„Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от Top Gun Maverick » 04 Яну 2013, 15:03

@2bar написа:10/100 на М5......при загрял мотор, и извънградско с равномерна скорост около 80км/ч без спиране и изпреварване...може и да става...ама нормално каране - 50%/50% градско/извънградско и с хиляда и един сфетофара, кръстовища, спиране и тръгване....дори и тези с по 2 литра мотори ще се радват.

но общо взето не виждам смисъл да се говори за разход и спортни автомобили на едно място. просто едното изключва другото.

Напротив колега, в случая трябва. Понеже каква е идеята иначе да си купиш дизелова "М-ка", вместо истинска такава, звука и вървенето ли? :mhihi: Разходът е една от причините. Даже при Ф10 М5 също трябва да се говори за разход. Защото каква бе основната прична да не видим сега вътре 6.0 атмосферка със 600 и отгоре коня(примерно), ами се потъпкаха традициите и се мина на по-малък обем с духалки дори при М? Разходът явно вълнуваше много народ.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от @2bar » 04 Яну 2013, 16:30

BMWPOWERRR_ACM написа:
@2bar написа:10/100 на М5......при загрял мотор, и извънградско с равномерна скорост около 80км/ч без спиране и изпреварване...може и да става...ама нормално каране - 50%/50% градско/извънградско и с хиляда и един сфетофара, кръстовища, спиране и тръгване....дори и тези с по 2 литра мотори ще се радват.

но общо взето не виждам смисъл да се говори за разход и спортни автомобили на едно място. просто едното изключва другото.

Напротив колега, в случая трябва. Понеже каква е идеята иначе да си купиш дизелова "М-ка", вместо истинска такава, звука и вървенето ли? :mhihi: Разходът е една от причините. Даже при Ф10 М5 също трябва да се говори за разход. Защото каква бе основната прична да не видим сега вътре 6.0 атмосферка със 600 и отгоре коня(примерно), ами се потъпкаха традициите и се мина на по-малък обем с духалки дори при М? Разходът явно вълнуваше много народ.


Дизелова "М-ка" е решение, което някой само на най - горните етажи на БМВ знае и може да обоснове. Но истината е, че всичко се върти около парите, респ. печалбата. Та в тоя ред на мисли, мога само да напиша моето виждане за нещата....

Разходът на бензин особено при такива автомобили е последното нещо, което е интересно за купувача (един резервоар струва 1/2 от цигарите ми на месец, без да карам М и ми е все тая, а тези, които карат М сигурно не знаят и колко струва един резервоар). Разходът е единствено интересен за произоводителя - имат си квота за со2 (което си е на практика разходът на гориво) и за да се поберат в договорената квота се правят паралено с големите двигатели и малки.

Дизеловите двигатели отдавна не са това, което бяха - самият процес на горене предлага доста по - голяма свобода относно кривата на въртящият момент, няколко впръсквания съвместна работа с турбо, по - ниски обороти и т.н. Не на последно място има и доста хора, които предпочитат харектеристиката на дизеловият двигател пред бензина. Тук идва и момента, че всяка фирма трябва да предлага постоянно нещо ново, защото идва момент, в който всичко вече е изтъркано и старо и не се купува.

Защо се махат атмосферните двигатели - ми пак си има причина. Ключовата дума е Downsizing. За какво ти е да обикаляш из града с 6 литра мотор и повече от 50% от времето да работи на празен ход, като може да обикаляш с 2 или 3 литра мотор, който гори доста по - малко и когато ти трябва мощност да се включи и турбината? Пък и ако трябва да сме честни - колко време се кара на пълна мощност, а и къде може да се кара?

Общо взето за мен М5, Порше, АМГ и т.н. са повече коли за показване, отколкото да има някаква реална файда от цялата работа. Просто фирмата показва, на какво е способна и толкова. Та затова и разходите при такива автомобили (поне в нормалният свят) не са интерерсни.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от Top Gun Maverick » 04 Яну 2013, 16:55

Коли за показване? :shock: Ъ-ъ-ъ, ако искаш да се показваш има куп такива коли като Бугати, Ролс-Ройс и Майбах. Умишлено изредих тези 3-те защото са свързани с изредените от теб. Та М5 представлява спортна кола, която не е оставила комфорта на заден план. Не виждам какво има да показваш с нея, особено пък М5 не прави особено впечатление на обикновения човек спрямо обикновена 5-ца. В този ред на мисли ако искаш да се показваш към днешна дата, спокойно да си купиш втора ръка Ф10 520д, а ако искаш много неща от колата, които доставя М, купуваш си М5 Е60. Гарантирано показването с първата ти е гарантирано.

Не знам само защо сравни 6.0 двигател с 2-3 литров с турбини? :shock: Ставаше дума за М5. Двигателят е 4.4 с вентилатор. С него трябва да го сравняваш. А и нали се сещаш, че този 6.0 щеше да е направен по съвременна технология, щеше да изключва няколко цилиндъра в определени условия и щеше да се приближи до разход с духалките АКО ТОЛКОВА ГО ВЪЛНУВА КУПУВАЧА литър-два. Според мен едва ли минаането към турбо специално при М5 е било свързано с вредни емисии, но както ти сам написа - само някой в горните етажи на БМВ знае.
И кой каза, че някой си купува М5 за да обикаля постоянно из града? :mhihi: Къде щяла да се кара? Няма къде ли? Това в САЩ, България, Германия, Бразилия или Китай? :mhihi: Ако търсиш къде да поддържаш 300, трудно ще намериш, но едва ли това е идеята на колата.
Иначе за дизела съм съгласен - нов пазар. Макар дизела да припада мноооого сериозно от бензиновата, въпреки някакви предпочитания към дизелови характеристики. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от @2bar » 04 Яну 2013, 17:45

240 е вече история...остават другите два модела, но това не са коли за разбирачи, това са коли, с които човек иска да направи впечатление или такива коли, каквито се очакват да карат богаташите. С две думи да го изкараш и удариш на масата :mhihi:

М5 е нещо съвсем друго - по дискретен начин намекваш един път, че разбираш от коли (макар, че пак е относително) а също така, че и имаш доста пари за да си позволиш една такава кола.

Изключване на цилиндри имаше при 140, но като цяло голям интерес е нямало а заедно с това и куп проблеми, които не се решават много лесно. Затова и това изключване го няма при актуалните модели на МБ, пък БМВ понеже не пасат трева просто са видяли от конкуренцията, че файдата е почти нулева а проблемите големи.

според мен причината да се мине на турбо при М5 е комплексна - един път емисии, втори път фирмата трябва да покаже, че е в крак с времето, трето това въртене до 8000 об/мин и нагоре не е толкова лесно и още куп неща.

Иначе за обикалянето в града - ми, какво си мислиш - че всеки с ново М5 е постоянно на магистралата ли? Много ясно, че през повечето време тези коли се карат като най - обикновени коли. Единствено в Германия няма ограничение на скоростта по магистралите и то не на всички и то на определени участъци. Например на А81 можеш да даваш известно време газ, но повечето пъти аутобана е пълен с коли и дори и да няма ограничение на скоростта пак не можеш да караш с 250 км/ч, че и нагоре. В другите страни ограничение има и все сам си решава къде и колко да дава газ и най - важното, колко ще му струва.

Другото решение е да отидеш на Nürburgring, ама там не зная как стои въпроса със застраховката. Предполагам е дебело и сигурно не си струва.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от Top Gun Maverick » 04 Яну 2013, 18:34

Не съм съгласен, че се карат като обикновени коли, колко често виждаш М5 по пътя в Пловдив? Без значение дали Ф10, Е60, Е39 или Е34? А колко изобщо има в Пловдив? Искам да кажа, че са рядкост. УБЕДЕН СЪМ, че всеки собственик на М5 има и друга кола(ако прибавим семейните стават поне 3)както си мисля, че доста често се карат тези други коли, М-ката най-малко. За да скокнеш градско просто до някъде, едва ли ще си играеш да загрееш колата. За ваканции и по-дълги преходи е ясно, че се карат - извънградско. И въпреки големите разтояние извън града, тези коли не въртят много километри. Че се карат по-малко може да видиш и в Немското Мобиле като сравниш километрите на М5 с други коли - доста по-малко са. Та някои хора може и да ги карат нон-стоп, ама са мъничка част.
И какво значи, че само в Германия може до 250 и нагоре? В БГ най-много е 140, а в по-голямата част от страната е 90, като има куп извънградски ограничения от 60-50...
Хайде да попитаме колко хора във форума ги спазват когато си правят кефа или просто не им се спазват? :mhihi: То затова не се продават и купуват множество радар-детектори, анти-радари... :mhihi:
Та ограниченията са последното нещо, което те кара или не да си купиш М5.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: дизели
Мечтае да кара: по хубави пътища
Детайли за колата: прави фокуси

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от ylaine » 04 Яну 2013, 19:36

Темата май беше за m550d, нали? За М5 си има отделна тема.

Ачо, давайки ускорението до 100 не съм искал да кажа, че 4,7 е нещо невиждано. Просто съм учуден колко е близо до М5, а е близо 200 коня по-малко. А това, какво гледат хората, които си купуват такива коли, едва ли точно ние знаем. И защо наистина мислиш, че дадения разход и много далеч от реалния? Мен пък това много ме кефи в тези коли - когато ги караш в ограниченията харчат, колкото кола 100 коня, а иначе.. Не че съм карал подобна кола.. Но не виждам нищо лошо в това, че правят такива коли да харчат толкова малко, напротив. Предполагам сте прави, че хората, които си купуват такива коли и то нови, едва ли им дреме дали колата харчи 7-8 или 12-13. Но хубавото за нас "простосмъртните" е, че същите технологии за нисък разход ги има и в другите модели. Навярно повечето от нас няма да могат да си позволят F10 M5, м550д и т.н., но защо пък не 330и, 330д, 335и, 335д и т.н. Ако някой ден мога да си позволя такава кола със сигурност ще ми дойде добре ниския й разход.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от acho.rs » 04 Яну 2013, 22:40

Turturelo написа:
acho.rs написа:Реалния разход на 550хд е безкрайно далеч от 6,3 ... не че на М5 реалния е близо до 9,9/100 де , но все пак са си 200 коня отгоре .


а какъв им е разхода на M550d и M5? Много ме кефи как убедително се изказваш за неща, които не си пробвал.. Разбирам да си навъртял и на двете по 10 000 км в различни условия и да кажеш "реалния разход при еди-какво-си каране е такъв, при магистрално - толкова, при градско с много трафик толкова ... " Аз съм правил 10/100 на М5 при нормално шофиране по ограниченията.


http://twitpic.com/bsc652

НЕФЗ - разликата по нормирания цикъл е 2,6/100 . За другото подучул съм от 4-5 достоверни места, че 550хд при техните нормирани цикли дава среден разход около 11/100 . След като няма противоречие от различните източници, съм склонен да вярвам .
Разходът на бензин особено при такива автомобили е последното нещо, което е интересно за купувача

- изобщо не съм съгласен . Всичко живо е полудяло покрай тая финк грийн истерия . Заради това имаме електрически СЛС, скоро и ел.Ферари , Порше правят 918 Спайдър хибрид и то с доооста мощни ел. мотори :shock: ... икономичните линии под различни имена са навсякъде в продуктовите гами - блу моушън,блу тек , ефишънт дайнамикс и тн и тн . Примерите са безкрайни .

:OT: Да не говорим че и в домакинската техника истерясват с енергиниите класове :
та те разхода не ток затри плазмата като технология , Бош и Лиебхер отказват да правят ноу фрост хладилници (клас под 2000лв) за да влязат в енергиен клас А+++ , Бош лансират сушилня за 1800лв защото харчела малко ток :shock: ...

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от Turturelo » 05 Яну 2013, 0:56

Нали знаеш, че разход на гориво в един шофьор е X/100 в друг на същия автомобил с подобна средна скорост може да е 2 пъти X/100. Разликата в разхода на един и същ шофьор може да се промени драстично, ако знае как да кара икономично - справка BMW Driving Experience Efficient Dynamics Course. Току що слизам от X6 M50d и след 450 км каране, кола на 800 км пробег, прилично натоварена, на зимни гуми, при средна скорост 153 км/ч и натискане до долу на газта при ускорение на D (на необучена кутия), а не с милиметър подадена газ и ръчни смени ... колата има 10.8 среден разход. Прави разлика между челно съпротивление на F10/F11 и това на X6. Понеделник ми идва 550-тката и мисля да и направя 10 000 км, за да е достоверно инфото и да не е от трета ръка, та мисля да те опровергая, защото последната ми среща с 550d даде 8.5 без да съм обръщал внимание на начина си на шофиране.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от Top Gun Maverick » 05 Яну 2013, 8:18

И аз си мисля, че цифрите в дизела са постижими. Този обем се ползва от БМВ над десетилетие и се развива - турбо, би-турбо, три-турбо...
Та щом в напомпана 535д до близка мощност се постигат подобни цифри, значи в тозо дизел, в който всичко наистина е истерясало(добра дума :mhihi: )по разход и емисии...посибиле. :mhihi:
И наистина Ачка хората се побъркват по този разход. Знаеш кой до мен отсега точи зъби на този дизел(ако преди това не си вземе 535д Ф10)и постоянно се превъзнадя как върви и КОЛКО ХАРЧИ! :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от acho.rs » 05 Яну 2013, 8:36

Turturelo написа:Нали знаеш, че разход на гориво в един шофьор е X/100 в друг на същия автомобил с подобна средна скорост може да е 2 пъти X/100. Разликата в разхода на един и същ шофьор може да се промени драстично, ако знае как да кара икономично - справка BMW Driving Experience Efficient Dynamics Course. Току що слизам от X6 M50d и след 450 км каране, кола на 800 км пробег, прилично натоварена, на зимни гуми, при средна скорост 153 км/ч и натискане до долу на газта при ускорение на D (на необучена кутия), а не с милиметър подадена газ и ръчни смени ... колата има 10.8 среден разход. Прави разлика между челно съпротивление на F10/F11 и това на X6. Понеделник ми идва 550-тката и мисля да и направя 10 000 км, за да е достоверно инфото и да не е от трета ръка, та мисля да те опровергая, защото последната ми среща с 550d даде 8.5 без да съм обръщал внимание на начина си на шофиране.

Ще е добре да получим реална информация от някой . Ако може и по някакъв начин да казваш каква част от движението е градско .
BMWPOWERRR_ACM написа:И аз си мисля, че цифрите в дизела са постижими. Този обем се ползва от БМВ над десетилетие и се развива - турбо, би-турбо, три-турбо...
Та щом в напомпана 535д до близка мощност се постигат подобни цифри, значи в тозо дизел, в който всичко наистина е истерясало(добра дума :mhihi: )по разход и емисии...посибиле. :mhihi:
И наистина Ачка хората се побъркват по този разход. Знаеш кой до мен отсега точи зъби на този дизел(ако преди това не си вземе 535д Ф10)и постоянно се превъзнадя как върви и КОЛКО ХАРЧИ! :mhihi:

Нафта фен, човек - какво да си говорим . По-горе се спомена за това, че някои предпочитат характеристиките на дизела . Ами туин-скрол бензиновите мотори на БМВ , вече ритат от 1200 оборота и имат бая НМ . Вярно не са още на нивото на дизела , но са доста близо. 316и му дават 0-100 за около 9,5 сек - това е по-бързо от Е46 320и Р6 (М52Б20ТУ) :shock: А и с цената на автомобилите става интересно . При Ауди А6 цената на 3.0ТДИ 245кс и 3.0ТФСИ 300+ кс е почти еднаква . Е дали дизела рита по-силно от 3.0и с принудително пълнене .

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от Top Gun Maverick » 05 Яну 2013, 9:28

Е, там цената на дизела знаеш защо е по-спъпа. Просто защото "ще ти върне парите чрез горивото". :mhihi: Ама както се казва "дай да ти го...", пък ти си го връщай после. Спиред мен цената на дизеловия двигател като направа идва по-солено за производителя. Агрегата е направен за да издържа на доста по-голяма компресия, дюзи, куп простотии...
Това едва ли вълнува купувача на нов автомобил. В повечето случаи до 200 000 той ще се е отървал от колата и наистина ще е избил пари от горивото спрямо бензина. После да става каквото ще.
Ама защо не направиха М550и с трилитров двигател на 400 и кусур коня? Щеше да струва и по-малко от дизела. За мен отговора е ясен - просто М550д е траплин къмиста дизелова М-ка в следващото поколение 5.
За по-интересно тогава може да я нарекат М5.5д. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от @2bar » 05 Яну 2013, 10:12

е тоя разход вие е като трън в очите. разхода, както съм го написал по - горе е интересен само в глобален мащаб. за крайният потребител, демек купувача не е от съществено значение при такъв клас автомобил. Много по - важно е колко струва подръжката на такъв автомобил, застраховки и т.н. Има и още един много съществен фактор при нови автомобили - каква е остатъчната му цена, защото никой не си прави сметка да кара автомобила цял живот, ами да го продаде след време.

Иначе за зелената еуфория - ясно, защо не. Като може да се направи нещо да гори примерно 10/100, защо трябва да гори 15/100 и да сме доволни. Само, че всичко си има граници и технически и финансови. Ако крайната цена е много висока, просто няма да има купуване, колкото и хай тек да е например сушилнята.

А и това с връщането на пари от дизела....вятър и мъгла поне за Германия. Дизел се купува, когато се въртят много километри на година (над 20к), защото иначе не си струва на фона на застраховки и данъци. А при толкова км на година или колата е на фирма и там горивото е безплатно или ако е личен автомобил се плаща горивото и то на практика пак е безплатно. С две думи, според мен просто се развива дизеловата технология и опипва пазара в 550д.

А за неф цикъла - никой не казва, че стойностите са 1:1 за интерпретиране. Много ясно, че разходите при нормираният цикъл са много по - малки, околкото реалните. Тук идва и момента, че различни производители ползват и различни "трикове" - гасене на генератор, алгоритъм за разпознаване на цикъла и т.н. за да докарат по - малки стойности.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от Turturelo » 05 Яну 2013, 11:41

@2bar написа:С две думи, според мен просто се развива дизеловата технология и опипва пазара в 550д.


едва ли някой опипва пазара с готово разработен двигател вече в продажба в 4 модела .. той пазара си е опипан и инвестицията да се направи този мотор е в резултат на един отговор - има смисъл от него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от @2bar » 05 Яну 2013, 13:20

Turturelo написа:
@2bar написа:С две думи, според мен просто се развива дизеловата технология и опипва пазара в 550д.


едва ли някой опипва пазара с готово разработен двигател вече в продажба в 4 модела .. той пазара си е опипан и инвестицията да се направи този мотор е в резултат на един отговор - има смисъл от него.


много ясно, че се опипва пазара точно с това наименование M Performance. Независимо, че всяка фирма си има профил на типичният шофьор за всеки модел, все още никой не може да предвиди как точно ще реагира пазара. Затова и не слагат М ами го водят M Performance, което всеки може да разбира по различен начин. С две думи още от началото казват да не очакваме М, ами нещо подобно, което всеки го разбира като "нещо много близко до М".

Просто още един начин за търсене на нови пазари и потребителски групи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: „Петицата” ще получи най-силния дизел на BMW

Мнение от acho.rs » 05 Яну 2013, 21:03

Затова и не слагат М ами го водят M Performance

- а пък 7ма серия с този мотор си се казва просто 750д ...

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook