WTCC 320i , 320si
Модератор: Общи модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
всяко състезание е с нов двигател. вътрешносттите са леко подсилени
. системи за променливо газоразпределение за забранени. до колкото знам карат със 100 октана. но магията за мен е в главата
щото както знаете тя "прави" конете в един двигател. и нещо интересно - > свещите на БМВ отбора са NGK 



- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
[steeN] написа:всяко състезание е с нов двигател. вътрешносттите са леко подсилени. системи за променливо газоразпределение за забранени. до колкото знам карат със 100 октана. но магията за мен е в главата
щото както знаете тя "прави" конете в един двигател. и нещо интересно - > свещите на БМВ отбора са NGK
виждам че много знаете



"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
интервю с някакъв пилот бях чел, ако държиш ще го изровя
п.с. за лимита за оборотите беше прав

п.с. за лимита за оборотите беше прав

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
[steeN] написа:интервю с някакъв пилот бях чел, ако държиш ще го изровя
п.с. за лимита за оборотите беше прав
дай да видим....

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
http://auto.howstuffworks.com/wtcc-interview.htm
видях ги аз тия изисквания
текста го тълкувам по друг начин обаче...ако не е имало техническа повреда не може да се смени ако не са минали поне 4 последователни състезания - иначе наказание. ако има техническа повреда трябва да се одобри молба за смяна на двигателя.
но може и да бъркам, не съм наясно много с този шампионат... обаче ме кефи как тормозят машините
аа да
дочетох
видях ги аз тия изисквания

Save for a technical failure, with the beginning
of the qualifying practice session the change of the
engine is forbidden. If however an engine has already
completed at least four consecutive races, it may be
changed without any penalty subject to having being
declared to the Technical Delegate. It is up to the FIA
Technical Delegate or, in his absence, the Chief
Scrutineer to determine a technical failure.
Due to a technical failure, an engine change may be
applied for after the qualifying practice session.
Likewise, in the event of an accident, the changing of
certain engine parts may be requested. Such
requests must be submitted in writing, for a decision
by the Stewards.
но може и да бъркам, не съм наясно много с този шампионат... обаче ме кефи как тормозят машините

аа да
If an engine change is approved by the Panel
of the Stewards of the meeting, the relevant car will
drop ten grid positions for the next race.
дочетох

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
[steeN] написа:http://auto.howstuffworks.com/wtcc-interview.htm
видях ги аз тия изискваниятекста го тълкувам по друг начин обаче...ако не е имало техническа повреда не може да се смени ако не са минали поне 4 последователни състезания - иначе наказание. ако има техническа повреда трябва да се одобри молба за смяна на двигателя.
Save for a technical failure, with the beginning
of the qualifying practice session the change of the
engine is forbidden. If however an engine has already
completed at least four consecutive races, it may be
changed without any penalty subject to having being
declared to the Technical Delegate. It is up to the FIA
Technical Delegate or, in his absence, the Chief
Scrutineer to determine a technical failure.
Due to a technical failure, an engine change may be
applied for after the qualifying practice session.
Likewise, in the event of an accident, the changing of
certain engine parts may be requested. Such
requests must be submitted in writing, for a decision
by the Stewards.
но може и да бъркам, не съм наясно много с този шампионат... обаче ме кефи как тормозят машините
аа даIf an engine change is approved by the Panel
of the Stewards of the meeting, the relevant car will
drop ten grid positions for the next race.
дочетох
то е като Ф1,ако се счъпи може да се смени,ама има наказание

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
MaXimal написа:Като сме тръгнали така... тези шампионати могат ли да се гледат по телевизията,тоест има ли български канал който ги излъчва, или някой чужд който хващаме ?
по принцип Евроспрот ги предава,но понякога по навия Евроспорт ги няма по някога ги има....аз лично си ги свалям от нета 1-2 дена след състезанито

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
Цитат:
BMW 320si
Engine
4-cylinder in line, longitudinally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 1999 cc; bore x stroke: 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8300 rpm; maximum torque: 242 nm @ 7250 rpm; engine management: BMW Motorsport ECU 404; lubrication: wet sump.
Transmission
Rear-wheel-drive; gearbox: BMW Hpattern 5-speed, with straight cut gears and dog engagement; clutch: carbon-fibre single-plate; differential: mechanical limited slip differential.
Dimensions
Length: 4535 mm; width: 1845 mm; wheelbase 2763 mm; minimum weight: 1140 kg including the driver.
Chassis/suspension/tyres/wheels
Front suspension: double-joint strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; rear suspension: five-arm multi link axle, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; steering: power assisted rack and pinion.
Brakes & Wheels
Power assisted dual circuit system; front brakes: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs; rear brakes: 2-piston calipers, 291 mm steel discs.
Цитат:
BMW 320i
Engine
6-cylinder in line, longitudinally installed; distribution: two overhead camshafts, 24 valves; displacement: 1993 cc; bore x stroke: 80 x 66 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8800 rpm; maximum torque: 230 nm @ 7000 rpm; engine management: BMW Motorsport ECU 12A; lubrication: wet sump.
Transmission
rear-wheel-drive; gearbox: BMW Hpattern 5-speed, with straight cut gears and dog engagement; clutch: carbon-fibre single-plate; differential: mechanical limited slip differential.
Dimensions
length: 4490 mm; width: 1809 mm; wheelbase 2742 mm; minimum weight: 1140 kg including the driver.
Chassis/suspension/tyres/wheels
front suspension: McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; rear suspension: central link arm with double wishbone, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; steering: power assisted rack and pinion.
Brakes & Wheels
power assisted dual circuit system; front brakes: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs; rear brakes: 2-piston calipers, 280 mm steel discs.
--------------------------------------------------------------------------------------
а ся да ми каже че 4 цилиндрово БМВ не било БМВ да ми дадът едно такова пада да мие кофти

BMW 320si
Engine
4-cylinder in line, longitudinally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 1999 cc; bore x stroke: 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8300 rpm; maximum torque: 242 nm @ 7250 rpm; engine management: BMW Motorsport ECU 404; lubrication: wet sump.
Transmission
Rear-wheel-drive; gearbox: BMW Hpattern 5-speed, with straight cut gears and dog engagement; clutch: carbon-fibre single-plate; differential: mechanical limited slip differential.
Dimensions
Length: 4535 mm; width: 1845 mm; wheelbase 2763 mm; minimum weight: 1140 kg including the driver.
Chassis/suspension/tyres/wheels
Front suspension: double-joint strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; rear suspension: five-arm multi link axle, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; steering: power assisted rack and pinion.
Brakes & Wheels
Power assisted dual circuit system; front brakes: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs; rear brakes: 2-piston calipers, 291 mm steel discs.
Цитат:
BMW 320i
Engine
6-cylinder in line, longitudinally installed; distribution: two overhead camshafts, 24 valves; displacement: 1993 cc; bore x stroke: 80 x 66 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8800 rpm; maximum torque: 230 nm @ 7000 rpm; engine management: BMW Motorsport ECU 12A; lubrication: wet sump.
Transmission
rear-wheel-drive; gearbox: BMW Hpattern 5-speed, with straight cut gears and dog engagement; clutch: carbon-fibre single-plate; differential: mechanical limited slip differential.
Dimensions
length: 4490 mm; width: 1809 mm; wheelbase 2742 mm; minimum weight: 1140 kg including the driver.
Chassis/suspension/tyres/wheels
front suspension: McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; rear suspension: central link arm with double wishbone, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar; steering: power assisted rack and pinion.
Brakes & Wheels
power assisted dual circuit system; front brakes: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs; rear brakes: 2-piston calipers, 280 mm steel discs.
--------------------------------------------------------------------------------------
а ся да ми каже че 4 цилиндрово БМВ не било БМВ да ми дадът едно такова пада да мие кофти



- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Тия коли също са и с рестриктор на входящия въздух
освен rpm limiter и т.н. както е и при ГТ серийте
освен rpm limiter и т.н. както е и при ГТ серийте

- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
MaXimal написа:То хубаво са ги напънали бая, ама колко време издържа един такъв двигател
Имам един приятел, който кара Е30 М3 S14B25 с ex-DTM мотор който е около 330кс. Вече има навъртяни над 15,000км между Мюнхен и Ринга без особени проблеми... Имам и други познати с 320iS с мотори по 250-260кс, които си ги карат като всекидневни коли или само на Ринга, и са си държеливи.
Не забравяй, че ти правиш профилактичен ремонт на края на сезона на всеки състезателен мотор... Дори и да няма нужда за да се застраховаш. Само за пример - една обиколка на Ринга - 20.3км е равна средно на около 400км каране в нормални условия за много от компонентите на колата, като най-натовареният е диференциалът!
Power is Nothing Without Insanity
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Бах мааа му.
Начи върта 25-30 обиколки и сменям масло, филтри, спирачки...
Пък с турбината требе на по-малко от 10 000... Начи кво и едно състезание не мога изкарам или требе 10 литров картер?
Начи върта 25-30 обиколки и сменям масло, филтри, спирачки...

Пък с турбината требе на по-малко от 10 000... Начи кво и едно състезание не мога изкарам или требе 10 литров картер?

- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
PARADOX_sf написа:Бах мааа му.
Начи върта 25-30 обиколки и сменям масло, филтри, спирачки...
Пък с турбината требе на по-малко от 10 000... Начи кво и едно състезание не мога изкарам или требе 10 литров картер?
Ти не ги сменяш на километри, а на мото часове... Дори и Мотул Лю Ман 20W се сменя след 6 до 8 часа работа на мотора по време на състезание. Едни предни накладки "Cool Carbon" ги сменям на всеки 50 обиколки - 1000км - просто щото не остава нищо - последните бяха до нитовете...
Това за картера не го разбрах - ти не го гориш маслото, просто го вариш и разреждаш с бензин - повечето от времето ти си на WOT по време на състезание...
За Турбината - там е още по-важно да си сменяш маслото често, ма ти си го знаеш...
Power is Nothing Without Insanity
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани