Културата на пътя: използването на светлините
Модератор: Общи модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
карането със стоп(ове) за мъгла включен не мисля че е селяния. поне не пречи на никого.
карането на дълги обаче може да е много опасно за хората насреща. особено ако имаш силни (да кажеме 120-150 ватови) крушки...
относно тези дето карат във мъглата и снега на дълги- за тях си е- щото всичко пред тебе става като стена както знаеме.
аз лично мисля че най-егостично (просташко) е когато има разногледи фарове и единия ти свети направо в очите. да не дава господ да е ксенонов (въпреки че повечето такива са по новите коли и се очаква нещата там да са наред)...
такива ми ти работи. не мисля че може нещо да се направи по въпроса. винаги ще има хора които не знаят достатъчно или не им прави впечатление че им бият накриво фаровете... дори и във западните страни е същото...
карането на дълги обаче може да е много опасно за хората насреща. особено ако имаш силни (да кажеме 120-150 ватови) крушки...
относно тези дето карат във мъглата и снега на дълги- за тях си е- щото всичко пред тебе става като стена както знаеме.
аз лично мисля че най-егостично (просташко) е когато има разногледи фарове и единия ти свети направо в очите. да не дава господ да е ксенонов (въпреки че повечето такива са по новите коли и се очаква нещата там да са наред)...
такива ми ти работи. не мисля че може нещо да се направи по въпроса. винаги ще има хора които не знаят достатъчно или не им прави впечатление че им бият накриво фаровете... дори и във западните страни е същото...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- B U L L I
- Дон Хуан де Маркофф
-
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 1.06.2002
- Местоположение: Стара Загора/Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 cardio,Е39,Е36 combainero
- Мечтае да кара: X6 cabrio
ДА си призная и аз сам от некултурните шофери.
в сняг и дьжд и дори напоследак когато е тьмно карам все на дьлги,не ме притеснява когато отсрешта сьщо ми забучат дьлгите.немога да си го обесня но мисля че явно с очите не сьм добре.
идеята за шофирането на фарове през деня не ми допада освен ако не се двийим извьн града и то с голяма скорост,защото тогава желаем другите шофиори да ни забелязват отдалеч
в сняг и дьжд и дори напоследак когато е тьмно карам все на дьлги,не ме притеснява когато отсрешта сьщо ми забучат дьлгите.немога да си го обесня но мисля че явно с очите не сьм добре.
идеята за шофирането на фарове през деня не ми допада освен ако не се двийим извьн града и то с голяма скорост,защото тогава желаем другите шофиори да ни забелязват отдалеч


http://bayern-bulgaria.net/
"към крайно тежките заболявания се прилагат крайно тежки форми на лечение!"
71% от повърхността на Земята е покрита от вода… Останалата площ се покрива от Мануел Нойер.
- Новини
-
ati написа: След като започнах да карм през деня на къси осезателно намаляха случайте, при които трябваше да свиряхората започнаха да ме виждат.:
Ати, що говориш глупости?!? През деня дори като коледна елха да светиш пак ще те виждат точно толкова, колкото и ако не светиш. Не ми раправяй че с келявите къси светлини те виждат повече особенно ако е слънчев ден

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Ами аз когато карам на тъмно сменявам на къси преди насрещно движещия се шофьор да ме заслепи. По път със завой виждаш сиянието от насрещно вижещите се коли и сменяш 5сек. преди да си светнете на дълги в очите. Защото от както се заслепите има няколко секунди за адаптиране( тия секунди може да са фатални), друг е въпроса че е неприятно.
Забелязал съм ,че тираджиите са много колегялни в това отношение и винаги сменят когато видат че и аз го правя.
Ако не карате така пробвайте ще останете приятно изненадани , много пъти ще бъдете разочаровани, но бъдете упорити.
Що се отнася до халогените и мен ми харева как изглежда колата ,но те скъсяват видимоста, защото осветяват силно но на5- 10 метра пред вас и вие не можете да" виждате през свтлата преграда"
Забелязал съм ,че тираджиите са много колегялни в това отношение и винаги сменят когато видат че и аз го правя.
Ако не карате така пробвайте ще останете приятно изненадани , много пъти ще бъдете разочаровани, но бъдете упорити.
Що се отнася до халогените и мен ми харева как изглежда колата ,но те скъсяват видимоста, защото осветяват силно но на5- 10 метра пред вас и вие не можете да" виждате през свтлата преграда"
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
!!Asen_X написа:ati написа: След като започнах да карм през деня на къси осезателно намаляха случайте, при които трябваше да свиряхората започнаха да ме виждат.:
Ати, що говориш глупости?!? През деня дори като коледна елха да светиш пак ще те виждат точно толкова, колкото и ако не светиш. Не ми раправяй че с келявите къси светлини те виждат повече особенно ако е слънчев ден
при мен имаше ефект...
ако смяташ, че не е така карай си със загасени фарове през деня, поне не преча на никого, ако съм ги пуснал, за разлика от теб, който се движи със светнати стопове за мъгла......
Човешкото око е настроено така, че в тъма да търси най-светлата точка, за да се ориентира, но в такива случай е пагувбо да гледаш в стоповете на движеща се пред теб кола. Направете си експеримент- гледайте в дупките на пътя - ефекта ще е, че 99 процента ще успеет да влезете в тях, защо? защото тялото следва насочения поглед, а колата се явява продължение на тялото. Затова се гледа през дупките в пътя и автоматично ги избягваме. Можете да си направите друг експеримент, който доказва същото - включете си коя да е по-реалистична автомобилна игра, застигнете друга състезаваща се кола и гледайте право в нея - пак в 99 процента от случайте ще се блъснете. За това се гледа пак през колата, ако искаш да я заобиколиш. Сега си представете, че тази кола е деиствителна и се движи на пуснати стопове за мъгла, които светят 40 пъти

Защо се сменят от дълги на къси при разминаване?
от части, защото наистина не можеш да видиш нищо от яркара светлина, но по-важното е (което го учат в добрите автошколи и го пиеш в книгите, да не говорим, че всеки професионален шофьор знае, че при разминаване през ноща се гледа десния банкет и се придържаш максимално близо до него), че ярката светлина фиксира погледа и както с дупките ти се насочваш към насрещно движещата се кола.
Бесния е прав- при включени фарове за мъгла видимостта намалява(може да не го видите, но ще го усетите в по-бързо настъпваща умора на очите, особено ако наоколо е тъмно) от вътре, но поне при правилно нагласени фарове не пречи чак толква нетърпимо на насрещно движещите се.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
За фаровете
Здравейте на всички. Към Crusader- аз живея в чужбина и преди няколко месеца по време на летния сезон имаше призив към водачите да карат на къси светлини,за да се избегнат катастрофи по пътищата,а и пешеходците да могат да виждат колите от по-далеко. Идеята е добра,но дали в България би намерила широко разпространение?
- smg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 505
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Audi 20VTQ
- Мечтае да кара: SSME
tsvet40 написа:В някои държави дори е задължително да се кара на къси светлини през деня. Но според някои от Вас сигурно това е поредната законодателна глупост
Освен това примерно на някои модели Волво като се запали двигателя автоматично светват късите светлини.
Business ownership is a risk and it`s not for the faint of heart.
За мигачите:Винаги подавам пътепоказатели,уважавам хората които също го правят и затова когато някой ми пусне мигач-винаги го пускам и обратно-когато се ръга и ми пести ток не го пускам.
Габарити за мъгла:нека се използват само при мъгла
Халогени:Не ми пречат стига да не светят по високо от късите.
НЕ регулирани фарове:мисля,че докато КАТ не започнат да глобяват ,тези които гонят самолетите(предимно бакшиши защото като джаснат колата и направо ръгнат новия фар както дойде)винаги ще ги има.
Габарити за мъгла:нека се използват само при мъгла

Халогени:Не ми пречат стига да не светят по високо от късите.
НЕ регулирани фарове:мисля,че докато КАТ не започнат да глобяват ,тези които гонят самолетите(предимно бакшиши защото като джаснат колата и направо ръгнат новия фар както дойде)винаги ще ги има.
Задължително се кара на къси и в САЩ, също така там повечето коли нямат фиксирани дълги (тоест ако искаш да караш на дълги ще си държиш лостчето), СЪЩО така там нито една кола няма задни фарове за мъгла!!!
За тези който твърдят че задните фарове за мъгла на пречат...по-добре да си хвърлят книжките...
===============================================
В ПРАВИЛНИКА пише; фарове за мъгла само при видимост под 150м. и задни фарове за мъгла САМО при видимост под 50м. Така е и в ЕС.....
===============================================
п.с; Но в БГ нали има много тесни Специалисти по-всичко, които ще ни обяснат как се кара...
За тези който твърдят че задните фарове за мъгла на пречат...по-добре да си хвърлят книжките...
===============================================
В ПРАВИЛНИКА пише; фарове за мъгла само при видимост под 150м. и задни фарове за мъгла САМО при видимост под 50м. Така е и в ЕС.....
===============================================
п.с; Но в БГ нали има много тесни Специалисти по-всичко, които ще ни обяснат как се кара...

едно уто4нение което може би вси4ки знаят.при мъгла използването на дълги светлини не спомага а даже затрудняват видимоста за6тото мъглата не лежи близо до земята и късите са по ниски следователно показват пътя по добре вместо дългите които разтилат мъглата пред автомобила.а колкото до другите коли,въпрос на култура.
BMW is the car...another cars are just traffic
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани