Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
acho.rs написа:- добър и ефективен да . Екологичен - стига някой да ти внася и изнася горивото , да не си в земетръсна зона , да не става война , да стават човешки грешки и тн . АЕЦ си е кутията на Пандора . ВЕЦа си е ВЕЦ - безкрайно и безплатно гориво .
ВЕЦ-а е локална екологична катастрофа, която ти позволява да добиваш от някъде малка част от енергията, която можеш да извадиш от един реактор. Не се заблуждавай, че има такова нещо като фрий енергия... няма... Зарежи тая работа. Щом еколозите предпочитат АЕЦ, значи има причина.

А защо реши, че i8 няма да е 3-цилиндров? Или, най-малкото няма да има такава модификация? Предвид стремежа да се намали теглото максимално ми се струва практично да се сложи малък и лек мотор вместо някой в8 кютук.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Emooo написа:Незнам доколко си запознат с ел. двигателите но една от 2те ми инженерни специалности е точно Електротехника - специализация ел. двигатели. Аз лично никога не въм виждал синхронен двигател и доколкото знам има такива само електроценралите и те работят като генератори. Синхроните машини не са практични и се ползвам само за едно, да ги въртиш с фиксирани обороти за да ти дават 50Hz електричество. Вариантите са два простоянно токов двигател или асинхронен. Проблема на асинхрония не е скъпия инвертор, а това че много трудно можеш да направиш прав ток перфектно синуидален, а като нямаш перфектна форма на променливия ток двигателя не работи добре - чуват се шумове, тракане, разбиват се лагери и други части. Въобще идеята да имаш постоянен ток в батерията и да го правиш променлив след това ми изглежда глупава на пръв поглед - може би ако се задълбочи човек може да намери плюсове и нищо чудно ако има такива да има и коли с асинхронни двигатели.
П.П. Направих си труда да проверя с какви мотори са сегашните хибриди. Изглежда че има и от двата вида асинхрони и постоянотокови. Постоянотоковите имат минус, че имат четки които се износват докато асинхроните ги предпочитат заради по-голямата надежност и липсата на четки. Изглежда инвертора не е никакъв проблем в случая.
Доста се отклонихме от темата, когато му дойде времето ще пусна една за да си пишем там. Не съм учил електротехника, любител съм и каквото съм понаучил от интернет и един мой много добър приятел, който вече доста години пренавива правотокови ел. мотори. Познанията са ми повърхностни, но ми е доста интересно и когато имам време чета..
относно четките го знам, но не мисля че е кой знае какъв минус при положение, че контролера ( електрониката която оправлява мотора) и самият ел. двигател (правотоков) са в пъти по евтини от асинхринхия и контролера му.. просто на определен пробег ще има един консуматив четки и лагери.. Правотоковите повече ги ползват за драг, защото от 150кг. тягов ел.мотор (правотоков) на 300 волта и хубав контролер може да го натовариш за кратко време до 500/600 киловата без да му навредиш изобщо, смятай за какво ускорение говорим и то със оловни deep cycle тягови акомулатори, които са в пъти по евтини от литиевите и имат серозен капацитет на заряд и пълен разряд. Докато асинхронните са по добри за нормален автомобил, леки са и доколкото съм чел по икономични сравнени с другите и също така лесно стават генератори, имат по-хубав въртящ момент от правотоковите (номинален и пиков) при по-ниска консумация на ток, но пък контролера е доста по сложен и все още много скъп и може би това е причината ентусиастите да не ги ползват масово..
п.п. оспамихме темата на човека..


I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
straight six power написа:Това което търся и не мога да намеря е дали електрическите двигатели са независими един от друг или задвижват една ос и съответно пак диференциал разпределя накъде да отива движението.
Мисля, че намерх отговор на въпроса: http://www.bmwblog.com/2011/08/05/bmw-i ... reenbacks/
В статията има още доста интересни факти. И въпрос към Emooo - На снимката на двигателя пише AC - 42100. Дали от това може да се каже дали е синхронен или асинхронен двигателя ?
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Вече нямам идея какво може да се ползва - четох че може би и да се ползват синхронни мотори, защото тяхната конструкция е такава че са много леки и това определено е голям плюс за автомобилната индустрия.
Tool - Fear Inoculum
- Radikal
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 5.08.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520i
- Мечтае да кара: e36 m3
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Feanor написа:А защо реши, че i8 няма да е 3-цилиндров? Или, най-малкото няма да има такава модификация? Предвид стремежа да се намали теглото максимално ми се струва практично да се сложи малък и лек мотор вместо някой в8 кютук.
Точно 3-цилиндров с турбокомпресор ще използват в i8. Той ще задвижва задната ос, докато модифицирано електрическо задвижване от i3 е монтирано в и задвижва предната ос. По последни статии излиза че системната мощност ще е 354 к.с. 0-100 км/ч за 2,7 сек. и разход 2,7л/100км.
Everything is reasonable as long as only you can die.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Първо беше 4,5 до 100 км/ч и дизелов мотор . Сега казват , че мотора ще е бензинов . Тия 2.7 не знам кой го измисли . Аз продължавам да твърдя , че ще изполват 4 цилиндров 1,6 или 2.0 , освен ако не изкарат суперспортист , което е изключително съмнително 

- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
acho.rs написа:Първо беше 4,5 до 100 км/ч и дизелов мотор . Сега казват , че мотора ще е бензинов . Тия 2.7 не знам кой го измисли . Аз продължавам да твърдя , че ще изполват 4 цилиндров 1,6 или 2.0 , освен ако не изкарат суперспортист , което е изключително съмнително
Чак да е изключително съмнително... ти виждал ли си предварителните числа за цената на това чудо?

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Аз казах суперспортист . и8 няма да е такова нещо
Не ми се вярва БМВ да изкарат 600кс леко купе и и8 едновременно , поради простата причина , че всички ще се хвърлят на резачката 


Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
ето и едно видео на i8
http://www.youtube.com/watch?v=qMoDjF_E ... _embedded#!
http://www.youtube.com/watch?v=qMoDjF_E ... _embedded#!
- ka4i
- ентусиаст
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: 31.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 touring
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
[urlhttp://www.youtube.com/watch?v=eJ3DzF5e9CM&feature=g-all-u&context=G28497dfFAAAAAAAAAAA][/url]
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани