, вас и мен хората са разбрали какво е мощност, какво е въртящ момент, но има хора които си мислят, че като са се кчили на Dodge и въртящият му момент върти света. Да важен е въртящия момент - колкото повече толкова по-добре, но това съвсем не ви е "простата истина". Нещата изобщо не приключват с 500 или 400 НМ.
хм.. представи си че един автомобил прави 200 нм въртящ момент в един момент и си на 4-та (която е примерно 1:1 и главното ти е 2.87) - 200 х 1 х 2.87 = 574 нм на гумите (игнорираме загубите). другия автомобил (идентичен но с по-слаб мотор) прави 180нм в този същия момент и съответно слага 517 нм на гумите. аз мога да ти гарантирам че в този момент #1 се набира по-здраво
...
...
...
сега моля да ми направиш тази сметка ама като ползваш конски сили за мярка.
мога да ти го напиша и още по-просто. мощноста на една кола се мери на динамометър. динамометъра мери въртящ момент и изчислява конете като знае оборотите на двигателя и на валците и от там смята крайното предаване.
а за учебниците- аз знам как да печеля състезания- не да пиша учебници

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:Nickelback написа:Feanor написа:Предполагам, че може да се сметне някакъв интеграл по тая крива...
Ти го каза колега - колкото по-голяма е площта затворена между кривата и оста на оборотите, толкова по-добър перформанс
на това му се вика "area under the torque curve"... ако те интересува- иди чети...
Пак открих Америка

Благодаря Алекс, добре ме насочи, определено ми е интересно

На новата М5-ца с това турбо най-вероятно кривата ще е бая повдигната в ниските

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Ами гледай Х5М и Х6М , като само може да добавиш 50-100 НМ ,инак като крива не вярвам да има голяма разлика:)
Чакам с нетърпение да обявят среден разход от 8,5 на 100
Мерцедес вече се изцепиха с еС63АМГ ПП (571кс)- 10литра 
Чакам с нетърпение да обявят среден разход от 8,5 на 100


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: BMW M5 - 2012 г.
според мен площта сама по себе си не е от кой знае какво значение. ако имаш само площта и максималните обороти не можеш почти нищо да кажеш за двигателя. по-скоро, важно е площта под кривата да е голяма в правилния диапазон от обороти. примерно, дизела има голяма площ ама е изместена прекалено на ляво.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:
хм.. представи си че един автомобил прави 200 нм въртящ момент в един момент и си на 4-та (която е примерно 1:1 и главното ти е 2.87) - 200 х 1 х 2.87 = 574 нм на гумите (игнорираме загубите). другия автомобил (идентичен но с по-слаб мотор) прави 180нм в този същия момент и съответно слага 517 нм на гумите. аз мога да ти гарантирам че в този момент #1 се набира по-здраво
...
...
сега моля да ми направиш тази сметка ама като ползваш конски сили за мярка.
а за учебниците- аз знам как да печеля състезания- не да пиша учебници
Е понеже не пишеш учебници ще ти цитирам какво пише в този от 7ми клас:
Мощността = Работата / Времето - P = A / t. Работата от своя страна е: Работа = Прилаганата сила х изминатотот разстояние - A = F x S.И като заместиш в предишната формула:
Мощността = (Прилаганата сила х изминатото разстояние) / времето - P = F x S / t.
Тъй като си "състезател" знаеш че печели този който изминава повече разстояние за едно и също време или този който иминава едно и също разстояние за по-малко време (надявам се поне тук да си съгласен).Т.е разглеждайки формулата по отношение на изминато разстояние:
Изминато разстояние = Мощността х времето / Прилаганата сила - S = P x t / F
Е как по-ясно да ти покажа, че колкото повече мощност имаш, толова повече път ще изминеш за едно и също време !!!
Разглеждайки фомулата по отношение на времето:
t = F x S / P Времето = Силата х Пътя / Мощността - т.е за да имаме по-малко t, какво трябва ? - P -да е по-голямо. Надявам се знаеш какво е право и обратнопропорционална зависимост. Пак получихме същото МОЩНОСТТА трябва да е по-голяма за да е по-кратко времето.
Какво обаче означава мощност на двигателя - ами същото ! Пак: P = F x S / t . За тези които са чели учебници обаче: S /t е една много проста характеристика, измерва в км/ч и се нарича скорост. Т.е P = F x V Мощността е равна на прилаганата сила х скоростта. И понеже говорим за двигател, а там имаме въртеливо движение на коляновия вал - говорим за скоростта на въртене което е ОБОРОТИ
За двигател с вътрешно горене мощността се дава с израза:
Мощността [kW] = силата [Nm] х оборотите [rpm]/9549.
ДА колкото повече въртящ момент имаме - толкова повече мощ имаме, но не само въртящия момент е определящ ами и ОБОРОТИТЕ. Ще използвам точно твоя пример за да ти го докажа ! Ти говориш за ЕДИН момент от време - т.е едни и същи обороти. Да ако №1 прави 500 Nm при 2000 об/мин ( забележи че включвам и обороти ), а №2 прави 400 Nm при 2000 об/мин - то №1 ще набира по-бързо. Но ако №2 прави 400 Nm при 4000 об/мин и се движи с тези 4000 об/мин то той е 1.61 пъти по-мощен от №1 и съотвтно ще измине 1.61 пъти повече разстояние за едно и също време. Така, че Да torque-a е хубаво нещо, колкото по-голяма е площа под area under the torque curve - толкова кривата на мощността е по-полегата, а не е стръмна. НО ТОВА КОЕТО КАРА КОЛАТА ДА СЕ ДВИЖИ Е МОЩНОСТТА, ако го няма вътящия момент колата няма да помръдне, но и ако ги няма ОБОРОТИТЕ колата пак няма да помръдне - затова въртящия момент сам по себе си е характеристика по която не може да се съди кой автомобил е по-бърз, камо ли да си говорим за "даден момент", защото ако се "състезаваш" не си караш автомобила само в 4000 об/мин.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
А защо са навлезли конските сили (т.е мощността) като характеристика: Защото като ми кажеш, че колата ти е 200 к.с (тук вече не споменавам за обороти) ще знам , че моята, която е 150 к.с примерно ще е по-бавна от твоята. А като ми кажеш, че твоя колата прави 200 Nm (без да уточниш в колко оборота) ще знам само, че си напълно некомпетентен, че вобще не знаеш за какво говориш и няма да имам ни най-малка представа колко бърза ти е колата.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
alx написа:мога да ти го напиша и още по-просто. мощноста на една кола се мери на динамометър. динамометъра мери въртящ момент и изчислява конете като знае оборотите на двигателя и на валците и от там смята крайното предаване.
А дали забеляза, че ги споменаваш, но не си ги удебелил ОБОРОТИТЕ

Мощността [kW] = силата [Nm] х оборотите [rpm]/9549
Така е като пишете и четете само по форумите, а не и учебниците.
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: BMW M5 - 2012 г.
И за да не оставям никакви съмнения искам да те питам като "човек който печели състезания" как си печелиш състезанията:
1. Като караш колата при максимален въртящ момент 500 Nm в 3000 об/мин и мощност 156 kW ?
или
2. Като я караш при въртящ момент 400 Nm в 6000 об/мин, но при максимална мощност 250 kW ?
Т.е за да спечелиш състезание в максимална мощност ли караш колата или в максимален въртящ момент и никога не достигаш до максималната мощност
1. Като караш колата при максимален въртящ момент 500 Nm в 3000 об/мин и мощност 156 kW ?
или
2. Като я караш при въртящ момент 400 Nm в 6000 об/мин, но при максимална мощност 250 kW ?
Т.е за да спечелиш състезание в максимална мощност ли караш колата или в максимален въртящ момент и никога не достигаш до максималната мощност

Последна промяна straight six power на 08 Фев 2011, 17:02, променена общо 2 пъти
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани