EKO Дизел
Модератор: Общи модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Айде сега малко по-сериозно по темата:
http://www.choren.com/en/biomass_to_ene ... echnology/
Имам и един .pdf файл, където много добре е обяснена технологията за производство (нагледно, с диаграми и картинки) и спецификациите на горивото, ама не ми рзрешават да го кача, та да го видите...
http://www.choren.com/en/biomass_to_ene ... echnology/
Имам и един .pdf файл, където много добре е обяснена технологията за производство (нагледно, с диаграми и картинки) и спецификациите на горивото, ама не ми рзрешават да го кача, та да го видите...

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
kam_tod написа:Айде сега малко по-сериозно по темата:
http://www.choren.com/en/biomass_to_ene ... echnology/
Имам и един .pdf файл, където много добре е обяснена технологията за производство (нагледно, с диаграми и картинки) и спецификациите на горивото, ама не ми рзрешават да го кача, та да го видите...
Това е съвсем друга технология!! Ние говорихме за биодизел, това доколкото видях го наричат SunDiesel и се прави доста по-сложно...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


Ма то пак е биодизел. Биодизелът се прави от био-суровини. И много ясно, че технологията е важна, иначе трябва да наливаме газьол в печките
Модовете да ми разрешат дас кача .pdf файлчето! Много е хубаво
Там ще видите доста неща и по технологията, и относно суровините и пр. 

Модовете да ми разрешат дас кача .pdf файлчето! Много е хубаво


Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- turboto
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 26.03.2005
- Местоположение: единственото село в София - Красно село
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530i Touring
- Мечтае да кара: каквато и да е ALPINA
- Детайли за колата: току що излязла от завода! :)
пдф файлче
kam_tod написа:Ма то пак е биодизел. Биодизелът се прави от био-суровини. И много ясно, че технологията е важна, иначе трябва да наливаме газьол в печките![]()
Модовете да ми разрешат дас кача .pdf файлчето! Много е хубавоТам ще видите доста неща и по технологията, и относно суровините и пр.
ftp://84.242.142.100/My%20car/biodizel/Presentation2.pdf
Нещо не работи линка... 

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
kam_tod написа:Ма то пак е биодизел. Биодизелът се прави от био-суровини. И много ясно, че технологията е важна, иначе трябва да наливаме газьол в печките![]()
Модовете да ми разрешат дас кача .pdf файлчето! Много е хубавоТам ще видите доста неща и по технологията, и относно суровините и пр.
Приятел, прочети си хубаво .pdf-то. На страница 29та са описани РАЗЛИКИТЕ между биодизела и това гориво, за което става дума в това .pdf . Не са едно и също.
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


Обаче, докато research-вах тези теми, не бях се докопвал до описание точно тази технология. Първото впечатление от нея е, че е по-сложна, но преодолява големият проблем на биодизела - некачественото гориво.
Ще прочета още по-внимателно това pdf-че и току виж пак ми се върне желанието за инвестиция в тази област. Щях да правя "станция" за производство на биодизел миналата година горе-долу по това време, но тогава ми се стори несигурна работата, още повече че в България има вече заводи за това нещо.
Но това което чета за този метод KDV е впечатляващо...
Ще прочета още по-внимателно това pdf-че и току виж пак ми се върне желанието за инвестиция в тази област. Щях да правя "станция" за производство на биодизел миналата година горе-долу по това време, но тогава ми се стори несигурна работата, още повече че в България има вече заводи за това нещо.
Но това което чета за този метод KDV е впечатляващо...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


Абе ти как му викаш на гориво, което се прави от био-суровини? Че нещо не се сещам. Био-дизел е общо понятие за гориво, което се извлича от био-продукти (независимо дали са растителни, отпадъчни или други), а не от суров нефт. А технологии - много, мога да ти дам още 5-6 сайта с различни технологии. После ще кажеш, че и те не са био-дизел. Айде да си изясним понятията първо, па после... 

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
kam_tod написа:Абе ти как му викаш на гориво, което се прави от био-суровини? Че нещо не се сещам. Био-дизел е общо понятие за гориво, което се извлича от био-продукти (независимо дали са растителни, отпадъчни или други), а не от суров нефт. А технологии - много, мога да ти дам още 5-6 сайта с различни технологии. После ще кажеш, че и те не са био-дизел. Айде да си изясним понятията първо, па после...
Добре, за какво спорим? Ходи спори с тези които ги измислят тези имена или тези, които пишат тия pdf-и. Прочете ли тази страница??? Там сравнението е между биодизела и KDV-дизела, оттук можеш да си направиш заключението, че са нещо различно. И изобщо, то всеки дизел е "био" в някакъв, дори и минералния. Много такива названия са се наложили без да са научно правилни. Няма какво да правим, освен да ги приемем.
Впрочем, този дизел за който става въпрос се води аналогичен на "минералния", а не на "биологичния". Прочети и ще видиш разликите.
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


Е какво да го чета, нали аз го дадох тоя файл на колегата turboto, та го качи (благодаря!).
По принцип няма смисъл наистина да спорим за термина, просто тук трябва да се отчете изходната суровина. В повечето случаи процеса малко или много симулира милионите години на образуване на суровия нефт, който също се образува от същата изходна суровина. Естествено различните оптимизации и настройки на процеса оказват голямо влияние върху свойствата и качествата на крайния продукт.
По-важния въпрос обаче е: още при проектирането си, двигателите се изчисляват (а и до голяма степен това се установява емпирично, в по-ранните етапи на машиностроенето) да работят с определен вид гориво, което има определени свойства и характеристики. Двигателите се оптимизират спрямо този вид гориво, за да се извлече максимална полза, като КПД, дълъг живот, надеждност при различни метеорорлогични условия и т.н. Самите материали в двигателите също са изчислени за работа с определен вид гориво.
Сложнотията идва от това, че сега някой трябва да каже какви може да са негативните последици от дори лека промяна на свойствата и характеристиките на горивото върху целия силов агрегат. А това изисква време и пари, т.нар. 'Изследване и развитие' в повечето сериозни автомобилни концерни.
По принцип няма смисъл наистина да спорим за термина, просто тук трябва да се отчете изходната суровина. В повечето случаи процеса малко или много симулира милионите години на образуване на суровия нефт, който също се образува от същата изходна суровина. Естествено различните оптимизации и настройки на процеса оказват голямо влияние върху свойствата и качествата на крайния продукт.
По-важния въпрос обаче е: още при проектирането си, двигателите се изчисляват (а и до голяма степен това се установява емпирично, в по-ранните етапи на машиностроенето) да работят с определен вид гориво, което има определени свойства и характеристики. Двигателите се оптимизират спрямо този вид гориво, за да се извлече максимална полза, като КПД, дълъг живот, надеждност при различни метеорорлогични условия и т.н. Самите материали в двигателите също са изчислени за работа с определен вид гориво.
Сложнотията идва от това, че сега някой трябва да каже какви може да са негативните последици от дори лека промяна на свойствата и характеристиките на горивото върху целия силов агрегат. А това изисква време и пари, т.нар. 'Изследване и развитие' в повечето сериозни автомобилни концерни.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Практика му е майката... при биодизела, който се прави чрез преестерификация един от проблемите е агресивността на лугата, която скапва всичко гумено...
иначе ако трябва да сме точни, няма точни спецификации за горивата, всичко се прави с огромен коефициент за сигурност. точно затова са възможни и тия тунинги от по 30% при дизелите.
Да не говорим и че има многогоривни двигатели, или за Камаза, за който са ми твърдяли че може да мачка и нерафиниран петрол, ако се наложи...
в една или друга степен точните х-ки на горивото дават отражение, но то приличича на отражението на чиповете - износват двигателя но в рамките на 5-10к на 350к, което е пренебрежимо...
Абе трябва да се пробва...
иначе ако трябва да сме точни, няма точни спецификации за горивата, всичко се прави с огромен коефициент за сигурност. точно затова са възможни и тия тунинги от по 30% при дизелите.
Да не говорим и че има многогоривни двигатели, или за Камаза, за който са ми твърдяли че може да мачка и нерафиниран петрол, ако се наложи...
в една или друга степен точните х-ки на горивото дават отражение, но то приличича на отражението на чиповете - износват двигателя но в рамките на 5-10к на 350к, което е пренебрежимо...
Абе трябва да се пробва...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


kam_tod написа:Айде сега малко по-сериозно по темата:
http://www.choren.com/en/biomass_to_ene ... echnology/
Имам и един .pdf файл, където много добре е обяснена технологията за производство (нагледно, с диаграми и картинки) и спецификациите на горивото, ама не ми рзрешават да го кача, та да го видите...
Така, аз понеже не си говоря наизуст и обичам да знам нещата как стоят в действителност, се постарах да проуча нещата с тия технологии.
Ами, една такава инсталация, за да е икономически изгодна трябва да произвежда минимум 500л на час... цената й е 6 млн. евро. Айде да събираме пари на Екото



жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Мисля следващото БМВ да го зема дизел, и вместо на бензиностанция ще го водя на МЕТРО
С тия цени на дизела лятото може да си караш на олио, зимата 50:50 смесваш и трябва пак да е ок.
А чета тия дни в новините, че имало излишък на олио и цените падали....

С тия цени на дизела лятото може да си караш на олио, зимата 50:50 смесваш и трябва пак да е ок.
А чета тия дни в новините, че имало излишък на олио и цените падали....
Touring & windsurf club
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Наистина не е лоша идея, най-вече за по-евтина, дизелова кола, за която не ти пука особено да си джиткаш на олио, още повече ако можеш да си намериш на тънки цени. БЕзвреден за околната среда, само малко кофти ще мирише цяла София на запръжки
Или вместо микробус си взимаш едно Е28 524ТД - хем караш БМВ, хем с теглич закачваш едно ремарке и товариш яко с картофи на Самоков, мека возия, яко можеш да товариш, даже и седалките задните можеш да махнеш да има повече място за чувалите, а и евтино минавап с олиото...
п.с. - а големите траспортни компании не се ли интересуват живо от този биодизел? Дори и по-малките транспортни фирми - примерно държиш 4-5 микробуса - доста ще спестиш ако вместо по 1.70-1.80 за нафта даваш по 1.20 за олио (примерно) ? Остава проблема колко ще карат тия микробуси преди да се счупят


п.с. - а големите траспортни компании не се ли интересуват живо от този биодизел? Дори и по-малките транспортни фирми - примерно държиш 4-5 микробуса - доста ще спестиш ако вместо по 1.70-1.80 за нафта даваш по 1.20 за олио (примерно) ? Остава проблема колко ще карат тия микробуси преди да се счупят

BMW only!
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани