BMW M5 V10 - детайлни снимки!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 30 Сеп 2005, 17:57

Дума да няма - снимките са зашеметяващи. Направо а piece of artwork.
Само леко така (на фонов режим) ме гложди една лека носталгия по безвъзвратно отминаващите времена, когато можеше да си разглобиш двигателя в гаража с надеждата, че после ще го събереш и пак ще тръгне ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 30 Сеп 2005, 23:08

Евала Ванката :yes:

Това е изкуство :!: :!: Няма какво да се каже :!: :!: :!:

П.С. Ако някой намери такъв снимков материал и на по-стари модели ДВГ-та ,нека ги пусне да се порадваме :D :D :D


Георги Пенчев
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 01 Окт 2005, 14:07

НЕВЕРОЯТНО :bowdown:
M-Power :bowdown: :bowdown:

Много зашеметяващи снимки! СУПЕР

DEFLEPPARD написа:.,...
П.С.
някой ще ме светне ли защо изходящите колектори са пластмасови а входящите алуминиеви ? :shock:
и защо вала има само 5 места за захващане на биелите, данеби да се връзват по 2 биели на едно място ? в тоя случай може ли да се приеме че двете бутала се движат наобратно едно спрямо друго, т. е. ако едното е в гмт, другото ще е в дмт ? и защо е толкова тънък ? от какъв метал е ?


1. За колекторите - объркал си се! Входящите са пластмасови а изходящите алуминиеви!
На 4-тата снимка това в средата горе са пластмасовите всмукателни колектори който отиват във въздушните филтри отгоре под капаците V10
на 6-тата снимка се вижда свалена главата и пластмасовите колектори са всмукателните а алуминиевите са изпускателните който са "разплетени" и образуват изходящата генерация и се вижда и ламбда сондата
2. На една биелна шийка на коляновия вал се захващат две биели и за това има по два отвора от маслената магистрала - за мазане на двете биели!
Буталата не се движат наобратно! Когато едното е в ГМТ и другото е в ГМТ... най-просто си представи положението на биелната шийка на коляновия вал че е в най-високата си точка и от там и двете бутала!
При боксеровите двигатели (като на Порше) буталата който са на една биелна шийка на коляновия вал ще се движат "обратно" когато едното е в ГМТ другото ще е в ДМТ и обратното :idea:

за третото не знам преполагам че е от някаква магнезиева сплав :idea: :roll:

Дилян Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 01 Окт 2005, 19:44

Penchev написа:...


мерси много!! ето това е обрзцово обяснение като по учебник! ако всички бяха такива сиурно дося да бях спрял с тъпите въпроси ама... :) :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 01 Окт 2005, 22:41

Лека поправка.
Вярно са по две мотовилки на шийка, но буталата не са едновременно в ГМТ или ДМТ. Да приемем, че двигателят е с ъгъл между цилиндрите 90 градуса ( условно примане само за примера ). Раликата между ГМТ на две бутала, хванати на една мотовилкова шийка ще е 90 градуса. Това е така, защото ГМТ е когато оста на въртене на коляновия вал, оста на мотовилковата шийка и оста на буталния болт (най-грубо казано) са на една линия. Когато това е постигнато за едното бутало, то за другото бутало се постига след завъртане на коляновия вал на съответните 90 градуса.

Горното е само общо положение. При някои двигатели коляновият вал е изместен от оста на цилиндъра и ГМТ на буталото е на няколко градуса след като мотовилковата шийка е била в нейната ГМТ. При някои V-образни двигатели, пък, шийката, на която се захващат двете мотовилки не е "права като тръба". Осите на захващане на двете мотовилки са на няколко градуса една от друга и самата шийка прилича малко на ВиК фитинг - като две еднакви допрени и леко разминаващи се тръби.

Въобще, има различни варианти, но това, което съм изложил в началото, може да се счита за критерий в голама част от случаите.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 01 Окт 2005, 23:04

извинявам се, ако въпроса ми е глупав, но на една от снимките се виждат вериги - те какво въртят? :confused: :uups: само за обща култура питам... :help:
Да караш Peugeot е страст!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 01 Окт 2005, 23:07

Eva* написа:извинявам се, ако въпроса ми е глупав, но на една от снимките се виждат вериги - те какво въртят? :confused: :uups: само за обща култура питам... :help:


Веригите задвижват разпределителните валове.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 01 Окт 2005, 23:10

Веригите изпълняват ролята на ангренажния ремък (ангренажни вериги), задвижват разпределителните валове, единия "край" на веригите е закачен на коляновия вал а друя на разпределителните ( натози мотор общо 4-ри).
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 01 Окт 2005, 23:45

rtzankov написа:Веригите изпълняват ролята на ангренажния ремък (ангренажни вериги), задвижват разпределителните валове, единия "край" на веригите е закачен на коляновия вал а друя на разпределителните ( натози мотор общо 4-ри).


Просто има една къса и една дълга, (за дългата верига разбрах) затова ми стана доста интересно. Видимо е, че има и дълъг ремък, общ, който върти както се вижда и алтернатора и климатика и водната помпа и хидравликата и прочие... от тук произлиза въпроса ми, късата тогава кои две неща свързва, видимо - не са разпределителните валове?

Благодаря много, че ми помогнахте. :)

Много добре е направен мотора!
Да караш Peugeot е страст!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 02 Окт 2005, 0:28

DEFLEPPARD, тези двигатели,при които коляновия вал лагерува между две биелни шийки се наричат непълноопорни.
"V" образните двигатели ползват този тип компоновка,защото по този метод не се увеличава дължината на двигателя най-общо :idea: Пример : ДВГ тип М70B50 (Е32 750i/iL) на дължина е не по-дълъг от 6 цилиндровият редови М20/М30/М50(и вариациите на М50).Всеки от нас е виждал снимки на такъв 12 цилиндров двигател в кошове на Е30.Уникално компактен двигател :!: Недостатък е,че върху биелната шийка има по-голямо натоварване.

Другият вид са пълноопорните колянови валове.При тях на всяка биелна шийка се падат две основни.Това е по-добрия вариант откъм разтоварване на коляновия вал и съответно осигуряване на дълговечност на агрегата.При многоцилиндровите двигатели тази система е невъзможно,заради нуждата от много голямата дължина на торпедото заради огромната дължина на ДВГ.

Имаше навремето един автомобил,който сега струва повече от бомбардировач :arrow: Bugatti Atlantic 16, при който двигателя е 16 цилиндров редови :!: :!: и ако не се лъжа с пълноопорен колянов вал :shock: :shock: :shock: Торпедото му е с огромна дължина.



Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 02 Окт 2005, 0:53

Най-хубавото моторче,което съм виждал,а и тука го има големия повер,който за пореден път се достига без турбини мурбини и т.н :bowdown:
ТДС - Турбо Див Селянин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 02 Окт 2005, 17:26

[quote="Eva
Просто има една къса и една дълга...късата тогава кои две неща свързва, видимо - не са разпределителните валове?
quote]

Късата верига е за маслената помпа
...Тез` две бири `що ги каза ...?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 02 Окт 2005, 18:18

:mhihi:
Последна промяна Aurora на 02 Окт 2005, 18:34, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 02 Окт 2005, 18:27

DEFLEPPARD написа:някой ще ме светне ли защо изходящите колектори са пластмасови а входящите алуминиеви ? :shock:
и защо вала има само 5 места за захващане на биелите, данеби да се връзват по 2 биели на едно място ? в тоя случай може ли да се приеме че двете бутала се движат наобратно едно спрямо друго, т. е. ако едното е в гмт, другото ще е в дмт ? и защо е толкова тънък ? от какъв метал е ?


Penchev написа: 1. За колекторите - объркал си се! Входящите са пластмасови а изходящите алуминиеви!

Някой видя ли досега алюминиеви изпускательни търби или изпускателен колектор както ги наричат:?:
:help: или по принцип някой видя ли алуминиев сплав да е загрят до червено :?:
търбите на снимките са от нераждавейка :!: :!: :!: , алюминиеви ще се стопят при първия форсаж

Penchev написа: Буталата не се движат наобратно! Когато едното е в ГМТ и другото е в ГМТ

Бутала, закачени нa една шийка, се движат с разлика 90 градуса по хода на завъртване на коляновия вал, ако едното бутало е в ГМТ или в ДМТ, буталото от среща е някъде по средата, на половин път между двете точки.

Penchev написа:за третото не знам преполагам че е от някаква магнезиева сплав

до колкото знам коляновия вал от чугун се прави, по някога от стомана, на шийки нанасят тънко антифрикционо износоустойчиво покритие от друг метал или сплав по плазмен метод.
За магнезий не знам дали е достаточно як да направят от него този детайл с такъв компактен размер. Ако от титан би го приел със сигурност.

DEFLEPPARD написа:
Penchev написа:...


мерси много!! ето това е обрзцово обяснение като по учебник! ако всички бяха такива сиурно дося да бях спрял с тъпите въпроси ама... :) :uups:

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 02 Окт 2005, 20:48

Aurora написа:.... до колкото знам коляновия вал от чугун се прави, по някога от стомана, на шийки нанасят тънко антифрикционо износоустойчиво покритие от друг метал или сплав по плазмен метод. ..
А аз доколкото знам от часовете по материалознание, чугуна е вид стомана, с определено процентно съдържание на въглерод. Има си там една такава "желязо-въглеродна" диаграма.... , а в нея сив чугун с пластинчат графит, сферографитен сив чугун, нисковъглеродни стомани (ферит, перлит).... Еееех спомени.... А бяхме млади... :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook