защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от kirililiev » 18 Апр 2011, 19:25

двигател-малък,лек,компактен,икономичен,подобрява баланса на автомобила,подобрява безопастността,колата олеква и става по динамична,за сметка на спестеното тегло остава място екстри,системи за активна и пасивна безопастност.вече сме 21 век,на дали бмв нямат нужните материали да го направят дори и по здрав от старите чукани дето повече бръмчат отколкото вървят :mhihi:
пп
силата на тея газове дето излизат през аспуха и се губят безвъзвратно в атмосверата е хубаво да се ползват за нещо друго освен за докарване на звук и мирис :mhihi:
а и за тези които могат да си го позволят ще има и шестаци предполагам :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от batvlady79 » 18 Апр 2011, 19:58

Аз лично съм за по-големия обем с атмосферен двигател, отколкото напомпан турбиниран мотор. Дори и в немските списания пише, че нищо не може да замени обема - факт. В момента правят моторите с ресурс около 300 000 км (тъй като турбината по-бързо ги скапва), преди ги правеха с по 500 - 600 000 км, което реално като пробег много малко хора го достигаха.
Просто тенденцията е такава, след още 10 години ще наблегнат на дву- и трицилиндровите мотори пак заради еко-нормите, от 1 000 куб см ще се вадят по 200 и повече коня, няма лошо, но ще сменят моделите на 3-4 години.
Освен това съм сигурен че винаги ще има шестаци, просто те ще са с по-висок данък заради изхвърляните газове. Който има мустаци...знаете по нататък - трябва да има и гребенче да си ги сресва :)
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от alx » 18 Апр 2011, 20:17

BooKoo написа:
alx написа:Защото колкото е по-голям един двигател толкова по трудно е да се вмести в еко изискванията... Които пък се покачват всяка година.


Да, изискванията се покачват.

Но, все пак, те не са ли насочени към цялата марка (БМВ) или дори към цялата компания (БМВ, Ролс, Мини), а не към конкретен модел/двигател ?

Доколкото знам, именно тази презумпция бива използвана от Астън Мартин за разработването на модела Cygnet, с който да намалят средните вредни емисии на марката.

Мисля, че и при БМВ се получава нещо подобно. Разработват се малки двигатели, благодарение на които обаче ще има място за големите батковци (например V12 в седма серия).


да. идеята е че на всяка марка й е позволено да има определено количество "отрови" (наказателни кредити) в изгорелите газове в цялата гама от модели. демек всичките модели във всяка година на производство могат да имат примерно "100" отровни "кредита". и всяка година "кредитите" намаляват. от там малките модели ги правят по-икономични за да лапат по-малко "кредити" и да има повече кредити за по-големите и по-луксозни модели. един вид разделяне на "квотата" за да могат да си позволят да правят големи и мощни двигатели в определени модели.
алекс
трабант 601с
разни други возила

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от alx » 18 Апр 2011, 20:19

batvlady79 написа:Аз лично съм за по-големия обем с атмосферен двигател, отколкото напомпан турбиниран мотор. Дори и в немските списания пише, че нищо не може да замени обема - факт.


да, ама малкия мотор в тихите и ниските обороти има вредни газове на.. малък мотор и трови само като го настъпиш ;) докато големия двигател и на тихи и на ниски е все по-трудно да го минеш под летвата за вредност на изгорелите газове...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от Nickelback » 18 Апр 2011, 20:22

А за всяка марка тези кредити индивидуално ли се определят :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от michev » 18 Апр 2011, 22:12

Ако оставим настрана традицията да се правят 6-таци, то за кубатури под 2.3-2.5 е безсмисленно да се правят по-големи от 4 цилиндрови мотори, освен ако не гоним прекъсвачи на 8000 и нагоре оборота. Да не забравяме, че колкото повече са цилиндрите, толкова повече са детайлите в мотора, тоест оскъпяване, което никоя компания, пък дори и БМВ не би желала. А както и написаха другите преди мен, на този етап на развитие и технологий, 4-те цилиндъра са абсолютно достатъчни за производство на какъвто си щеш автомобил за средностатистическия потребител, и не само :mhihi: .
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от straight six power » 19 Апр 2011, 20:49

Колеги BMW никога не са оставяли и няма да оставят шестаците. Истината е, че всички двигатели на BMW, отсега нататък ще са турбо били те 3,4,6 и 8 цилиндрови. Да дори и 3 цилиндров турбо двигател ще изкарат и което е по-хубавото ще са с 60% сходни компоненти с тези на 4 и 6 цилиндровите (би трябвало така резервните части да са по-евтини :mhihi: ) Това не са предположения, а част от мащабната им "кампания" efficient dynamics. Просто турбото сваля разхода, изправя въртящия момент и качва мощността. Аз лично предпочитам турбото пред атмосферката, поради изброените по-горе факти. Дано обаче да може да си позволиме и поддръжката :mhihi: И да, говори се, че няма турбо лаг. :dunno:
Източник:
http://www.bmwblog.com/2011/04/11/bmw-e ... y-bmwblog/
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от BMW_RIDER » 30 Апр 2011, 17:18

kirililiev написа:двигател-малък,лек,компактен,икономичен,подобрява баланса на автомобила,подобрява безопастността,колата олеква и става по динамична,за сметка на спестеното тегло остава място екстри,системи за активна и пасивна безопастност.вече сме 21 век,на дали бмв нямат нужните материали да го направят дори и по здрав от старите чукани дето повече бръмчат отколкото вървят :mhihi:
пп
силата на тея газове дето излизат през аспуха и се губят безвъзвратно в атмосверата е хубаво да се ползват за нещо друго освен за докарване на звук и мирис :mhihi:
а и за тези които могат да си го позволят ще има и шестаци предполагам :mhihi:


Колега недей се бърка, че винаги по малкия като обем мотор, означава и по лек и компактен.

Аз лично така ги виждам нещата - освен основните причини с емисиите които изброи Алекс, като чели атмосферния редови шестак попада в една величина коне която вече е ненужна.
От една страна имаме малки мотори борещи се за икономия и емисии, а от друга "суперспортистите" и спортните купета вървят към 500кс и нагоре. Шестаците обикновенно са в диапазона 250 - 400кс.

Не ,че не са възможни много коне от правия 6так, но просто не е удобно, или трябва здраво да се турбинира, демек лаг , скъпа подръжка и висока производствена цена, или трябва да се вдигне обема, а правия шестак с голям обем (4л+) заема доста място.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on


Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от Betrayer » 30 Апр 2011, 19:14

dinkomg написа:Това за разхода е вярно, другото което е и масовото въвеждане на турбилирани мотори, за да се вадят много коне от малко обем. А това за колко са трайни моторите, едва ли производителите целят това, все пак те трябва да продават за да произвеждат, така че не им трябват вечни коли

Така е, но пък малките мотори нямат такъв въртящ момент :idea: П.П Казва се не турбиЛирани, а турбиНирани, не турбиЛа, а турбина ;)
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от NeoPrint » 30 Апр 2011, 20:26

Не съм го измислил аз. Прочетох го, хареса ми, споделям с вас. "БМВ без шесттак е като бира без пяна" :yes:
Всички напъни с даунсайзинга са камъни в нашата градина на потребители втора и т.н. употреба бангий. Проблема е, че няма мърдане. След бирата без пяна иде и топлата няма да се плашите :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от ogata » 30 Апр 2011, 20:40

NeoPrint написа:Не съм го измислил аз. Прочетох го, хареса ми, споделям с вас. "БМВ без шесттак е като бира без пяна" :yes:
Всички напъни с даунсайзинга са камъни в нашата градина на потребители втора и т.н. употреба бангий. Проблема е, че няма мърдане. След бирата без пяна иде и топлата няма да се плашите :wave:

Е топлата бира без пяна кво е ? 3 цилиндрово бмв с предно ? :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com


Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от Betrayer » 30 Апр 2011, 20:52

ogata написа:
NeoPrint написа:Не съм го измислил аз. Прочетох го, хареса ми, споделям с вас. "БМВ без шесттак е като бира без пяна" :yes:
Всички напъни с даунсайзинга са камъни в нашата градина на потребители втора и т.н. употреба бангий. Проблема е, че няма мърдане. След бирата без пяна иде и топлата няма да се плашите :wave:

Е топлата бира без пяна кво е ? 3 цилиндрово бмв с предно ? :mhihi:

Да! Като М43 без шпер и с газова :winky:
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от ogata » 30 Апр 2011, 20:56

Betrayer написа:Да! Като М43 без шпер и с газова :winky:

Застреляй се :1: :1:

ПП. Кредити към Вичо. Хареса ми лафа :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от acho.rs » 07 Юни 2011, 19:29

alx написа:
batvlady79 написа:Аз лично съм за по-големия обем с атмосферен двигател, отколкото напомпан турбиниран мотор. Дори и в немските списания пише, че нищо не може да замени обема - факт.


да, ама малкия мотор в тихите и ниските обороти има вредни газове на.. малък мотор и трови само като го настъпиш ;) докато големия двигател и на тихи и на ниски е все по-трудно да го минеш под летвата за вредност на изгорелите газове...

Ако им пукаше толкова за природата , още преди 50 години щяха да минат на пропан-бутан и метан . До колкото знам единствената реална стимулация за екологичното синьо гориво е отпадането на такса за влизане в центъра на Лондон .
Ест ако всички минат на метан , това ще е титаничен удар срещу интереси за хиляди милиарди (трилиони ) долари и ... бе знаем , че срещу толкова пари никой не тръгва на въпреки .
Аз единствено се радвам , че спря да се говори за върховната глупост - еко дизели - двигатели с по 100кс и емисии азотни окиси , колкото на 3 АМГта :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: защто бмв оставят 6 цилиндровите и минават на 4 цилиндара

Мнение от acho.rs » 07 Юни 2011, 19:36

BMW_RIDER написа:
kirililiev написа:двигател-малък,лек,компактен,икономичен,подобрява баланса на автомобила,подобрява безопастността,колата олеква и става по динамична,за сметка на спестеното тегло остава място екстри,системи за активна и пасивна безопастност.вече сме 21 век,на дали бмв нямат нужните материали да го направят дори и по здрав от старите чукани дето повече бръмчат отколкото вървят :mhihi:
пп
силата на тея газове дето излизат през аспуха и се губят безвъзвратно в атмосверата е хубаво да се ползват за нещо друго освен за докарване на звук и мирис :mhihi:
а и за тези които могат да си го позволят ще има и шестаци предполагам :mhihi:


Колега недей се бърка, че винаги по малкия като обем мотор, означава и по лек и компактен.

Аз лично така ги виждам нещата - освен основните причини с емисиите които изброи Алекс, като чели атмосферния редови шестак попада в една величина коне която вече е ненужна.
От една страна имаме малки мотори борещи се за икономия и емисии, а от друга "суперспортистите" и спортните купета вървят към 500кс и нагоре. Шестаците обикновенно са в диапазона 250 - 400кс.

Не ,че не са възможни много коне от правия 6так, но просто не е удобно, или трябва здраво да се турбинира, демек лаг , скъпа подръжка и висока производствена цена, или трябва да се вдигне обема, а правия шестак с голям обем (4л+) заема доста място.

Ти го написа все едно се спират шестаците - само атмосферните , до колкото разбрах . 3л туинскрол турбо (двуструен) си остава гръбнака на БМВ и 99% ще е основа на следващото М3 . В другата тема вече писах , че 3.5л 6так на Мерцедес харчи с 0,4 повече от 1.8 турбо мотора им ,при 50% по-висока мощност , тъй че не съм съгласен и че хатмосферките са по-мръсни .

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook