Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 23 Апр 2012, 19:55

ок, моя грешка. аз не съм прочел последното :yes:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 23 Апр 2012, 20:37

DrivinGGoD написа:Въртящия момент зависи от оборотите, както и всеки един друг показател на двигателя, но докато мощността разсте относително пропорционално нарастване на честотата на въртене (защото се увеличава и извършената работа за единица време във формулата за работа) , то въртящия момент достига един пик, когато условията са най-благоприятни за пълнене, изпускане и т.н. за да се постигне максимално пълно изгаряне на максимално количество работно вещество, а от там и максимална сила на натиск върху буталото :yes:


Това отговаря на въпросите как? и кога? буталния двигател достига максимален въртящ момент :yes:

DrivinGGoD написа:Това е така, но това нелинейно изменение се компенсира от високата честота на повторение на циклите, а най-лесно отпада в многоцилиндровите мотори, където спада в един от цилиндрите отговаря на нарастване в някой от другите и така се застъпват. По тази причина например, повечето едноцилиндрови мотори с добри показатели са двутактови, тъй като при тях циклите се повтарят на всеки оборот на коляновия вал, а не през един :yes: Друг начин да се компенсира това при едноцилиндровите мотори са големите маховици 8)


Това е така, :yes:

:OT: като каза двутактови се сетих навремето с варбурга на един съученик как по сфетофарите все първи бяхме. Много се режеше и да не мислите че двутактовите не вървят :lol:
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 27 Апр 2012, 10:04

Ето нещо, което смятам достатъчно красноречиво показва, че всичко с тоя даунсайзинг и това как са по-бързи и по-икономични си е маркетингова измама:



Още не мога да разбера как с някаква точност може да се изчисли мощността и въртящия момент на вала, без да е изследвано силовото предаване, но тук поне са на едно и също дино, та каквото и отклонение да има поне се вижда точната разлика в мощността на двете коли... Да не говорим, че при други динота на същия мотор имаше стойности на вала от по 265 коня, което са 25 коня разлика, та сами виждате колко измислени са тези измервания и че въобще не може да се разчита на тях за някаква точност :yes: Не случайно го коментирахме това в темата за М5цата ;)

Е как няма да е по-бърза кола с 32 коня повече :kuku: А е напълно нормално и да е по-икономична, въпреки че разликата със сигурност ще е малка в реалния свят.

Та... размислите оставям на вас... аз ползи не виждам... особено като включим фактора удоволствие и усещане :driving: 8)

Добре, че поне при F10 все още има атмосферен 6-цилиндров мотор в 530i :twisted: За разлика от F30 :cry:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 27 Апр 2012, 21:38

И на мен са ми безкрайно странни тези твърдения че новите турбо мотори всъщост са 40-70 коня по-мощни от обявените :roll:
А *28и до колкото знам е стар мотор , който го имаше в американските изпълнения на Е90 . Сега ще проверя дали е точно така .

Пише че двигателя на 6цилиндровата 528и е N52B30 който влиза в производство някъде 2005та :idea:
И ако 528и Н20 действитело е 240кс на колелата , защо не го мерят на динамика с 530и ?
Или пък 328и Н20 срещу старичкия 330 (272кс) в Е90 , по възможност ръчка за да се избегне влиянието на автоматика .

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4204
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Kroki » 28 Апр 2012, 15:29

Добре де, хубаво 4 цилиндъра 240 коня и айде да не е 2 тона, ама има сигурно някъде 1800кг Ф10.. Според мен, съпоставено натоварването на този двигател ще е много по-голямо отколкото 6 цилиндъра и след няколко години това ще си проличи. Гадното в случая е че почти не остана атмосферен мотор и разходите по обслужването на втора ръка такива автомобили ще са много много големи..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Делян » 29 Апр 2012, 9:42

Тая 4 цилиндрова технологична чекия, след 10-15г., отдавна ще е тотален дроб, за дълго и безпроблемно каране втора ръка и дума не може да става. Беше то, каквото беше.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 01 Юли 2012, 22:02

DrivinGGoD написа:Ето нещо, което смятам достатъчно красноречиво показва, че всичко с тоя даунсайзинг и това как са по-бързи и по-икономични си е маркетингова измама:



Още не мога да разбера как с някаква точност може да се изчисли мощността и въртящия момент на вала, без да е изследвано силовото предаване, но тук поне са на едно и също дино, та каквото и отклонение да има поне се вижда точната разлика в мощността на двете коли... Да не говорим, че при други динота на същия мотор имаше стойности на вала от по 265 коня, което са 25 коня разлика, та сами виждате колко измислени са тези измервания и че въобще не може да се разчита на тях за някаква точност :yes: Не случайно го коментирахме това в темата за М5цата ;)

Е как няма да е по-бърза кола с 32 коня повече :kuku: А е напълно нормално и да е по-икономична, въпреки че разликата със сигурност ще е малка в реалния свят.

Та... размислите оставям на вас... аз ползи не виждам... особено като включим фактора удоволствие и усещане :driving: 8)

Добре, че поне при F10 все още има атмосферен 6-цилиндров мотор в 530i :twisted: За разлика от F30 :cry:

Днес попаднах на много интересна статия . В нея открито се говори , че производителите реагират остро , когато се поискат автомобил за сравнение на ефкета от даунсайзинга .
Никой не иска да излиза на яве че новия му автомобил може да има слабости в сравнение с предшественика си . Разбира се е въпрос на време да се направят подобни тестове . И ето - АМС пускат Ф10 528и (2.0) срещу 530и . За съжаление обаче не намират точно 530и с N53 а "междинния модел" 528и с N52 - двигател който е в производство от 2004та година , без валвтроник и дори не е с директно впръскване . А да - споменава се че тестваното Ф10 528и 3.0 е автоматик , за 528и 2.0 не се споменава с каква кутия е , само че 6така е със "прекрасния 8 степен автомат на ЗФ"
Резултати.
0-160 - 1+ секунда преднина за турбо мотора . Тук води убедително , като може би във високите скорости атмосферката може да започне да наваксва , но със сигурност е една идея по-слабо ускоряващата кола .
Тестов разход:
- минимален 2.0Т 6,4/100 3.0 7,1/100
- извънградско 2.0Т 9,2/100 3.0 8,8/100
- максимален 2.0Т 18,6/100 3.0 17,9/100

Какво се получава - 7 години по-стария мотор в реалния живот изразходва ако не по-малко то наравно със новия турбо мотор , който ползва последната дума на технологията като валвтроник,двуструен турбо компресор,директно впръскване и до колкото си спомням липса на дроселова клапа (каквото и да значи това) . Разбира се остава факта че си ускорява по-бързо .
Аз си мисля че ако в сравнението участваше 530и освен по-добро ускорение , щеше да има и чувстително по-нисък разход в нормални условия .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 01 Юли 2012, 22:07

Същата медия (доста лирично) се задава и въпроса - автомобилните производители , продадоха ли душата си на НЕФЗ в името на модни тенденции .
Другите големи немски журналисти АБ , пък правят тест на 20ина автомибила в търсенето на най-големите лъжци за разхода . И отново се пита - "даунсайзинг заради тестовия стенд ? "
В този мега тест излезе че най-малко лъжат за разхода на Камаро СС - точно 14/100 средно , колкото и са обявили . . . А в АМС помежду сравнението на З06 и ГТ-Р Блек 550кс , втория даде 2 литра по-висок разход , при 2 пъти по-малък работен обем :smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BadAngel » 01 Юли 2012, 22:20

acho.rs написа:А в АМС помежду сравнението на З06 и ГТ-Р Блек 550кс , втория даде 2 литра по-висок разход , при 2 пъти по-малък работен обем :smoke:


също така по-тежък и 4х4

иначе корвета наистина харчи много малко за обема си, няколко пъти сме го обсъждали и просто този мотор е много добре оптимизиран за купето на корвета
No bling at the Ring

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Top Gun Maverick » 02 Юли 2012, 20:47

Аз се надявам, че след време нещата ще тръгнат в другата посока, поне при бензиновите двигатели. За дизелите е ясно, че без турбо нищо не става от тях, освен нисък разход. Но наистина би било добре ако БМВ поне се върне към "старите" неща. Защото връщането към тези т.нар. стари неща ще е на база нови разработки, които така или иначе от тях си ползват в новите турбо-мотори. Вентилаторите си имат и предимства, но това според мен е измамно на фона на алтернативата и усещанията. А "по-ниския" разход след време с по-скъпата поддръжака ще излезе същия, че може и в определени случаи да го задмине. Да не говорим, че самата подмяна на части означава по-голямо производство, което пак е свързано със замърсяване на въздуха и къде отива тогава екологията, която толкова е изтъквана напреден план? Пак се оказва всичко прах в очите на хората. А това за предоставените два двигателя на БМВ само показва колко се страхуват да направят състезание. Просто знаят изхода, че дори и атмосферката леко да изостава в някои компоненти, то в други ще навакса и като цяло нещата ще се окажат една голяма конспирация.
Не ме разбирайте погрешно, определено по-големи специалисти от всички нас са измислили цялата тази работа, но с каква цел? Всеки си прави изводите за себе си. Вентилаторите си имат предимствата и са хубаво нещо, но е подвеждащо. То е като усещането при дизела напомпан с яко турбо, че много върви. Има много тяга, но за колко и на каква цена? Определено не толкова евтина, колкото се опитва да го изкарат всички негови поддръжници с хвалбите за нисък разход. Духането е хубаво нещо, но друго си е да го вкараш...в обороти( :mhihi: ), да я видиш как си извива задницата като змия и да чуеш голямото уау! :twisted: :mhihi: За Баварката става дума, да не си помислите друго. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 02 Юли 2012, 23:44

Колега света и колелото на прогреса се въртят само в една посока -напред.Няма да има такова нещо като връщане към старите неща.А причините да се натрапват турбините и даунсайзинга е единствено икономическа. По "ефтини" коне и ниска себестойност на агрегата.Технологията сега позволява много по добро управление на горивния процес и съответно използване на всички предимства на турбините в ДВГ. Преди 20 години освен нискооктановите горива липсата на адекватна технология за управление на горивните процеси в турбинирани двигатели са основни причини това бавно да навлиза в масовото производство.От гледна точка на съвременното масово автомобилостроене такъв агрегат е много по гъвкав и удобен за производство така че огромните астматици с 8 или 12 цилиндъра ще останат екзотика от миналото колкото и да не ми се иска.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 02 Юли 2012, 23:54

Има логика , но не мисля че си прав . Сериозно ли мислиш че разработката и производството на еН20Б20 е по-евтино от това на един Н53Б30 . Причината за мен са еко нормите . За тях специално създадоха и стандарт за разход който е пълен смях - НЕФЗ . За него даунсайзинг моторите са по-подходящи , макар от Мерцедес да не са много съгласни .
Голяма роля има и промиването мозъка на европейсите с тва зелено - казвах ви как си гасят телевизора от контакта , защото в режим на стенд бай , харчи 2 вата :help: Та на такива хора една кола с 2 литра мотор им звучи много по-добре от 3,5 .
Да пестиш с даунсайзинг е като да отслабваш с диетична кола и пържени картофки .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Jordana » 03 Юли 2012, 0:16

Еми така е само че и най качествения продукт в днешно време без реклама остава избутан встрани така че не може да се съди по това дали е грешка или не .Аз лично не вярвам да са се набутали тия от глемите трима в Германия ама де да знам.А пък за зелените не ми се говори те ако има едно лесно ще забранят всичко що се движи с петрол и с магарешки каручки ще се пързаляме по магистралите.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Top Gun Maverick » 03 Юли 2012, 8:06

Jordana написа:Колега света и колелото на прогреса се въртят само в една посока -напред.Няма да има такова нещо като връщане към старите неща.А причините да се натрапват турбините и даунсайзинга е единствено икономическа. По "ефтини" коне и ниска себестойност на агрегата.Технологията сега позволява много по добро управление на горивния процес и съответно използване на всички предимства на турбините в ДВГ. Преди 20 години освен нискооктановите горива липсата на адекватна технология за управление на горивните процеси в турбинирани двигатели са основни причини това бавно да навлиза в масовото производство.От гледна точка на съвременното масово автомобилостроене такъв агрегат е много по гъвкав и удобен за производство така че огромните астматици с 8 или 12 цилиндъра ще останат екзотика от миналото колкото и да не ми се иска.

Едва ли и поддръжниците на това вярват, че агрегата е с по-новия себестойност. За по-евтини коне също.
И за назад написах умишлено към "старите" неща защото технологиите напредват. Една сегашна атмосферка ще е по-добра от тази от преди 10 години. Ако става дума, турбото не е открито сега и за мен то си връщане към стари неща. Но кой знае, може за бензиновите мотори да се промените нещо след време.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от павката » 03 Юли 2012, 23:43

- извънградско 2.0Т 9,2/100 3.0 8,8/100
Какво се получава - 7 години по-стария мотор в реалния живот изразходва ако не по-малко то наравно със новия турбо мотор , който ползва последната дума на технологията като валвтроник,двуструен турбо компресор,директно впръскване и до колкото си спомням липса на дроселова клапа (каквото и да значи това)

какъв е този разход от 9л?това да не е с трансмисия от 80-те:3000об-100км/ч :mhihi:
а за липсата на дросел-валвтроника управлява отварянето на клапаните и затова няма нужда от него
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook