BMW M5 V10 - детайлни снимки!
Модератор: Общи модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Евала Ванката
Това е изкуство
Няма какво да се каже
П.С. Ако някой намери такъв снимков материал и на по-стари модели ДВГ-та ,нека ги пусне да се порадваме
Георги Пенчев

Това е изкуство





П.С. Ако някой намери такъв снимков материал и на по-стари модели ДВГ-та ,нека ги пусне да се порадваме



Георги Пенчев
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
НЕВЕРОЯТНО
M-Power
Много зашеметяващи снимки! СУПЕР
1. За колекторите - объркал си се! Входящите са пластмасови а изходящите алуминиеви!
На 4-тата снимка това в средата горе са пластмасовите всмукателни колектори който отиват във въздушните филтри отгоре под капаците V10
на 6-тата снимка се вижда свалена главата и пластмасовите колектори са всмукателните а алуминиевите са изпускателните който са "разплетени" и образуват изходящата генерация и се вижда и ламбда сондата
2. На една биелна шийка на коляновия вал се захващат две биели и за това има по два отвора от маслената магистрала - за мазане на двете биели!
Буталата не се движат наобратно! Когато едното е в ГМТ и другото е в ГМТ... най-просто си представи положението на биелната шийка на коляновия вал че е в най-високата си точка и от там и двете бутала!
При боксеровите двигатели (като на Порше) буталата който са на една биелна шийка на коляновия вал ще се движат "обратно" когато едното е в ГМТ другото ще е в ДМТ и обратното
за третото не знам преполагам че е от някаква магнезиева сплав
Дилян Пенчев

M-Power


Много зашеметяващи снимки! СУПЕР
DEFLEPPARD написа:.,...
П.С.
някой ще ме светне ли защо изходящите колектори са пластмасови а входящите алуминиеви ?![]()
и защо вала има само 5 места за захващане на биелите, данеби да се връзват по 2 биели на едно място ? в тоя случай може ли да се приеме че двете бутала се движат наобратно едно спрямо друго, т. е. ако едното е в гмт, другото ще е в дмт ? и защо е толкова тънък ? от какъв метал е ?
1. За колекторите - объркал си се! Входящите са пластмасови а изходящите алуминиеви!
На 4-тата снимка това в средата горе са пластмасовите всмукателни колектори който отиват във въздушните филтри отгоре под капаците V10
на 6-тата снимка се вижда свалена главата и пластмасовите колектори са всмукателните а алуминиевите са изпускателните който са "разплетени" и образуват изходящата генерация и се вижда и ламбда сондата
2. На една биелна шийка на коляновия вал се захващат две биели и за това има по два отвора от маслената магистрала - за мазане на двете биели!
Буталата не се движат наобратно! Когато едното е в ГМТ и другото е в ГМТ... най-просто си представи положението на биелната шийка на коляновия вал че е в най-високата си точка и от там и двете бутала!
При боксеровите двигатели (като на Порше) буталата който са на една биелна шийка на коляновия вал ще се движат "обратно" когато едното е в ГМТ другото ще е в ДМТ и обратното

за третото не знам преполагам че е от някаква магнезиева сплав


Дилян Пенчев
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
Penchev написа:...
мерси много!! ето това е обрзцово обяснение като по учебник! ако всички бяха такива сиурно дося да бях спрял с тъпите въпроси ама...


- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Лека поправка.
Вярно са по две мотовилки на шийка, но буталата не са едновременно в ГМТ или ДМТ. Да приемем, че двигателят е с ъгъл между цилиндрите 90 градуса ( условно примане само за примера ). Раликата между ГМТ на две бутала, хванати на една мотовилкова шийка ще е 90 градуса. Това е така, защото ГМТ е когато оста на въртене на коляновия вал, оста на мотовилковата шийка и оста на буталния болт (най-грубо казано) са на една линия. Когато това е постигнато за едното бутало, то за другото бутало се постига след завъртане на коляновия вал на съответните 90 градуса.
Горното е само общо положение. При някои двигатели коляновият вал е изместен от оста на цилиндъра и ГМТ на буталото е на няколко градуса след като мотовилковата шийка е била в нейната ГМТ. При някои V-образни двигатели, пък, шийката, на която се захващат двете мотовилки не е "права като тръба". Осите на захващане на двете мотовилки са на няколко градуса една от друга и самата шийка прилича малко на ВиК фитинг - като две еднакви допрени и леко разминаващи се тръби.
Въобще, има различни варианти, но това, което съм изложил в началото, може да се счита за критерий в голама част от случаите.
Вярно са по две мотовилки на шийка, но буталата не са едновременно в ГМТ или ДМТ. Да приемем, че двигателят е с ъгъл между цилиндрите 90 градуса ( условно примане само за примера ). Раликата между ГМТ на две бутала, хванати на една мотовилкова шийка ще е 90 градуса. Това е така, защото ГМТ е когато оста на въртене на коляновия вал, оста на мотовилковата шийка и оста на буталния болт (най-грубо казано) са на една линия. Когато това е постигнато за едното бутало, то за другото бутало се постига след завъртане на коляновия вал на съответните 90 градуса.
Горното е само общо положение. При някои двигатели коляновият вал е изместен от оста на цилиндъра и ГМТ на буталото е на няколко градуса след като мотовилковата шийка е била в нейната ГМТ. При някои V-образни двигатели, пък, шийката, на която се захващат двете мотовилки не е "права като тръба". Осите на захващане на двете мотовилки са на няколко градуса една от друга и самата шийка прилича малко на ВиК фитинг - като две еднакви допрени и леко разминаващи се тръби.
Въобще, има различни варианти, но това, което съм изложил в началото, може да се счита за критерий в голама част от случаите.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Eva* написа:извинявам се, ако въпроса ми е глупав, но на една от снимките се виждат вериги - те какво въртят?![]()
само за обща култура питам...
Веригите задвижват разпределителните валове.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Веригите изпълняват ролята на ангренажния ремък (ангренажни вериги), задвижват разпределителните валове, единия "край" на веригите е закачен на коляновия вал а друя на разпределителните ( натози мотор общо 4-ри).


R.I.P Landikar
rtzankov написа:Веригите изпълняват ролята на ангренажния ремък (ангренажни вериги), задвижват разпределителните валове, единия "край" на веригите е закачен на коляновия вал а друя на разпределителните ( натози мотор общо 4-ри).
Просто има една къса и една дълга, (за дългата верига разбрах) затова ми стана доста интересно. Видимо е, че има и дълъг ремък, общ, който върти както се вижда и алтернатора и климатика и водната помпа и хидравликата и прочие... от тук произлиза въпроса ми, късата тогава кои две неща свързва, видимо - не са разпределителните валове?
Благодаря много, че ми помогнахте.

Много добре е направен мотора!
Да караш Peugeot е страст!
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
DEFLEPPARD, тези двигатели,при които коляновия вал лагерува между две биелни шийки се наричат непълноопорни.
"V" образните двигатели ползват този тип компоновка,защото по този метод не се увеличава дължината на двигателя най-общо
Пример : ДВГ тип М70B50 (Е32 750i/iL) на дължина е не по-дълъг от 6 цилиндровият редови М20/М30/М50(и вариациите на М50).Всеки от нас е виждал снимки на такъв 12 цилиндров двигател в кошове на Е30.Уникално компактен двигател
Недостатък е,че върху биелната шийка има по-голямо натоварване.
Другият вид са пълноопорните колянови валове.При тях на всяка биелна шийка се падат две основни.Това е по-добрия вариант откъм разтоварване на коляновия вал и съответно осигуряване на дълговечност на агрегата.При многоцилиндровите двигатели тази система е невъзможно,заради нуждата от много голямата дължина на торпедото заради огромната дължина на ДВГ.
Имаше навремето един автомобил,който сега струва повече от бомбардировач
Bugatti Atlantic 16, при който двигателя е 16 цилиндров редови
и ако не се лъжа с пълноопорен колянов вал
Торпедото му е с огромна дължина.
Георги Пенчев
"V" образните двигатели ползват този тип компоновка,защото по този метод не се увеличава дължината на двигателя най-общо


Другият вид са пълноопорните колянови валове.При тях на всяка биелна шийка се падат две основни.Това е по-добрия вариант откъм разтоварване на коляновия вал и съответно осигуряване на дълговечност на агрегата.При многоцилиндровите двигатели тази система е невъзможно,заради нуждата от много голямата дължина на торпедото заради огромната дължина на ДВГ.
Имаше навремето един автомобил,който сега струва повече от бомбардировач






Георги Пенчев
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Най-хубавото моторче,което съм виждал,а и тука го има големия повер,който за пореден път се достига без турбини мурбини и т.н 

ТДС - Турбо Див Селянин
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
[quote="Eva
Просто има една къса и една дълга...късата тогава кои две неща свързва, видимо - не са разпределителните валове?
quote]
Късата верига е за маслената помпа
Просто има една къса и една дълга...късата тогава кои две неща свързва, видимо - не са разпределителните валове?
quote]
Късата верига е за маслената помпа
...Тез` две бири `що ги каза ...?
DEFLEPPARD написа:някой ще ме светне ли защо изходящите колектори са пластмасови а входящите алуминиеви ?![]()
и защо вала има само 5 места за захващане на биелите, данеби да се връзват по 2 биели на едно място ? в тоя случай може ли да се приеме че двете бутала се движат наобратно едно спрямо друго, т. е. ако едното е в гмт, другото ще е в дмт ? и защо е толкова тънък ? от какъв метал е ?
Penchev написа: 1. За колекторите - объркал си се! Входящите са пластмасови а изходящите алуминиеви!
Някой видя ли досега алюминиеви изпускательни търби или изпускателен колектор както ги наричат:?:


търбите на снимките са от нераждавейка :!:


Penchev написа: Буталата не се движат наобратно! Когато едното е в ГМТ и другото е в ГМТ
Бутала, закачени нa една шийка, се движат с разлика 90 градуса по хода на завъртване на коляновия вал, ако едното бутало е в ГМТ или в ДМТ, буталото от среща е някъде по средата, на половин път между двете точки.
Penchev написа:за третото не знам преполагам че е от някаква магнезиева сплав
до колкото знам коляновия вал от чугун се прави, по някога от стомана, на шийки нанасят тънко антифрикционо износоустойчиво покритие от друг метал или сплав по плазмен метод.
За магнезий не знам дали е достаточно як да направят от него този детайл с такъв компактен размер. Ако от титан би го приел със сигурност.
DEFLEPPARD написа:Penchev написа:...
мерси много!! ето това е обрзцово обяснение като по учебник! ако всички бяха такива сиурно дося да бях спрял с тъпите въпроси ама...![]()
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
А аз доколкото знам от часовете по материалознание, чугуна е вид стомана, с определено процентно съдържание на въглерод. Има си там една такава "желязо-въглеродна" диаграма.... , а в нея сив чугун с пластинчат графит, сферографитен сив чугун, нисковъглеродни стомани (ферит, перлит).... Еееех спомени.... А бяхме млади...Aurora написа:.... до колкото знам коляновия вал от чугун се прави, по някога от стомана, на шийки нанасят тънко антифрикционо износоустойчиво покритие от друг метал или сплав по плазмен метод. ..

36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани