BMW M5 - 2012 г.
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Явно ти си същия заблуден , който в темата за тия двата слона защитаваше с тъпи доводи Аудито.
1 - не съм имал досег с точно тези модели на Х5 и Кю7 , но е ясно , че ти само в Ауито си се качвал
2 - 7места НИЩО не значат за цената . В България , отдавна е приет закон , който гласи горе долу , че за да се признае ДДС , автомобила трябва ДА Е СВЪРЗАН с дейността на фирмата ... ти явно имаш доста интересна представа за "реален" клиент ... Сега , че някой ще си изкара Кю7 12 ТДИ - ван за развозване на персонал - ок , не си мисли , че е законно
3 - завиване - ама ти сериозно ли си мислиш , че кола която има 400кг+ по-лека муцуна завива по-зле от по-тежката ... да не говорим , че предаването на тягата е 40:60 при Ауди и 0:100 за Хиксовете
4 - спирачки - ами , макар и да са карбонови на Аудито , БМВ спира по-добре със железните спирачки
5 - което означава , че тия 17-19 000 които са "безплатни" в Кю7 меко казано не си струват парите
6 - не ми смятай цените на екстрите единично , защото си има готови пакети , които са горе-долу на половин цена . Така Кю7 остава с една навигация пред Х5М
7 - БМВ Х6 50и (за перформанс пака , да не говорим) къса на ускорение на Кю7 12 ТДИ ... но то да речем е доста по-тясно (и два пъти по-евтино)... Но пък Рейндж Супречарджт сипва още по-доволно на Кю7 а тежи колко него и има смешните 620 НМ .
Хайде малко повече се образовай , преди да пишеш толкова категорични мнения - тва , че си се качвал и си изпитвал субективни впечатление от ламерски дизел в 3 тона джиБ , не значи кой знае колко
1 - не съм имал досег с точно тези модели на Х5 и Кю7 , но е ясно , че ти само в Ауито си се качвал
2 - 7места НИЩО не значат за цената . В България , отдавна е приет закон , който гласи горе долу , че за да се признае ДДС , автомобила трябва ДА Е СВЪРЗАН с дейността на фирмата ... ти явно имаш доста интересна представа за "реален" клиент ... Сега , че някой ще си изкара Кю7 12 ТДИ - ван за развозване на персонал - ок , не си мисли , че е законно

3 - завиване - ама ти сериозно ли си мислиш , че кола която има 400кг+ по-лека муцуна завива по-зле от по-тежката ... да не говорим , че предаването на тягата е 40:60 при Ауди и 0:100 за Хиксовете
4 - спирачки - ами , макар и да са карбонови на Аудито , БМВ спира по-добре със железните спирачки

5 - което означава , че тия 17-19 000 които са "безплатни" в Кю7 меко казано не си струват парите
6 - не ми смятай цените на екстрите единично , защото си има готови пакети , които са горе-долу на половин цена . Така Кю7 остава с една навигация пред Х5М
7 - БМВ Х6 50и (за перформанс пака , да не говорим) къса на ускорение на Кю7 12 ТДИ ... но то да речем е доста по-тясно (и два пъти по-евтино)... Но пък Рейндж Супречарджт сипва още по-доволно на Кю7 а тежи колко него и има смешните 620 НМ .
Хайде малко повече се образовай , преди да пишеш толкова категорични мнения - тва , че си се качвал и си изпитвал субективни впечатление от ламерски дизел в 3 тона джиБ , не значи кой знае колко

- Bmw325is
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 17.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е500
- Мечтае да кара: SLR
Re: BMW M5 - 2012 г.
acho.rs написа:Явно ти си същия заблуден , който в темата за тия двата слона защитаваше с тъпи доводи Аудито.
1 - не съм имал досег с точно тези модели на Х5 и Кю7 , но е ясно , че ти само в Ауито си се качвал
2 - 7места НИЩО не значат за цената . В България , отдавна е приет закон , който гласи горе долу , че за да се признае ДДС , автомобила трябва ДА Е СВЪРЗАН с дейността на фирмата ... ти явно имаш доста интересна представа за "реален" клиент ... Сега , че някой ще си изкара Кю7 12 ТДИ - ван за развозване на персонал - ок , не си мисли , че е законно![]()
3 - завиване - ама ти сериозно ли си мислиш , че кола която има 400кг+ по-лека муцуна завива по-зле от по-тежката ... да не говорим , че предаването на тягата е 40:60 при Ауди и 0:100 за Хиксовете
4 - спирачки - ами , макар и да са карбонови на Аудито , БМВ спира по-добре със железните спирачки![]()
5 - което означава , че тия 17-19 000 които са "безплатни" в Кю7 меко казано не си струват парите
6 - не ми смятай цените на екстрите единично , защото си има готови пакети , които са горе-долу на половин цена . Така Кю7 остава с една навигация пред Х5М
7 - БМВ Х6 50и (за перформанс пака , да не говорим) къса на ускорение на Кю7 12 ТДИ ... но то да речем е доста по-тясно (и два пъти по-евтино)... Но пък Рейндж Супречарджт сипва още по-доволно на Кю7 а тежи колко него и има смешните 620 НМ .
Хайде малко повече се образовай , преди да пишеш толкова категорични мнения - тва , че си се качвал и си изпитвал субективни впечатление от ламерски дизел в 3 тона джиБ , не значи кой знае колко

Re: BMW M5 - 2012 г.
Roman 1 написа:Alx,
Според мен, тези 18к оборота в момента са само ограничение за F1. Преди два сезона бяха 19к, но ги намалиха именно чрез правилата. Имам предвид, че ако ги освободят да правят каквото си искат, не 18, ами може би 28к оборотни ДВГ ще направят. Ти най-добре знаеш, че к.с. се постигат с обороти по нютони (и малко коефициенти). За преодоляване на съпротивленията при топ скоростите именно к.с. са решаващи.
при високите скорости е важно... точно което е важно и при ниските скорости- въртящия момент.но когато ти е малък двигателя (по една или друга причина) единствения начин да постигнеш въртящ момент на скорост е с предавки... а на скорост за предавки трябват обороти... от там доста хора мислят че конските сили са важни за ускорението на скорост..може- ако имаш 3 литра атмосферен мотор. но като имаш 8-9 литра турбиниран двигател той прави достатъчно въртящ момент дори на високите предавки и можеш да си позволиш 4 предавки и 6000 оборота червена линия. европейска и американска школа. всичките рекорди за скорост на двг са американски

Ами те нещата на там са тръгнали. Вече все повече се говори/пише за 1,6 турбо мотори от 2013 г. Но по-интересното е, че големите отбори се опъват на това.
Иначе в тази насока BMW още през 1984 г. показа какво могат 1,5 турбо = 1500 к.с.
Весела Коледа на всички!
опъват се защото не е голяма философия да се направи мощен турбиниран двигател и големите играчи ще имат конкуренция от малките (по-бедни) фирми които иначе нямат ресурси да направят конкурентен атмосферен двигател.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: BMW M5 - 2012 г.
Alx,
Съгласен съм с написаното от теб.
Очевидно обаче има разлика в мащабите ни на мислене. Признавам си, че всички мои твърдения в настоящата тема се основават на презумпцията за ограничени работни обеми (деформации от Европейската действителност и даденостите в моторните спортове на Стария континент). Всъщност до момента нямам никакви преки впечатления от лек автомобил с 8-9 и повече литров двигател (дори и атмосферен).
От тази гледна точка защитавах тезата, че конските сили и високите обороти са фактор, защото ниският торк се компенсира с високи предавателни числа и при това положение, късите обороти са съществен недостатък. Поради това и считам, че високооборотен ДВГ + трансмисия с високи предавателни числа прави един спортен автомобил (оставям екологията настрана) по-гъвкав при динамично шофиране, от колкото нискооборотен турбо (дизел) мотор с ниски предавателни числа, но и с усещане за по-голяма турбо дупка. Твърдя това най-вече поради разбирането ми, че постигането на максимална скорост само направо не е всичко, което се очаква от един автомобил (тук моля колегите да не засягаме отново дискусията *35i vs *35d). Все пак опираме и до личностни предпочитания и стил на водене на автомобила, кото уважавам у всеки от нас, особено когато са аргументирани.
Що се касае до Соленото езеро и рекордите за скорост – ами то наистина там „мерките и теглилките” са..... да ги наречем малко чужди и непонятни за нашите географски ширини (по спомени от „Сол и коне” и др.).
Приемам все пак, че ако не сме ограничени в работния обем, високите обороти наистина са безсмислени. Имаше един филм по Дискавъри, в който ставаше дума за търговски кораб. Двигателят му беше 7 цилиндров дизел, който развиваше максимална мощност от 15 000 к.с. при..... само 127 оборота. Кому е нужно повече?
Но да се върнем на леките коли...
Моето усещане е, че вятърът на даунсайзинга лека-полека задухва навсякъде, включително и отвъд океана и в тази връзка, си мисля, че под натиска на кризи и екология, т.нар. големи двигатели постепенно ще се превръщат в екзотика, което вече ни демонстрират дори и от BMW M GmbH.
Поздрави!
Съгласен съм с написаното от теб.
Очевидно обаче има разлика в мащабите ни на мислене. Признавам си, че всички мои твърдения в настоящата тема се основават на презумпцията за ограничени работни обеми (деформации от Европейската действителност и даденостите в моторните спортове на Стария континент). Всъщност до момента нямам никакви преки впечатления от лек автомобил с 8-9 и повече литров двигател (дори и атмосферен).
От тази гледна точка защитавах тезата, че конските сили и високите обороти са фактор, защото ниският торк се компенсира с високи предавателни числа и при това положение, късите обороти са съществен недостатък. Поради това и считам, че високооборотен ДВГ + трансмисия с високи предавателни числа прави един спортен автомобил (оставям екологията настрана) по-гъвкав при динамично шофиране, от колкото нискооборотен турбо (дизел) мотор с ниски предавателни числа, но и с усещане за по-голяма турбо дупка. Твърдя това най-вече поради разбирането ми, че постигането на максимална скорост само направо не е всичко, което се очаква от един автомобил (тук моля колегите да не засягаме отново дискусията *35i vs *35d). Все пак опираме и до личностни предпочитания и стил на водене на автомобила, кото уважавам у всеки от нас, особено когато са аргументирани.
Що се касае до Соленото езеро и рекордите за скорост – ами то наистина там „мерките и теглилките” са..... да ги наречем малко чужди и непонятни за нашите географски ширини (по спомени от „Сол и коне” и др.).
Приемам все пак, че ако не сме ограничени в работния обем, високите обороти наистина са безсмислени. Имаше един филм по Дискавъри, в който ставаше дума за търговски кораб. Двигателят му беше 7 цилиндров дизел, който развиваше максимална мощност от 15 000 к.с. при..... само 127 оборота. Кому е нужно повече?
Но да се върнем на леките коли...
Моето усещане е, че вятърът на даунсайзинга лека-полека задухва навсякъде, включително и отвъд океана и в тази връзка, си мисля, че под натиска на кризи и екология, т.нар. големи двигатели постепенно ще се превръщат в екзотика, което вече ни демонстрират дори и от BMW M GmbH.
Поздрави!
Re: BMW M5 - 2012 г.
мисля, че много добре си го написал...
имам само две забележки...
1. голям "нискооборотен" двигател с малки турбини няма "усещаем" лаг...
2. големите двигатели са "по-мудни" но това не е задължително да се "превежда" в по-слабо ускорение... при малкия двигател всичко се случва бързо, рев, предавки, смяна... страшна драма и сапунка е... докато при големия двигател се държи по-дълго всяка предавка, по-рядко се сменя и всичко идва малко "на каданс", но... напредването по пистата е не по-малко стремително...
имам само две забележки...
1. голям "нискооборотен" двигател с малки турбини няма "усещаем" лаг...
2. големите двигатели са "по-мудни" но това не е задължително да се "превежда" в по-слабо ускорение... при малкия двигател всичко се случва бързо, рев, предавки, смяна... страшна драма и сапунка е... докато при големия двигател се държи по-дълго всяка предавка, по-рядко се сменя и всичко идва малко "на каданс", но... напредването по пистата е не по-малко стремително...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
всичките рекорди за скорост на двг са американски
- Казваш нещо гръмко и невярно и после ще се уточняваш , че си говорил за драгстери за соленото езеро и тн . Аз пък казвам , че 9 от 10 рекорда за скорост за европейски вкл и оная кола , която толкова мразите , но тя си прави 430+ и ускорява за 14сек до 300 в супер лукс атмосфера ...
И я дай малко инфо за най-бързия дизел , защото си мисля , че 60те години е имало по-бързи бензинови коли на езерото от най-бързия дизел сега ...
И да кажа моето мнение за даунсайзинга - при нормиран тест и каране до 2000 оборота са икономични тези мотори , но като настъпиш разбиват мита за икономия на пух и прах

Re: BMW M5 - 2012 г.
acho.rs написа:за даунсайзинга - при нормиран тест и каране до 2000 оборота са икономични тези мотори , но като настъпиш разбиват мита за икономия на пух и прах
Ачо,
Така е, но днес 95% от средностатистическите водачи в 95% от времето зад волана не настъпват над 3000 оборота.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
Ами то както са навлезли масово автоматиците , май не зависи , кой знае колко от хората в какви обороти ще се кара колата .
Мен ми напраши впечатление чудото на икономията и технологията -1.4 ТСИ (150) - в не много тежкия Тигуан даде среден разход 11.5
А го има и момента , че 90% от времето хората не използват повече от 100кс ама ...
Мен ми напраши впечатление чудото на икономията и технологията -1.4 ТСИ (150) - в не много тежкия Тигуан даде среден разход 11.5

А го има и момента , че 90% от времето хората не използват повече от 100кс ама ...
- kalkana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 28.11.2010
- Местоположение: Varna, Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci
Re: BMW M5 - 2012 г.
За сравнение мога да кажа най-новия Туарег, 8 скоростна кутия, 3 литра дизел, около 245 коня (не помня точната цифра), със старт-стоп система, в града 9 без да се кара бавно, във Варна. Извън града 7,5-8. 

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
А , ако се кара бавно,предполагам пада под 8 

- kalkana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 28.11.2010
- Местоположение: Varna, Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci
Re: BMW M5 - 2012 г.
Под бавно незнам какво имаш предвид. Но аз говоря за над 120км в час. Стара Загора-Пловдив средно 8 си даде, като беше темпомат 130 + около 10 минути каране 180-200. Така че, този тигуан голяма минавка май
.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW M5 - 2012 г.
в града 9 без да се кара бавно
имах предвид това , че е небивалица

- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: BMW M5 - 2012 г.
Малеййй




- KristianSS
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.10.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318D
Re: BMW M5 - 2012 г.
Страхотна 

- darko1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 16.05.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E39 M52B20TU '00 Shadowline
- Мечтае да кара: Самолет
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани