BMW N20 дискусия
Модератор: Общи модератори
34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: BMW N20 дискусия
DrivinGGoD написа:slav_891 написа:slav_891 написа:2.Буталния болт е изместен от оста на симетрия на буталото при абселютно всички двигатели.
Сигурен ли си в това![]()
100% потвърждавам думите на колегата. Дори при абсолютно симетрично изглеждащи бутала си има щампована стрелка с посока за монтаж. Това е причината.
Колкото до изместения колянов вал от оста на цилиндрите, се сещам думите на един даскал в ТУ-София: Колянов вал с изместена ос използват само някои от най-напредналите марки автомобили като БМВ и Москвич дванайсетак.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
Re: BMW N20 дискусия
BigMUZZY написа:DrivinGGoD написа:slav_891 написа:slav_891 написа:2.Буталния болт е изместен от оста на симетрия на буталото при абселютно всички двигатели.
Сигурен ли си в това![]()
100% потвърждавам думите на колегата. Дори при абсолютно симетрично изглеждащи бутала си има щампована стрелка с посока за монтаж. Това е причината.
Колкото до изместения колянов вал от оста на цилиндрите, се сещам думите на един даскал в ТУ-София: Колянов вал с изместена ос използват само някои от най-напредналите марки автомобили като БМВ и Москвич дванайсетак.
Интересно е на каква база се основават горните категорични твърдения?
Пиша от позицията на любител (не съм експерт по ДВГ), но си направих труда да се поровя по въпроса и това, което прави впечатление e, че в последно време т.нар. “offset pistons” навлизат все по-масово в съвременното автомобилостроене, но изявлението, че всички бутала са такива, ми звучи пресилено. Ето и причините:
- виждал съм бутало от неизвестно какъв (най-вероятно соц.) автомобил, върху което липсваше въпросното обозначение;
- в автомобилните форуми на запад се срещат теми/постове, в които се обсъждат особеностите на конверсията от нормални към “offset pistons” (най-често при подмяна на карантията с афтърмаркет такава)
- наличие на безбройни твърдения като долуизброените
„Some piston designs have the piston pin offset from centre in the piston.”
„..the advantage of the offset piston pin is….”
„Modern powersports engine pistons are not mounted on their connecting rods exactly on center.”
„Offset pins are for noise reduction...”
„The offset piston pin design offers a quieter running engine by reducing piston wobble and related noise.”
са достатъчно основание да се счита, че не всички бутала са с изметен бутален болт.
Що се касае до изместването на коляновия вал (positive/negative offset) – наистина е иновация на BMW, възприета и от АЗЛК, но явно това решение си има както своите преимущества, така и своите недостатъците.
В тази връзка ще е интересно някой с по-задълбочени академични и практически познания да внесе повече светлина на фона на разяснението на BMW.AG, че така просто се „подобрява дистрибуцията на усилията в двигателя”.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: BMW N20 дискусия
http://www.youtube.com/watch?v=mz9OOHoYj3c
Ето пряко сравнение с Ц250
Интересно е и сравнение с другия пряк конкурент - Ауди А4 2.0 ТФСИ . Получава се че БМВ предлага 245коня на цената на 200/211 при конкурентите .
Ето пряко сравнение с Ц250

Re: BMW N20 дискусия
Да повдигна темата с малко непотвърдена информация:
BMW considering entry level sedan M car based on the F20 1-Series with an M modified N20 turbo four cylinder.
Expect it to have similar output to the Mercedes 2.0 liter turbo motor that AMG is planning to get 340+ horses out of.
Извадка от тази публикация:
http://www.bimmerboost.com/content.php? ... r-cylinder
BMW considering entry level sedan M car based on the F20 1-Series with an M modified N20 turbo four cylinder.
Expect it to have similar output to the Mercedes 2.0 liter turbo motor that AMG is planning to get 340+ horses out of.
Извадка от тази публикация:
http://www.bimmerboost.com/content.php? ... r-cylinder
34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани