7-степенна механика за спортните BMW-та

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от acho.rs » 10 Юни 2012, 21:04

Roman 1 написа:
acho.rs написа:От скоро . Тези които все още не са заменени , предстои да се подменят "тези дни" .

Ачо, съгласен съм, че тенденцията е такава, но според мен от BMW.AG полагат усилия преходът към принудителното пълнене да е малко по-плавен.
И ако все още има модели като следните:
E82 - 120i, 125i
E88 - 118i; 120i; 125i
E92 - 318i, 320i; 325i; 330i
E93 - 318i, 320i; 325i; 330i
които до появата на техните заместители очевидно ще си останат (все още могат да се поръчват) с атмосферни мотори, то наличието на тези:
F10 - 530i
F11 - 530i
X1 LCI sDrive1,8 (2,0 атмосферен мотор)
показва, че понятието „тези дни” може да бъде доста разтегливо, като атмосферните ДВГ да си останат на конвейера и през следващите 1-2-3 години.
А в ето тази тема:
viewtopic.php?f=1&t=300279
в 5-типост на ИлХиТо има линк с "Техническа спецификация на различните модификации"
Там се мярка и следното нещо:
F01 LCI - 730i (с атмосферен ДВГ).
Рано е още да ги спираш от производство.

И за да не съм извън темата, ще си кажа, че и на мен вече нещо взеха да ми идват в повечко предавките. Някога се кефех страшно много на коли с 5 предавки, а сега 7-8-9-... нещо взе да ми става безразлично.


Сам разбираш , че всички модели които си изброил предстоят да бъдат заменени всеки момент . Заместителите им работят вече в по-масовите серии и предполагам е въпрос на ред , всеки атмосферен мотор да бъде премахнат . Вероятно най-късно до края на годината това ще бъде сторено. Няма атмосферен мотор в гамата , който няма даунсайзинг заместник . Тъй че ...
Много ме учудват 530и и 730и - абослютно никаква логика точно при тези модели да бъде оставен атмосферен мотор , при все че с екстрите са по 1800 / 2000 кг+ и 99% с автоматик с хидротрансформатор . Вместо да пуснат едно 330и с , която кола все още държи ниско тегло и се предлага / продава масово с ръчна кутия . Или са за някой страничен пазар тези 3 литрови атмосферки или ги пускат по някакви техни си причини - например остатъчни бройки , стимулиране на даунсайзинга и тн .
немо написа:
Градско още 8степенния автомат пропуска предавки - например ускорява на 1-3-5 . А за механичната с.к. - не знам някой да ползва последната "скорост" в града .

Добре,значи имаме 8 предавки,ама някои от тях ги пропускаме при употреба....добре,за къв член са ни те изобщо...???
Идеята на повечето предавки не е високата максимална скорост, а малката разлика в числата на предавките, а от там и възможността винаги да сте в "силния" оборотен диапазон

Това вероятно е така,когато става въпрос за 16 литров камионски дизел,който има 500 об. работен диапазон..Те за тва имат по 8 предавки + половинки на 8-те.
Ама колите в последно време им слагат по 2-3 турбини с идеалната цел да имат равен торк от 1500 до 5000 об.,та къде точно е силният работен диапазон,и що му трябват амнайсе предавки...нещо не разбирам...

Ами аз ти казах , че 9 степенната кутия е за коли с напречни мотори до 350НМ - това като много силен двигател ли ти се струва . Масовите коли с напречни двигатели са с 200ина-250 НМ въртящ мномент , като мине през хидространсфоматора голяма част от него отпада ... та не са чак толкова мощни .
Идеята да прескачаш предваки е когато не исакш да си максимално бърз , да си икономичен .
Аз градско редовно си пропускам 3та скорост а извън града си ми липсва една 6та предавка . Какво остава за коли с по 300-350НМ . Там вероятно се усеща липса на 7ма , защото не всички са Мустанги по 660кс да си позволят 4та директна и 6та с число 0,5 .
Последна промяна acho.rs на 10 Юни 2012, 21:16, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от Roman 1 » 11 Юни 2012, 16:08

Ачо, отново бързаш да поставиш каруцата пред коня.
Нямам представая от къде черпиш достоверната си информация, че да си толкова категоричен в твърденията си.
Това, че някои модели с атмосферни ДВГ са позиционирани по-ниско в моделната гама, съвсем не означава, че техните мотори вече са спрени от производство и трябва да им теглим чертата.
Ето ти приложено инфо с молба за коментар (виж прикачения файл!).
Източник: bmw.de
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от acho.rs » 11 Юни 2012, 22:04

Ами ако го направят ще бъде дъното на продуктовата гама . По-точен признак , че БМВ се отказват от атмосферните мотори , аз не знам . Дали след 6 месеца или след 1 година това ще си стане факт . Не забравяй как *28и 3.0 беше пуснат в Ф10 само за година време .
Изводите са си мой . За сега по спорни въпроси (тип аЙ8 няма да е дизел/ Ф30 М3/4 ще е редови 6так) съм се оказвал прав . Не че се хваля , но си мисля че всичко сочи края на атмосферните мотори . Всъщност при *18и и *20и нямаше типичен даусайзинг , защото горе-долу се запази обема а се добави турбо .
Предполагам 316и ще го пускат така , защото трицилиндровия турбо мотор още не е готов .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от Alexch » 11 Юни 2012, 22:45

acho.rs написа: ...Не забравяй как *28и 3.0 беше пуснат в Ф10 само за година време .
Изводите са си мой...

F10 с този мотор ми е реалистичната мечта за кола след време. Предполагам ще се търси доста като най-мощния последен атмосферен шестак на БМВ и ще държи висока цена поради малкото бройки.

За другото мисля, че си прав с възможност за малки вариации във времето.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от acho.rs » 11 Юни 2012, 23:31

Alexch написа:
acho.rs написа: ...Не забравяй как *28и 3.0 беше пуснат в Ф10 само за година време .
Изводите са си мой...

F10 с този мотор ми е реалистичната мечта за кола след време. Предполагам ще се търси доста като най-мощния последен атмосферен шестак на БМВ и ще държи висока цена поради малкото бройки.

За другото мисля, че си прав с възможност за малки вариации във времето.

:OT: Няма да държи никаква цена заради 528и 2.0Т . До колко чувам имало и 530и атмосферки , което е малко по-добрия вариант , но пак - едва ли ще се намерят ръчки а Ф10 Автоматик идва тежичко за 300НМ . :confused: Разбира се ти го пожелавам , защото е убийствено добър автомобил .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от Roman 1 » 11 Юни 2012, 23:42

acho.rs написа:За сега по спорни въпроси съм се оказвал прав . Не че се хваля , но си мисля че всичко сочи края на атмосферните мотори

Ачо, ако си обърнал внимание, по-горе ясно написах, че тенденцията към преминаване към принудително пълнене е безспорен факт, с което мисля че в този форум почти всички сме на едно мнение.
Възразих обаче срещу това, че ти преждевременно постави атмосферните мотори в минало време.
Виж предходната страница на темата!
acho.rs написа:Не забравяй как *28и 3.0 беше пуснат в Ф10 само за година време .

F10 528i с 3,0 – дебютът му беше през ноември 2009 г., като версията с N20 излезе на пазара към края на 2011 г. – т.е. не една, а 2 години, след което просто моделът с N52/53 си стана познатият ни 530i, който пък има големи шансове да си остане актуален най-малкото до фейслифта по някое време през следващата година.
От друга страна, след като от сега залагат атмосферни мотори на току-що дебютирали фейслифтове (визирам F01 и Х1), то най-вероятно тези модели ще си кретат със съответните ДВГ поне още 1-2 години. Наред с това, в горе приложения файл ясно е посочено, че 316i с 2,0 ще се появи на пазара през ноември 2012 г. – след цели 6 месеца. От тук правя извода, че твоето понятие „тези дни” най-вероятно ще се разтегли доста напред във времето, преди атмосферките окончателно да слязат от конвейра.
acho.rs написа:Всъщност при *18и и *20и нямаше типичен даусайзинг , защото горе-долу се запази обема а се добави турбо .

Ами 1,6 турбо мотора си е факт още от миналата година. Според мен, при тези малки работни обеми „слизане” от 2 литра на 1,6 си е чиста проба даунсайзинг. Странно ми е обаче, че през ноември т.г. се очаква 320i EfficientDynamics Edition с точно този 1,6 турбо мотор.
Значи 316i ще е с 2,0, а 320i с 1,6. Остава да видим 318i с кой мотор ще се сдобие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от acho.rs » 11 Юни 2012, 23:55

От доста време се чака 3 цилиднров 1.5 мотор . 4цил.1,6 Турбо го има в Пежо и Мини от доста време и не е особено нов . Та за това си мисля , че още не са разработили 3 цилиндровата машина , която според мен ще е сърцето на 316и .
Гамата на БМВ стана огромна и в замяната на агрегати между отделни модели има , понякога повече от година време . Виж например от кога 5ГТ и 5та серия има 8 степенна кутия и от кога 730д има 8 степенна кутия ;)
Не виждам смисъл повече да водим тази дискусия - дали Ф10 е имала 2 години един мотор или 1 година и 3 месеца и дали мотора се е появил в края на 2011та в Ф10 пък в началото на 2011та в Х1 - какъв е смисъла . И без това *28и 3.0 си е бая стар мотор (ако не се лъжа от 2007ма ) и просто си запълват гамата или имат излишни бройки двигатели , не знам .
А и още нещо - темата е за 7степнна кутия :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: 7-степенна механика за спортните BMW-та

Мнение от Roman 1 » 11 Юни 2012, 23:56

acho.rs написа:Не виждам смисъл повече да водим тази дискусия

Съгласен!

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook