BMW M5 - 2012 г.

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от acho.rs » 20 Дек 2010, 3:30

OPASNO LUD написа:Някои май пишат доста наизуст.Това не ви е 89 година-блоковете на дизелите се правят вече и от алуминий,тоест теглото на автомобил с дизелов двигател е сходно с това на бензинов с принудително пълнене,а самият агрегат е даже и по-лек.Ама на мен ми е много интересно,е даваш за пример въпросното Ауди,което спрямо Х5 на размери е все едно сравняваш Х5 с Х3 и стоковият му 3л дизел тежи колкото Х5м.И все пак колата си е в12турбо и при това оборудване си е нормално теглото

Спортен дизел НЯМА . Ако не си съгласен - дай примери . И да ти кажа причината да сложат ламерския дизел само в Кю7 е именно теглото на 12 цилиндровия туч .
Дизелово АМГ има(ше) , дизелова Алпина също . Но М дизел , не чакай скоро , най-малкото пък на 3ката .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от Zagy » 20 Дек 2010, 10:34

acho.rs написа:Спортен дизел НЯМА .

Я пак си помисли - какъв двигател мачка наред последните години в Льо Ман сериите? Въпрос на време е някой автомобилен производител да направи суперспортен автомобил с дизелов двигател...
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от BMW_RIDER » 20 Дек 2010, 11:29

OPASNO LUD написа:Някои май пишат доста наизуст.Това не ви е 89 година-блоковете на дизелите се правят вече и от алуминий,тоест теглото на автомобил с дизелов двигател е сходно с това на бензинов с принудително пълнене,а самият агрегат е даже и по-лек.Ама на мен ми е много интересно,е даваш за пример въпросното Ауди,което спрямо Х5 на размери е все едно сравняваш Х5 с Х3 и стоковият му 3л дизел тежи колкото Х5м.И все пак колата си е в12турбо и при това оборудване си е нормално теглото


Е мислиш ,че незнаеме ,че вече се правят от алуминий блоковете? Само един пример ще ти дам:
Теглото на мотора в 335Д е 228 кг. Теглото на мотора във Вайпър v10 8.4 литра е 230кг. Айде нека е сходно с това на бензинов мотор. Погледни която и да е кола от линията на БМВ и ще видиш ,че дизеловата е едно поне 40 кг по тежка от бензиновия вариант при същата кубатура. И то килограми се в предницата.

А това ,че ще изкарат спортен дизел, наистина е въпрос на време и изгъзица. Но това незначи ,че колата ще е много бърза или добра за каране.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от Nickelback » 20 Дек 2010, 12:57

Zagy написа:
acho.rs написа:Спортен дизел НЯМА .

Я пак си помисли - какъв двигател мачка наред последните години в Льо Ман сериите? Въпрос на време е някой автомобилен производител да направи суперспортен автомобил с дизелов двигател...


Спортен дизел в серийно производство - не и в тази петилетка :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от Roman 1 » 20 Дек 2010, 13:53

Малко :OT:
Zagy написа:какъв двигател мачка наред последните години в Льо Ман сериите?

Само за протокола:
Този дизелов двигател (имам предвид на AUDI R10) е разположен отзад, където точно си тежи на мястото.
Ето все пак и един интересен цитат от WIKI:
The weight of this engine is a problem for Audi.....

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от Zagy » 20 Дек 2010, 15:00

Теглото на печките винаги ще е проблем - все пак натоварванията на карантията са в пъти по-големи от тези при бензиновите двигатели и съответно изискват усилени части (справка - почти всички големи части на дизелите са ковани). При дизел и бензин със равен обем и равен брой цилиндри бензиновия двигател винаги ще е по-лек. Идеята е, че с напредването на технологиите разликата в теглото ще става все по-малка.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от acho.rs » 21 Дек 2010, 0:38

Zagy написа:
acho.rs написа:Спортен дизел НЯМА .

Я пак си помисли - какъв двигател мачка наред последните години в Льо Ман сериите? Въпрос на време е някой автомобилен производител да направи суперспортен автомобил с дизелов двигател...

Добре де , колко пъти трябва да пиша СЕРИЕН ! И като толкова сте го захапали тоя ЛьоМан - когато гръмна бомбата на R10 V12 TDI biturbo много хора пропуснаха да видят , че Porsche RS Spyder 3.4 атмосферка даде сходни времена в по-долния клас !
БМВРайдър - от къде намираш инфо за теглото на двигателите :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от BMW_RIDER » 21 Дек 2010, 1:23

acho.rs написа:БМВРайдър - от къде намираш инфо за теглото на двигателите :roll:


Google - "....... " engine weight и после почваш да ровиш. За вайпъра излезе в Wiki , за другия не помня къде беше. Има няколко сайта, които правят цели статий по 5 страници за някой двигател ама са повече за американските. Но който търси намира.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от steeN » 21 Дек 2010, 3:20

печелят льо ман, защото по-малко зареждат, не заради друго.

иначе и аз чакам М дизел, ма трябва да се случи някво чудо, щото просто се оказва невъзможно да се развърти дизела над 5к.
излизе, че трябва да се измисли някакво по-добро гориво за да стане, защото в момента са ударили лимита на всички други тъпни (дюзи, електроника) не знам кви по-бързи от пиезокристални може да сложат и изчислителната мощ не е като да не е в излишък. иначе ако го врътнат до 6-7 ефективно ще стане страшно. респонза на ниски може да се компенсира с електродвигатели (новия концепт да ви говори нещо :) ), а после като дойде бууста няма голямо значение.

не че съм супер въодушевен да карам такова нещо, но така мисля, че ще се развият нещата.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от acho.rs » 21 Дек 2010, 7:04

За сега могат да извадят към 530-540 кс от 5 литра дизел или 600кс от 6 литра , но най-големия проблем си остава термичния и в по-малка степен теглото . Една спортна кола , се предполага че ще се пържи в обороти , а дизела макар и да има 10000000 НМ при 1500 оборота , тва не означава , че не трябва да се държи на 4-5000 при спортно каране . . . А на тези обороти много бързо прегрява - това е . Просто не става . За някой крузер като А8Л е идеално зверски дизел, но за спортна кола - едва ли ... Даже като се замисля А8 4.2 ТДИ с 350кс и 800 НМ !!! пада с малко от А8 4,2 ФСИ 377кс и 435НМ :mhihi: А това са коли по над 2 тона с АВД , та тягата би трябвало да си е важна . Интересно сега като сложат 4.0 ТФСИ , как ще стои въпроса с дизела :driving:
иначе ако го врътнат до 6-7 ефективно ще стане страшно

абсолютно невъзможно . Границата е 5500 и там прегрява като бесен . Дори Льо Манските дизели не се въртят на 6000 , камо ли 7000 .
И няма да пропусна да кажа , че докато Ауди правят Р8 ГТ и Мерцедес - СЛС, БМВ изкарват някакъв смешен прототип на "спортен" автомобил с 3 цилиндров дизел и разход и ускорение , които са възможни през 5% от времето , щот батериите не са вечни и като свърши тока , 1,5 литровия дизел се сещате къде отива .
За съжаление , май няма да се дочака супер-спортно БМВ ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от acho.rs » 21 Дек 2010, 7:13

И за да не съм тотален офтопик , ще отбележа , че официалната премиера на М5 е след една година :idea: Тоагва тъкмо тази тема в пауъра , ще стане на 4 години :kuku:
Мисля е време да се пусне тема - за наследника на Ф10 М5 :mhihi:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от alx » 22 Дек 2010, 1:38

acho.rs написа:За сега могат да извадят към 530-540 кс от 5 литра дизел или 600кс от 6 литра , но най-големия проблем си остава термичния и в по-малка степен теглото . Една спортна кола , се предполага че ще се пържи в обороти , а дизела макар и да има 10000000 НМ при 1500 оборота , тва не означава , че не трябва да се държи на 4-5000 при спортно каране . . . А на тези обороти много бързо прегрява - това е . Просто не става . За някой крузер като А8Л е идеално зверски дизел, но за спортна кола - едва ли ... Даже като се замисля А8 4.2 ТДИ с 350кс и 800 НМ !!! пада с малко от А8 4,2 ФСИ 377кс и 435НМ :mhihi: А това са коли по над 2 тона с АВД , та тягата би трябвало да си е важна . Интересно сега като сложат 4.0 ТФСИ , как ще стои въпроса с дизела :driving:
иначе ако го врътнат до 6-7 ефективно ще стане страшно

абсолютно невъзможно . Границата е 5500 и там прегрява като бесен . Дори Льо Манските дизели не се въртят на 6000 , камо ли 7000 ..


дизел да прегрява? проблем при мощните дизели е че не могат да си постигнат работната температура... а не че прегряват.

ограничението на 5000-5500 оборота на дизелите е заради теглото на коляновия вал и мотовилките... и в по-малка част на ограниченото налично време да се впръска горивото при всеки всмукателен такт на буталата.

между другото сега вече след като е минало време мога да кажа че бях в фокусната група на р8 тди и .. мога съвсем отговорно да кажа че единствената причина поради която р8 тди не се случи е защото нямаше достатъчно просвет под картера на двигателя а версията която имаше този просвет не отговаряше на целевата динамика която се търсеше в колата (двигателя беше монтиран по-високо).
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от acho.rs » 22 Дек 2010, 2:50

Фокусна група - тест група ли искаш да кажеш ?
Това за височината , го беше казвал и преди - предполагам е вярно .
Като гледам , как се представя Ве12 ТДИ в Кю7 - доста се радвам , че Ауди не направих издънката на века , да сложат този двигател в Р8 - изглежда 5.2 доста добре си върши работата , особено в пълната му светлина (560кс варианта) .
За температурата - от АЦ Шницер , официално бяха казали , че имат "термични проблеми" и за това са надули дизела само до 310 кс - колко е вярно не знам , но знам , че изобщо не е хубаво да караш дизел на 5000 оборота .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от Zagy » 22 Дек 2010, 10:14

alx написа:...че единствената причина поради която р8 тди не се случи е защото нямаше достатъчно просвет под картера на двигателя...

Можеш ли да обясниш малко по-подробно? Примерно защо не са вдигнали двигателя с някой и друг сантиметър по-високо или не става така?
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от steeN » 22 Дек 2010, 10:17

ти отдавна се беше похвалил за фокус групата, явно не помниш.
това за теглото не го вярвам, според мен е стара история. в смисъл сигурно няма как да върят до 9000 оборота примерно, ма поне до 7 трябва да могат да закарат със сегашните железа. според мен или проблема с недостатъчното време или нещо със саждите и екологията(nox?) взема превес на високи обороти.

не мога да си обесня по друг начин защо всички дизели имат такава форма на графиката. това е 123д.

Изображение
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook