Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от acho.rs » 20 Яну 2011, 1:29

... и само да те допълня за лансерите - ФКю 430(или 460) при спортно шофиране му измериха разход 80++ :mhihi: Та не виждам много смисъл . И ако ще се говори за литрова мощност ЦСЛа още преди 10 години имаше 110кс на литър ама без охлюв :driving: А преди 25 години имаше едно 1.5 литрово двигателче със 1000кс ... на литър :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW

Мнение от Fear » 20 Яну 2011, 11:06

acho.rs написа:
Fear написа:Хм, доста консервативен откъм мощност ми се струва този двигател. С това битурбо, би трябвало доста повече да може, но предполагам е "само" 245к.с. заради разхода и разните вредни емисии. :)

Почти съм убеден, че ще има и "по-назлобени" версии. :driving:

Колега не разбра ли , че пикова мощност , отдавна не се гони при масовите турбо мотори !
Загледай конкуренцията и виж , че 120кс от литър обем са МНОГО . Вече казаха , че туин-скрол не означава 2 веялки и също не знам да има значение за мощността дали с 1 или 2 турбини :dunno:

Aми Impreza STi е малко над 300к.с., пак от 2 литра с twin scroll турбо. :)
Вярно, че е друг тип кола, но...
Затова казах, че този двигател на BMW е консервативен, а не лош или нещо такова. ;)
Едва ли ще е проблем за компанията да пусне по-злобна версия, това предполагам ще зависи от пазара и търсенето. :)
И да, не се гони пикова мощност, ами разход, вредни емисии и други простотии, за съжаление. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от acho.rs » 20 Яну 2011, 11:38

Човек ти пак е разбра за какво говорим !
Едното е топ-модела на Субару , демек хай-тек варианта , нещо М3 на БМВ които вадят по 110кс атмосферни от 12 години :idea: :idea: :idea:
Двигателя на БМВ е направен като заместител на най-обикновения *25и ! Ауди например пуснаха 2.0 ТФСИ с 211 кс и си го вграждат доста успешно , като има и по-наточен вариант с 270+ кс . От колкото по-голям обем се вадят конете , толкова по-добре . Виж например един 1.4 ТФСИ - кое ще предпочетеш - 170 кс от 1.4 ТФСИ или 170кс от 2.0ТФСИ ? Защото вече казахме за разхода на малкия турбо мотор ...
*35и е със 102кс литрова мощност - и какво ? Това попречи ли му да бъде номер 1 вече 4 години . Ауди пуснаха първо 3.0ТФСИ със 290кс (97кс на литър), като конкурент и сега новия 3.0ТФСИ е пак само 310 кс - това прави ли го слаба мотор ? А 4.4 би-турбо - със 90кс на литър - слаб ли е като заместител на 4.8и?
Ест и БМВ и Ауди имат малко по-наточени версии на тези мотори , пак казвам - всичко според изискванията . Щом 2 литра туин скрол трябва да замени *28и , то той ще бъде толкова коне . Ако трябва да замени *30и може спокойно може и 300 кс да го направят , ест на съвсем друга цена .

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от OPASNO LUD » 20 Яну 2011, 12:39

Тук гледам има мнения-как даунсайзваните мотори харчат като обезумели на високи скорости,което съвсем не е вярно.Всеки мотор почва да влиза в преразход като достигне 80% от максималната си скорост,като екстри като овърдрайв спомагат да се намали този ефект.Та турбо моторите винаги за по-икономични от еквивалентните атмосферки и то не с малко.Друг е въпроса,че 1,2 и 1,4 мотори рейтвани на 180 -215 максимална се карат с по 170-180км и се иска пак да харчат 6,което просто няма как да стане.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от msi200 » 20 Яну 2011, 13:13

С този двигател БМВ вече имат това, което доскоро им липсваше - "малък" бензинов мотор със смислен разход и динамика.

Като говорим за разход - според мен каталожните данни са откровена лъжа, щото на моето х5 му дават 7.5 среден разход, а той всъщност е 12 с бавно каране.
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от acho.rs » 20 Яну 2011, 13:17

OPASNO LUD написа:Тук гледам има мнения-как даунсайзваните мотори харчат като обезумели на високи скорости,което съвсем не е вярно.Всеки мотор почва да влиза в преразход като достигне 80% от максималната си скорост,като екстри като овърдрайв спомагат да се намали този ефект.Та турбо моторите винаги за по-икономични от еквивалентните атмосферки и то не с малко.Друг е въпроса,че 1,2 и 1,4 мотори рейтвани на 180 -215 максимална се карат с по 170-180км и се иска пак да харчат 6,което просто няма как да стане.

Не ти говорим за максимална скорост - 1.2-1.4 турбо машинките горят малко единствено в Голф . В Пасат и Тигуан , например са си зверове . Средния разход на Тигуан 1.4 (150кс) го мериха 11,5 :smoke:
Икономията на даунсайзинга идва от тягата в ниско обороти . Инак как си представяш , че 1,4 мотор ще докара мощност на 2-2,2 литра атмосферен - само със въздух под налягане , не става ;) Най-обикновен 1.8Т на Ауди (от края на 90те) при подаване на мръсна газ на 2ра стига 80/100 моментен , което 6так и да иска не може да направи . Също така ти припомням за Лансер Ево 10 , тама мега версията - 430-460кс - разход на писта - 80-88 /100 не моментен а за цялото каране :driving: Та за това аз имам друга визия за даунсайзинга .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от Fear » 20 Яну 2011, 14:43

acho.rs написа:Човек ти пак е разбра за какво говорим !
Едното е топ-модела на Субару , демек хай-тек варианта , нещо М3 на БМВ които вадят по 110кс атмосферни от 12 години :idea: :idea: :idea:
Двигателя на БМВ е направен като заместител на най-обикновения *25и ! Ауди например пуснаха 2.0 ТФСИ с 211 кс и си го вграждат доста успешно , като има и по-наточен вариант с 270+ кс . От колкото по-голям обем се вадят конете , толкова по-добре . Виж например един 1.4 ТФСИ - кое ще предпочетеш - 170 кс от 1.4 ТФСИ или 170кс от 2.0ТФСИ ? Защото вече казахме за разхода на малкия турбо мотор ...
*35и е със 102кс литрова мощност - и какво ? Това попречи ли му да бъде номер 1 вече 4 години . Ауди пуснаха първо 3.0ТФСИ със 290кс (97кс на литър), като конкурент и сега новия 3.0ТФСИ е пак само 310 кс - това прави ли го слаба мотор ? А 4.4 би-турбо - със 90кс на литър - слаб ли е като заместител на 4.8и?
Ест и БМВ и Ауди имат малко по-наточени версии на тези мотори , пак казвам - всичко според изискванията . Щом 2 литра туин скрол трябва да замени *28и , то той ще бъде толкова коне . Ако трябва да замени *30и може спокойно може и 300 кс да го направят , ест на съвсем друга цена .

Много добре разбирам. ;)
Затова и казах, че се надявам да видим и други разновидности на въпросния двигател, за други приложения съответно. :)

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от OPASNO LUD » 20 Яну 2011, 19:39

Турбоколите харчеха много едно време-малък двигател с ниска степен и чобанско турбо и лаг.Сега са с малки турбетки, с почти същата степен като атмосферките и несравнима ефективност-ключов е хубавия бензин.Да не говорим,че турбо кола 150кс вади 154 на колела,а атмосферна 140.Да не говорим изобщо за разхода на перформанс атмосферки като е60М5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от acho.rs » 20 Яну 2011, 20:02

OPASNO LUD написа:Турбоколите харчеха много едно време-малък двигател с ниска степен и чобанско турбо и лаг.Сега са с малки турбетки, с почти същата степен като атмосферките и несравнима ефективност-ключов е хубавия бензин.Да не говорим,че турбо кола 150кс вади 154 на колела,а атмосферна 140.Да не говорим изобщо за разхода на перформанс атмосферки като е60М5

Харчат и днес бе човек , изобщо прочете ли примерите които ти дадох. Тоя имагинерен разход , дето го пишат е при каране на 1500 оборота .
А пък тая глупост , че турбо мотор 150кс вадел 154 на колелата и във гимназията няма да се хванат . Много пичове от Ауди форума си мерят разпилените тръцове и да ти кажа в най-добрия случай 150кс излизат към 130 на колелата , ама в най-добрия . И недей сега да казваш , че новите изкарвали повече на колелата , защото НИКОГА ама никога не може конете на вала , да са ти повече от конете на гумите :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от Воденичаров » 20 Яну 2011, 20:17

acho.rs написа:
OPASNO LUD написа:Турбоколите харчеха много едно време-малък двигател с ниска степен и чобанско турбо и лаг.Сега са с малки турбетки, с почти същата степен като атмосферките и несравнима ефективност-ключов е хубавия бензин.Да не говорим,че турбо кола 150кс вади 154 на колела,а атмосферна 140.Да не говорим изобщо за разхода на перформанс атмосферки като е60М5

Харчат и днес бе човек , изобщо прочете ли примерите които ти дадох. Тоя имагинерен разход , дето го пишат е при каране на 1500 оборота .
А пък тая глупост , че турбо мотор 150кс вадел 154 на колелата и във гимназията няма да се хванат . Много пичове от Ауди форума си мерят разпилените тръцове и да ти кажа в най-добрия случай 150кс излизат към 130 на колелата , ама в най-добрия . И недей сега да казваш , че новите изкарвали повече на колелата , защото НИКОГА ама никога не може конете на вала , да са ти повече от конете на гумите :idea:


Турбото елиминира загубите от трансмисията, независимо дали е автоматик/ръчка, 4х4/задно/предно. Още навремето един майстор ми го обясни това. Той по принцип се занимава с велосипеди, ама и от коли много разбира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от Roman 1 » 20 Яну 2011, 20:33

Воденичаров написа:Турбото елиминира загубите от трансмисията

Опааа...
Не бъркайте конските сили с въртящия момент!
Това, че предавките в трансмисията умножават въртящия момент с толкова, колкото е предавателното число, съвсем не означава че компенсират загубите.
Конските сили са хипотетична величина за потенциална работа, която може да се извърши. Те отразяват енергията, която може да генерира един двигател за единица време.
Тоест, ако приемем, че само съединителят при своето триене и загряване "изяжда" в най-добрия случай 10-тина процента от тази енергия, от там нататък след него по пътя до колелата няма нищо, което да възстанови тази загубена енергия.
При 150 к.с. на двигателя е невъзможно да се получат 154 к.с. на колелата.
Виж, ако имаш предвид, че при 200 Nm от двигателя до колелата могат да достигнат 1000 Nm, с това съм напълно съгласен. Но иначе не става.

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от OPASNO LUD » 20 Яну 2011, 21:52

Моята лична кола е мерена 225кс на хъбовете при 200 рейтинг на мотора и то на един динодей на Ауди клуба.1,4 Тси 122кс мерено 132 на хъбове.Новите тръцове с К03с дали не правят 20м на старите ,които уж пак са 150кс.Като минем през Супри Скайлайни и стигнем до БМВ 35 мотора-дето тия 305 коня ги има и на Еверест

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от acho.rs » 20 Яну 2011, 22:25

Турбото елиминира загубите от трансмисията, независимо дали е автоматик/ръчка, 4х4/задно/предно.

Олеее , човек спри се , моля те ! ! !

И тоя дето ви е мерил , явно доста ви е засили . Да не е само както казва Роман1 , да ги смятате конете като нютоните и после - турбо кола от 200НМ прави 1000Нм на колелата :mhihi:
Още навремето един майстор ми го обясни това. Той по принцип се занимава с велосипеди, ама и от коли много разбира.

- кажи му да продължи да си се занимава със велосипеди :wave:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от Zagy » 20 Яну 2011, 23:14

Воденичаров написа:Турбото елиминира загубите от трансмисията, независимо дали е автоматик/ръчка, 4х4/задно/предно. Още навремето един майстор ми го обясни това. Той по принцип се занимава с велосипеди, ама и от коли много разбира.

Това отече в бисерите :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Si non confectus, non reficiat.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW

Мнение от zAcK » 20 Яну 2011, 23:31

Воденичаров написа:
Турбото елиминира загубите от трансмисията, независимо дали е автоматик/ръчка, 4х4/задно/предно. Още навремето един майстор ми го обясни това. Той по принцип се занимава с велосипеди, ама и от коли много разбира.


:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: Карай си велосипеда и не ги мисли турбаланите много много :mhihi:
а на майстора му кажи че нещо му е елиминирало доста от сивото вещество и загубите се невъзвратими :mhihi: :mhihi:
я турбо, я мурбо, я току виж му бил голям лага :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook