Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 20 Апр 2012, 15:14

acho.rs написа:Казах за 528и че няма данни защото -
- няма данни за ускорението след 100км/ч защото за 5ца с мощен мотор 0-100 км/ч далеч не е най-важния показател
- няма данни за еластичност на оптимална предавка а само стандарт (80-120 на 4та) по който мощен дизел е по-бърз от Е60 М5 . И за да не започваш - досадно е да сваляш предавки - автоматика го прави сам и то доста бързо .
- няма данни от тестове за реалния разход на гориво


:yes:

По данни на производителя:

528i N20:
Moщност - 245к.с./5000-6500 об./мин.
Въртящ момент - 350/1250-4800

Ускорение 0-100 - 6,2
Доускорение 80-120 - 6,2

Разход:
Градско - 9,1-9,4
Извън градско - 5,5-5,8
Смесено - 6,8-7,1


528i N53:
Moщност -258/6600
Въртящ момент - 310/2600-5000

Ускорение 0-100 - 6,6
Доускорение 80-120 - 7,0

Разход:
Градско - 10,4
Извън градско - 6,3
Смесено - 7,8

Аз лично за половин литър на 100км разход и няколко десети в ускоренията не бих предпочел 4-цилиндовия мотор за нищо на света... Звука не ми харесва, мразя лаг-а на тубо моторите, а дори и от гледна точка престиж и традиции не ме кефи. А както се каза няколко пъти освен всичко останало турбо моторите имат повече чупливи агрегати (особено турбото), харчат масло като им се дава газ, а и не се знае тези данни къде ще отидат в реалния свят с не бабешко каране...

Та това за мен са реални ползи на хартия, а не в действителния свят на BMW, а от там и не виждам смисъл и не ми допада това :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 20 Апр 2012, 16:06

Колеги не ги приемайте тези данни за чиста монета, защото в реални условия турбо мотора може да харчи повече масло и бензин от атмосферката. Спорил съм и преди по тази тема и ми се извадиха "необорими" аргументи, че турбо мотора в "ниските" харчел като 18ка а в същото време имаш много мощност ако решиш да се гониш.. за разхода не съм съгласен, може да е по-нисък, но само при бабешко каране и пак зависи.. отново ще зачекна КПД-то, турбо моторите са с по-голямо такова, но ако погледнем генерално на нещата виждаме че ПРИМЕРНО атмосферния има 30% а турбо мотора 35% тоест разликата е много малка и това в литри бензин няма да е повече от литър....така че да си разваля кефа за 3 лева :dunno:

Баланса при 6цил. и 4цил. мотори съм сигурен, че е еднакъв /може да има малки разлики но не такива, че да окажат някакво сериозно влияние на управлението, които нормален човек да усети.. така, че и тук полза от сайзинга не виждам.../ - не успях да намеря данни за съотношението на теглото при двата мотора, ако някой знае къде да търся да каже.

Надежност... тук атмосферния печели 100% всички знаем защо. Няма турбо, няма сложно управление, мотора работи под доста по ниско налягане и като цяло натоварването му е много по малко..а управлението в пъти по-просто.

В предния пост писах че Н20 се представя много по-добре от атмосферня мотор и мисля че е една идея по напред от него, но в крайна сметка автомобила не е само един двигател.. имаме трансмисия /която ако не е читава и правилно подбрана може да задраска хубаво сметнатия мотор/, имаме и предавателни числа.. имаме един и куп неща които пряко оказват влияние на разхода.. гуми, атмосферни условия, шофьор.. това са лаишките ами тези които са невидимата част за повечето от нас...??? та един мотор не прави ефишънсито на автомобила по-голямо и тия от БМВ ако не оставят по един атмосферен шестак на всеки модел ще има :banghead:

Реални ползи за мен от сайзинга са ниски данъци, писал съм го и преди в тази тема.
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Roman 1 » 20 Апр 2012, 18:15

acho.rs написа:Постнал си линк с времена 0-75 мили - това е 120 км/ч
В линка има 1/4 миля - минават с терминална около 91-94 мили - това са 150км/ч и турбо мотора е осезаемо по-бърз .
Дал си кутии , но не си дал доускорение на оптимална предавка (с кикдаун ако говорим за автоматик)

Злоупотребяваш!
Има ли смисъл да ти търся такива данни, като ти изобщо не ги четеш? А дори и да им хвърлиш бегъл поглед, веднага ще се хванеш за доускорение 200-безкрай със свален органичител или друго безсмислено нещо?
acho.rs написа:За тебе 0,7 литра масло по-малко на 30 000 км е икономия

За мен 0,75 мл. масло са реална полза в цифрово изражение. Малка или голяма - тя е факт.
Що се касае до предъвкваните от теб 30 000 км - очевидно е, че и представа си нямаш от сервизно обслужване на нов автомобил. Аз обаче имам опит в тази насока и отново подчертавам пред теб, че трябва да си абсолютен дебил, за да чакаш настъпването на края на този интервал. Дори по BSI имаш възможност да смениш масло 5000 км по-рано (опс... дали си запознат що е то BSI?) За това по-рано и те попитах дали си наясно колко хора спазват този интервал 30 000 км., за който така си се захванал?
acho.rs написа:ТУРБИНАТА е адски скъп консуматив

Това звучи толкова страшно, че чак се притесних. Можеш ли да назовеш цифри? Аз мога, но ще те оставя ти да потърсиш малко. И ако ти е трудно да изнамериш инфо, ще ти подам жокер на ЛС колко е фактурната стойност на чисто нова турбина с променлива геометрия за N47 по цена на оторизиран сервиз. Нека все пак ти подскажа малко - близо е до стойността на подмяната на комплект спирачни дискове с накладки (проврено)!
acho.rs написа:Няма смисъл аз да пиша повече за конкретния случай за това се опитах да спра и 3 пъти те питах за мнението ти за другите мотори писани в темата .
Ауди (ВАГ) са пионери в даунсайзинга...

Ако все пак беше положил малко усилие да прочетеш нещо от написаното, щеше да си спестиш задаването на един и същи въпрос 3 пъти. Отговорил съм ти на него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 20 Апр 2012, 18:26

Съгласен съм с написаното от Сашо и Витанов - не смятам повече да занимавам аудиторията с Н20 .
За мен е показателно , че Мерцедес успяват да направят атмосферен мотор 3,5 литра който до харчи и върви на кантар с 3.0 турбо на БМВ .
Знам и че за някои хора 6000 оборота са извращение с колата , за мен са си е нормален начин да караш когато искаш да си бърз ... или просто да се кефиш . Атмосферни мотори с въртящ момент наличен при 2000 оборота - колкото искаш . Зимата когато стане мокро и хлъзгаво не знам как се контолират 350-400НМ на задните колела при 1200 оборота, но подозриам че не е особено приятно и тракшъна (ДСЦ-то) реже яко .

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 20 Апр 2012, 18:33

Само за протокола-

Една от двете турбини за N54 струва 1213.06 BGN
Twin Scroll турбина за N55 струва 3775.78 BGN
Една от двете Twin Scroll турбини за N63 струва 3083.55 BGN

Не мога да намеря цена още за N20... ама надали ще е голяма разликата... Подобна цена на агрегат покрай атмосферните 6-ци? Сигурен съм, че целия да се счупи ще се оправи за тия пари 8)

За цитирания N47 цената на турбото е 2980.87 BGN и се сменя със все електронния блок дори и само той да даде фира 8)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 20 Апр 2012, 20:18

DrivinGGoD написа:...


е ми да, кое не е така ;). аз съм казал същото с по-малко думи. просто се губи по-малко време в преходните процеси, защото всички тъпни дето се въртят са по-малко инертни. какво общо има качването на обороти на скорост с маховика. ако вземеш една хонда 1.6 и направиш маховика като перце на място ще върти като електромотор, ама на скорост ще е същата умряла история :) просто това колко бързо се качват оборотите е резултат от въртящия момент, който прави двигателя + теглото на колата (другите фактори са пренебрежими). маховика дори ще ти попречи на 400 метра или на доускорение. единствено освен ако не трябва бързо да върнеш предавка, тогава айде ще ти даде някакво предимство... не говорим за каране на писта. най-трудно е да го завъртиш в началото маховика, после няма никакво значение. това, което аз казвам е, че 500 нм на гумите са си 500 нм, ако ще и от парен двигател да са ;) ти като имаш 300 нм и ако искаш и без маховик карай и с изпилени бутала, ама ...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 20 Апр 2012, 22:25

Ще оставя да ти го обясни някой по-грамотен тенически , че такива ги изръси , че ....
Само ще вметна , че 500 НМ на гумия , всъщност са няколко хиляди НМ на 1ва,2ра,3та . Преизчисляват се по данни на производител . Ако аз имам 300НМ и 300кс а ти 400НМ и пак 300кс , моя двигател ще се върти по-бързо , оборотмера (и на скорост) ще катери по-бързо ,моите скорости ще са по-къси , съответно по-големи предавателни числа и главно предавателно и се сещай това какво означава . Много ги бъркате тия нютони , не знам кво им се хвърляте а не се ограничавате до коне които са много по-ясна еденица за мощност , макар и производна на въртящия момент и още някои "работи" .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.08.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: е46

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от neonman » 20 Апр 2012, 22:44

acho.rs написа:Ще оставя да ти го обясни някой по-грамотен тенически , че такива ги изръси , че ....
Само ще вметна , че 500 НМ на гумия , всъщност са няколко хиляди НМ на 1ва,2ра,3та . Преизчисляват се по данни на производител . Ако аз имам 300НМ и 300кс а ти 400НМ и пак 300кс , моя двигател ще се върти по-бързо , оборотмера (и на скорост) ще катери по-бързо ,моите скорости ще са по-къси , съответно по-големи предавателни числа и главно предавателно и се сещай това какво означава . Много ги бъркате тия нютони , не знам кво им се хвърляте а не се ограничавате до коне които са много по-ясна еденица за мощност , макар и производна на въртящия момент и още някои "работи" .

Би ли изяснил какво е ''гумия'' ?..... гуми ли имаш в предвид ? .....в същност ТОЧНО ТАМ са няколко хиляди на 1 и 2-ра ,когато имаш 500 НА МОТОР ! ;)
Хихи.... ''по данни на производителл'' - мн.таинственно :D - изчисляват се просто по предавките на скоростта(в момента) и дифа ;)
А с това , че '' ще катери по-бързо '' , мотора с по-НИСЪК В.М колко си се объркал , не е истина ;) Иначе, ДА, ''твоя'' мотор тряя се върти по-бързо , за да се опъва на ''другия'' с големия ВМ!
Може дори производителя да го направи по-бърз ( дори с еднаква макс скорост на другия ) , ма за целта тряя има ПОНЕ една предавка повече !!! т.е. по-добри скорости ;) ( а това в повечето случаи НЕ Е вярно !)
ТАКА , че тоя извод дето го направи , че по- слабия ( откъм ВМ двг) ще е непременно по-бърз е по-скоро невярно :lol:
П.П : последното и на ПРАКТИКА съм го проверявал многократно !
Последна промяна neonman на 20 Апр 2012, 22:57, променена общо 1 път
if your car isn't scary - it's just not fast enough!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 20 Апр 2012, 22:50

Не съм казал непременно а че не е задължително мотора с повече тяга да е по-бърз .

ПС:гумия - пиша от друг компа и нямам редактор - гадно е като свикнеш с него :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 20 Апр 2012, 23:02

няма смисъл, остави ме да се самозаблуждавам, че съм достатъчно технически грамотен ;)

ускорението a = F / m (F = m Х a -- втория закон на Нютон, дето го измислил като шибнала една ябълка по главата )

масата е масата на колата (очевидно).
силата... ми силата е точно Нм на гумите / разделени на радиуса на гумата. ма гумите ги приемаме, че еднаква за всички коли. ок?
Нм на гумите са Нм на двигателя Х предавателното число на предавката Х диференциала (Х айде по ефективността на всички тъпни от скоростите до гумите, ма и те са сравнително еднакви на всички коли)

(лесна проверка... нютон Х метри (или както ти му викаш тяга) / метри (радиуса на гумата) = нютони (сила). т.е. размерността е спазена.)

къде ся в тая формула видя коне ми кажи ? ако сега не го разбереш не знам.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 20 Апр 2012, 23:07

acho.rs написа:Не съм казал непременно а че не е задължително мотора с повече тяга да е по-бърз .



При всички други работи равни тоя с повечето тяга - рулс..., ама това да го оставим за другата тема.

По тая доста се изписа, ама аз си оставам на мнението ,че даунсайзинга си е чисто и просто маркетинг следващ еко тенденцията, същото важи и за хибридите, дайте да зачеркнем и тая тема - другата ненадеждна свръхсложна и далеч не евтина технология поне в сегашния и вид, дето уж харчи и замърсява малко спомням си един епизод на топ гиър където сравняваха е92 м3 и приус по икономия на гориво и накрая излезе ,че освен ,че производството на приуса замърсява повече отколкото м3кта за 10 години каране ами и на писта изхарчи повече при същата скорост :mrgreen: така ,че и даунзайзинга същата работа - на хартия супер на практика -х&й

А за колегата Роман1, тоа дето го бях писал е щото съм доливал неведнъж масло на турбо БМВ , скапвала се е турбината от кофти такова и после цената и хич не беше като на дискове и накладки.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 20 Апр 2012, 23:51

steeN написа:няма смисъл, остави ме да се самозаблуждавам, че съм достатъчно технически грамотен ;)

ускорението a = F / m (F = m Х a -- втория закон на Нютон, дето го измислил като шибнала една ябълка по главата )

масата е масата на колата (очевидно).
силата... ми силата е точно Нм на гумите / разделени на радиуса на гумата. ма гумите ги приемаме, че еднаква за всички коли. ок?
Нм на гумите са Нм на двигателя Х предавателното число на предавката Х диференциала (Х айде по ефективността на всички тъпни от скоростите до гумите, ма и те са сравнително еднакви на всички коли)

(лесна проверка... нютон Х метри (или както ти му викаш тяга) / метри (радиуса на гумата) = нютони (сила). т.е. размерността е спазена.)

къде ся в тая формула видя коне ми кажи ? ако сега не го разбереш не знам.

Ти все още не си се усетил къде бъркаш :idea: Според теб ако олекотяването на маховика нямаше ефект , щяха ли да го правят ?
И няколко пъти ти казах - това което твърдиш е вярно , когато кутията , предавателните числа и главното предавателно са ЕДНАКВИ - а това никога не е така при мотори с различен характер .
Например при Ауди мога да ти кажа на 100% - един и същ модел , еднакъв мотор , каросерия всичко - версията куатро е с по-голямо предавателно число от тази с предно , защото е по-тежка със 100ина кг. Смятай какви са разликите когато мотора е със 100-200 НМ по-малко и еднаква динамика .
На мен на тая тема не ми се говори повече .
БМВрайдър

- хибридите са много ефективни в градски условия и задръствания . Приус на магистрала се чувства като 760ил в града. Развитието на хибридите се спъва , защото батериите тъпчат на едно място . Правят се опити , но за сега всичко което е на батерии - от таблет до хибрид - е зле с автономността .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Витанов » 21 Апр 2012, 0:12

Например при Ауди мога да ти кажа на 100% - един и същ модел , еднакъв мотор , каросерия всичко - версията куатро е с по-голямо предавателно число от тази с предно , защото е по-тежка със 100ина кг. Смятай какви са разликите когато мотора е със 100-200 НМ по-малко и еднаква динамика .
На мен на тая теми не ми се говори повече .


Според мен куатрото е причината за различните предавателни числа. При него имаш освен повечето килограми /които са си загуба/ ами и още повече триене от втория задвижващ мост, раздатка фул тайм, и т.н./ отново огромни загуби/.

- хибридите са много ефективни в градски условия и задръствания . Приус на магистрала се чувства като 760ил в града. Развитието на хибридите се спъва , защото батериите тъпчат на едно място . Правят се опити , но за сега всичко което е на батерии - от таблет до хибрид - е зле с автономността .


Тук може да поспорим, но май е по-добре да се хвана и да отворя една такава тема за хибридни системи и изобщо за други алтернативни двигатели и в нея да обсъждаме, но не знам до каква степен е интересна на хората тук тази материя. Предвид това, че сме БМВ форум не съм я пуснал.. :)

Ачо мисля, че това за маховика е ясно на колегата steen, просто той го обясни по друг начин. Мисля, че го разбрах какво иска да каже.
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 21 Апр 2012, 2:02

Според мен куатрото е причината за различните предавателни числа. При него имаш освен повечето килограми /които са си загуба/ ами и още повече триене от втория задвижващ мост, раздатка фул тайм, и т.н./ отново огромни загуби/.

И това е вярно ...
За хибридите - отваряй друга тема че много ще разводним .

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 21 Апр 2012, 10:14

steeN написа:
DrivinGGoD написа:...


е ми да, кое не е така ;). аз съм казал същото с по-малко думи. просто се губи по-малко време в преходните процеси, защото всички тъпни дето се въртят са по-малко инертни. какво общо има качването на обороти на скорост с маховика. ако вземеш една хонда 1.6 и направиш маховика като перце на място ще върти като електромотор, ама на скорост ще е същата умряла история :) просто това колко бързо се качват оборотите е резултат от въртящия момент, който прави двигателя + теглото на колата (другите фактори са пренебрежими). маховика дори ще ти попречи на 400 метра или на доускорение. единствено освен ако не трябва бързо да върнеш предавка, тогава айде ще ти даде някакво предимство... не говорим за каране на писта. най-трудно е да го завъртиш в началото маховика, после няма никакво значение. това, което аз казвам е, че 500 нм на гумите са си 500 нм, ако ще и от парен двигател да са ;) ти като имаш 300 нм и ако искаш и без маховик карай и с изпилени бутала, ама ...


steeN написа:няма смисъл, остави ме да се самозаблуждавам, че съм достатъчно технически грамотен ;)

ускорението a = F / m (F = m Х a -- втория закон на Нютон, дето го измислил като шибнала една ябълка по главата )

масата е масата на колата (очевидно).
силата... ми силата е точно Нм на гумите / разделени на радиуса на гумата. ма гумите ги приемаме, че еднаква за всички коли. ок?
Нм на гумите са Нм на двигателя Х предавателното число на предавката Х диференциала (Х айде по ефективността на всички тъпни от скоростите до гумите, ма и те са сравнително еднакви на всички коли)

(лесна проверка... нютон Х метри (или както ти му викаш тяга) / метри (радиуса на гумата) = нютони (сила). т.е. размерността е спазена.)

къде ся в тая формула видя коне ми кажи ? ако сега не го разбереш не знам.


Всичко това е много хубаво и правилно... но във вакуум и идеални условия, далеч от реалния свят.

По тези сметки обаче, според теб излиза, че за "засилването" на един маховик с диаметър Х мм. и маса М кг. до Y об./мин. не се изисква енергия :roll: което уви далеч не е така :yes: Та всяко едно ротиращо тяло акумулиращо енергия (каквото е маховика) поглъща такава докато не се приведе в покой или равномерно движение :winky: Т.е. маховика няма значение при постоянни обороти с постоянно натоварване и за това не оказва влияние на мощността и въртящия момент, но води до загуби при ускорение (повишаване на честотата на въртене) и изисква външна сила при отрицателно ускорение (понижаване на честотата на въртене), която да компенсира/противодейства на натрупаната в него кинетична енергия :yes:

В този ред на мисли, в реалния свят двигатели с много обороти и изискващи рязката им смяна се правят с леки маховици (мотори, болиди, състезателни коли), а такива с голям въртящ момент и по-малко обороти са с по-тежки такива...

Но повярвай ми, всяка кола преди и след олекотяването на маховика се усеща по-бърза и силна :yes: Иска повече (като времетраене, не като количество) даване на газ тъй като инерцията страда, защото не се трупа енергия в маховика, която да подпомага движението, но и не се губи такава в развъртането му при ускорение :yes:

А това дали мотор с повече въртящ момент или мотор с повече обороти и мощност е по-бърз, зависи както се каза от предавателни числа и цялостна концепция... Иначе при еднакви предавателни числа, маховик и т.н. и при еднаква мощност този мотор с повечето въртящ момент ще е по-силен. Същото е и при еднакъв въртящ момент този с по-висока мощност ще е по-силен... Та това въобще не знам защо го обсъждаме, защото никой не слага коренно различни като характер мотори към едно и също силово предаване та да ги сравняваме така :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook