АМОРТИСЬОРИ!!
Модератор: Общи модератори
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Lucky написа:ми то си е за страх Боге-то изкара 4000 кмпо-малко от 6 месеца и изтече. Отивам при продавача Стиви ауто или някво друго ауто уж официален вносител и му съобщавам че са изтекли, а той ми заяви най авторитетно това не означава че са свършили. Смених ги след една година каране с останала една година гаранция. Мислех да отида да му ги завра в биологичния ауспух на продавача ама нямам време
Аз напоследък четейки специализирана литература с учудване разбрах, че в маслените и twin-tube газовите амортисьори (в които също има масло) конструктивно (по-скоро като страничен ефект) има заложен излишък на масло; При екстремни свивания се случва част от излишъка да "прелее", което кара амортисьора да изглежда "протекъл", но не значи че е отишъл като damping характеристики. Не знам това да не е поредното извинение на съвременните производители - както умирам от смях като си припомня официалното изявление на BMW North America, че разход до 1 литър масло на 1000 мили е ок и за нов двигател

Във всеки случай наскоро свалих задните амортисьори на 316ката, щото имаше с какво да ги ъпгрейдна. 3 месеца преди това ги минах на стенд в D&N и се оказаха в норма - бяха с еднакви характеристики и си седяха в зелената зона на графиката. Сега е момента да кажа, че и по двата амортисьора няма и следа от масло (то ясно че задните по трудно се скапват), но има голям шанс това да са оригиналните амортисьори на колата - BOGE, маслени, двойнодействащи произведени за BMW (има си емблемката и part number).
А иначе е ясно, че BOGE тук и сега не е обезателно същото като BOGE там и тогава.
MARFI написа:тоест за 221.60 си имаш нови амортисиори за е28 518, 1982 година с 2 години гаранция, какво повече му трябва на човек.
Bilstein Sport/Heavy Duty или KONI Adjustables може би?
Проблема на повечето "нормални" амортисьори е, че са доста по comfort oriented отколкото performance oriented.
Аз със Е28 опит нямам - това си е по-голяма и тежка кола и дори и с меко окачване сигурно има някакво поведение, ама Е30 със стандартно меко окачване и амортисьори си е като леко пораснала жигулка.
E аз я карах 1 година с амортисьори на доизживяване и се държеше много добре, дори сега след един поход в Северна България и шофиране с немалка скорост м/у Видин и Лом, където "пътя" е абе път е силна дума за тия останки от асфалт, и летене от около 20 метра като на рали от един насъбран асфалт край Оряхово ми изпусна десния, и сега е за смяна, е 24 години да изкараш не е малко, па и той си го пое много десния от един "Опел Кадет" преди 1 година и сега просто му дойде прекалено последното пътуване.
Та сега като го сменя, ще пиша как е, аз очаквам колата да легне много добре, че си е и тежичка се пак.
Пък и какъв performance от 24 годишен М10Б18 на 1.800 кила купе, като сложа шестака, ще сложа и нещо по-performance, но повярвай, тя колицата с разбито окачване пак си возеше добре, сега направо ще стане лодчица.
Та сега като го сменя, ще пиша как е, аз очаквам колата да легне много добре, че си е и тежичка се пак.
Пък и какъв performance от 24 годишен М10Б18 на 1.800 кила купе, като сложа шестака, ще сложа и нещо по-performance, но повярвай, тя колицата с разбито окачване пак си возеше добре, сега направо ще стане лодчица.
MARFI написа:Пък и какъв performance от 24 годишен М10Б18 на 1.800 кила купе, като сложа шестака, ще сложа и нещо по-performance, но повярвай, тя колицата с разбито окачване пак си возеше добре, сега направо ще стане лодчица.
Приятел, ясно ми е - и аз съм с М10В18, което ако и на 1040 килограмовото купе на Е30 да е малко по-живо, не е кои знае какво, но място за performance driving винаги има. Ако щеш начините по които влизаш в завоите, па ако ще и по инерция. Значи Е30-ката дори и с М10 на втора в остър завои и правилно окачване, може да завива с газ.
А инак Е28 ми е на мен една нереализирана мечта - отколе си мечтая за една читава такава, сигурно ще се размина, но няма значение. Возили са ме няколко път на такава и комфорта, за който говориш ясно си го спомням. Друг клас кола е в сравнение с Е30ката.
Е ако говорим за такъф performance:
[quote=stenly]Ако щеш начините по които влизаш в завоите, па ако ще и по инерция.[/quote]
Moга да ти кажа, че аз и сега го имам, като качвах и слизах Петрохан, на завоите си перках с газ на 3-та, колата не мърда, единственото е че повдигаше или съответно накланяше малко неприятно предницата на много острите с газ, а за инерция ... хм... до Видин стигнах за по малко от 15 лева газ, като пуснах Петрохан само инерция, колко коли заднимах ма без да натисна педала дори, е28 като набере веднъж и няма спирка:)
Ако си толкова навит за е28, моята е читава, сега ще стане още по, и ако искаш да ги сменим за 1 море:)
[quote=stenly]Ако щеш начините по които влизаш в завоите, па ако ще и по инерция.[/quote]
Moга да ти кажа, че аз и сега го имам, като качвах и слизах Петрохан, на завоите си перках с газ на 3-та, колата не мърда, единственото е че повдигаше или съответно накланяше малко неприятно предницата на много острите с газ, а за инерция ... хм... до Видин стигнах за по малко от 15 лева газ, като пуснах Петрохан само инерция, колко коли заднимах ма без да натисна педала дори, е28 като набере веднъж и няма спирка:)
Ако си толкова навит за е28, моята е читава, сега ще стане още по, и ако искаш да ги сменим за 1 море:)
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
не обичам да се намесвам така, но Е28 е 1100-1200 кг с м10б18, 1800 е леееко преувеличено 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Нема проблеми ще снимам талона.
Ма ти се пак ме сложи и мене 60 кила, един резервоар 20 кила, газовата с газта в нея 25 кила, малко багажец, гума, крик, инструменти.
П.П. Но май си прав: http://www.bmworg.ru/models/e28_misc.php тука пише 1160 кила, аз тия 1800 съм ги запомнил от тате, но ще погледна талона при първи удобен случай.
Ма ти се пак ме сложи и мене 60 кила, един резервоар 20 кила, газовата с газта в нея 25 кила, малко багажец, гума, крик, инструменти.
П.П. Но май си прав: http://www.bmworg.ru/models/e28_misc.php тука пише 1160 кила, аз тия 1800 съм ги запомнил от тате, но ще погледна талона при първи удобен случай.
MARFI написа:аз тия 1800 съм ги запомнил от тате, но ще погледна талона при първи удобен случай.
няма смисъл да гледаш в талона - кво пишат там не е сигурно, но трябват да пишат максимално допустимо тегло (поне за старите талони)
В новите талони в голямия къс има секви теглилки и мерилки, но пак къде не ги попълват, къде ги праскат 1 към гьотере.
Re: АМОРТИСЬОРИ!!
По нашите пътища издържа само жълтия /спортния/ "Билщейн". Пробвал съм с оригинални но и те не изкарват дълго. Наистина Билщейн-а е доста соленичък /няма под 850 -900 лв./ за комплект предни но имате гаранция че с тях ще погребете колата...
Re: АМОРТИСЬОРИ!!
Gembala65 написа:По нашите пътища издържа само жълтия /спортния/ "Билщейн". Пробвал съм с оригинални но и те не изкарват дълго. Наистина Билщейн-а е доста соленичък /няма под 850 -900 лв./ за комплект предни но имате гаранция че с тях ще погребете колата...
А братята зад океана се радват на следните цени на Bilstein Sport za E30:
$110 преден
$85 заден
как да не ти се доплаче?
Въпреки туй срещнах известни затруднения да обясня на колегите, че не съм луд задето при командировката до US се върнах с 4 амортисьора в куфара, вместо да пазарувам така бленуваната от масите consumer electronics

Значи на теория има други амортисьори дето са monotube high pressure gas shocks - каквито са Bilstein Heavy Duty и Sport:
KYB (Kayaba) прават и такива например, само дето се твърди че прекалено се удървя колата с тях.
KONI макар и повечето им производство да е Twintube low pressure (което не е много по-различно от обикновените хидравлични амортисьори, само дето на кони се регулират), та мисълта ми е, че KONI и те правят monotube-ни само че например за Е30 имат такива само задни;
Ей това им е каталога на KONI: http://www.koni.com/_cars/_products/cat ... 4_2005.pdf
a ей оттук може да се види кой номер амортисьор от какъв тип е:
http://www.koni.com/_cars/_general_info ... ntifi.html
42 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани