Кратко разясняване за частни лица относно връщането на ДДС..

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.11.2006
Местоположение: София

Мнение от x » 11 Яну 2007, 15:58

t0sh написа:преди - без ДДС и без TUV, тука минава КАТ от раз.
сега - ДДС задължително и TUV - грубо 30-40% + в сравнение с досега изгодните... но0 пък няма такси почти никакви ;) за мен е напратика същата работа

Не е съвсем същото защото е друго да вземеш кола с TUV и не предназначена за износ от кола без tuv и предназначена за износ на същата крайна цена.
Относно задължителния tuv- поредната неприета недомислица, която дори и да приемат ще трябва да е отменат след една седмица защото е пълна глупост- какво да направи легитимния търговец, който е внесъл кола с валиден преглед, но след един месец той изтича пък колата се продава след 3- да е земе на гръб и айде обратно да и прави преглед на другия край на ЕС.
Освен, че е недомислица е и незаконно защото противоречи на основни принципи на ЕС- за свободно движение/стига да не е по улиците:mhihi: / на стоки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 11 Яну 2007, 16:01

Стийн - имам предвид, че трябва да е платено (ВЕДНЪЖ), независимо дали там или тук. ако там е платено, тук не плащаш, ако там е с върнато ДДС - тук го плащаш. така еднозначно ли се изказах? :)

еурото - зависи от фирмата дали можеш да връщаш ДДС на границата при износ. Независимо дали фотоапарат, кола, мебел или друго. За повечето коли това важи, малко са фирмите които не приемат такива документи от границата и не искат да връщат ДДС - но това е изписано с големи предупредителни табели, в читавите държави :) та точно това казвам, досега се вкарваха с изтеглено ДДС, но вече няма да може - и то става почти същата работа, защото изчезват 'евтинийките' от пазарите. плюс TUV изискването и аре, разликата от преди е 0. изгода само с далаверки, отново :mhihi:

въпроса е че ни го вътриха яко по закон, не виждам нещо да е поевтиняло покрай колите...

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 11 Яну 2007, 18:35

euroto написа:...
аз лично съм си купувал кола Мерцедес от Бремен от магазина на мерцедес втора употреба и ми начислиха ДДС, което ми върнаха в едноседмичен срок като от границата на Австрия с Унгария ми разписаха документ който удостоверява, че имам да си прибирам ДДС, после тоя документ го върнах в Мерцедес по пощата и парите бяха преведени по банкова сметка от МЕРЦЕДЕС!

Нека някой обясни как се е случило това при положение, че някой каза, че нямало такива истории с ДДС-та ??? :roll:
...

Колега, я си признай кога си го купувал тоя мергел! Ако не знаеш от 01.01.2007 год. България е член на ЕС и това, че си купил колата от Бремен е равнозначно да я купиш от Брацигово. Няма износ от Германия, няма внос в България. Ако искаш си я карай с немските номера даже, но ще трябва да си плащаш данъците там. ДДС-то се връща само когато изнасяш дадена стока от държавата, в която си я купил. И то не ти връщат цялото ДДС, а си удържат комисионна. На българските КППта също има такива офиси и те задържат около 6% от ДДСто като комисионна. Отделен въпрос е, че България не ти е начислила ДДС върху сделката(тъй като го дължиш, а Германия ти го е върнала), но това май беше един дребен жест, за сметка на 2600-те кинта, дето ти ги взимаха като ДДС на митото(което беше нулево, е това да ми обясни някой, как при нулева ставка дължиш ДДС. Би трябвало 20% от 0 лв. да е 0 лв. :mhihi: )
Хайде някой модератор да заключи темата. И без това на всяка страница обясняваме едно и също и постоянно се появява някой, който задава същия въпрос ама с други думи. Достатъчно ясно е обяснено всичко по въпроса, просто трябва да се чете от 1-ва стр., а не последните две и хайде да питаме.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1418
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София

.............

Мнение от euroto » 11 Яну 2007, 18:54

Ами тази кола я купих преди доста време и имаш право за това, че след 01.01.2007 има промени, които аз не зная ;)

Но преди беше така и затова и съм го написал :) и верно всичко се повтаря и няма смисъл да се пише по 100 пъти
Последна промяна euroto на 11 Яну 2007, 18:55, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 11 Яну 2007, 18:54

Е това с карането с немски номера не ми е много ясно. Как ще я регистрирам тая кола на мое име в Германия? Аз моята я регистрирах в Силистра понеже за София трябваше да си сменям личната карта и постоянния адрес. Може предполагам да се кара с немски номера ако продължи да се води на някого от там и да я караш с пълномощно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1481
Регистриран на: 23.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc

Мнение от _BoBI_ » 12 Яну 2007, 2:44

А защо трябва да се плаща акциз след като както казахме няма износ и внос понеже сме едно цяло.Всеедно да плащаме акциз за кола купена от Варна и Внесена в София та това е смешно тая кола никаде не се внася...

За моторите знаели някой как седят нещата понеже един Р1 примерно е 150 коня по логиката на колите за падането на цените трябва да падне поне с 2000 лева :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 12 Яну 2007, 3:12

Гледам интересна дискусия е станало ....
Та първо да кажа за КАТАЛИЗАТОРА. Продават се за по около 150 евро и ти се запазва емисията в която си. Такива цени от 2000 лв, може би орижинал от БМВ ;) .. и пак зависи за кой модел ;)
ТЮВ не се зима изобщо трудно. Но струва 80 евро за да го минеш. Ако знаете на един познат Астрата в какво състояние беше и мина ТЮВ ... просто не се ходи при ТЮВ НОРД или ДЕКРА или тия по-дебелите, ами се ходи при бай Хасан, дето ги познава и ти прекарва колицата.... плащаш му 100 евро и си готов ;)
Значи ТЮВ означава технически преглед, а АУ (Abgasuntersuchung) Е прегледа за емисиите. 2 различни са! Та за АУ до сега не съм чул някой да го върнат. Виж за ТЮВ да. Там основно проблема е с раждата, спирачките и амортисьорите....
Модификациите, ако не са видими може да минат метър, при положение, че си останеш със същите АУ норми.
Таксите за нелегален ХАРДУЕЪР по колата не е чак толкова голяма (около 1500 евро). Проблема не е, че ще те спрат полицаи и ще те пратят на проверка, ами да не направиш катастрофа и да те хванат, че не си редовен, че тогава застраховката не плаща ;)
Може да правиш доста модификации, но за всяко нещо бягаш да правиш ТЮВ и чичковците да те удобрят. И това струва пари.

Сега да кажа конкретно моя случай:
Имам Е30 325. 170 коня. Искам да му слагам турбо и да му правя куп модификации. Застраховката ми е около 1000 Евро на година и данъка около 350 евро. За да ми признаят турбото, ще трябва да мина през ТЮВ и да им оставя 700 евро (само за да кажат .. дам става....може да караш). Та нямам желание, да храня немците! Решавам и регистрирвам колата в БГ. Застраховка 100 лв на година, 150 лв данък. Звучи супер. Обаче имаме едно акцизче, което трови народа. Колата ми е над 163 кончета и требе да платя 5000 лв акциз, щото БМВ-то ми от 88 година е СУПЕР ЛУКСОЗНА стока и неможе ... требе се плати ... да да ама не. За тва кво се прави. Монтирва се един ЕТА матор (2.7 122 или 129 коня). Минавам си ТЮВ и вътре пише (сменен маторя и новия вписън). Операцията струва около 800 лв всичко общо. Аз обаче си взимам главицата от стария мотор (325и) и след като регистирам колата в БГ и всичко е ок давам на баш мастора да ми смени главата със старта и колата става кажи речи пак почти 170 коня, самоче съм 2.7 и съм разреден (готов за турбо).......
Ще пиша Март месец дали всичко е станало по план :mhihi:

А да .... ДДС-то в Германия от 2007 е 19% !!!
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 13 Яну 2007, 2:30

Я да задам и аз един въпрос:
какво правим като вкарам кола регистрирана на мое име
в друга страна от ЕС в БГ?И кво става като колата е 200к.с..
Какво трябва да платя?
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 20.06.2006

Мнение от Морис » 15 Яну 2007, 1:53

Имам и още един въпрос колеги :mhihi: !
Ако я вкарам колата от Швейцария, която не е в Европейският съюз, ще ми върнат ли ДДС-то?
Тук-таме виждам по авто-къщите им VAT-reclaimable, т.е как седи процедурата с връщането на ДДС-то тогава?

За съжаление видях само още един мераклия като мен за z3, но явно и аз ще се точа още дъъъъълго :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.11.2006
Местоположение: София

Мнение от x » 17 Яну 2007, 0:42

AlibiTu написа: Монтирва се един ЕТА матор (2.7 122 или 129 коня). Минавам си ТЮВ и вътре пише (сменен маторя и новия вписън). Операцията струва около 800 лв всичко общо. Аз обаче си взимам главицата от стария мотор (325и) и след като регистирам колата в БГ и всичко е ок давам на баш мастора да ми смени главата със старта и колата става кажи речи пак почти 170 коня, самоче съм 2.7 и съм разреден (готов за турбо).......

Може да се върне и стария мотор и да се регистрира след регистрацията на колата- акцизни са само автомобилите, но не и резервната част- било тя и двигател над 163к.с.

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook