BMW Night Vision

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

BMW Night Vision

Мнение от M6 » 19 Мар 2006, 19:53

Изображение
BMW е единственият производител, който предлага тази подпомагаща водача иновативна система във пет от сериите си.

Мюнхен. Системата на BMW за нощно виждане Night Vision е представена за първи път през есента на 2005 г. при BMW Серия 7. От месец март 2006 г. тя е внедрена и в BMW Серия 5 Седан, BMW Серия 5 Комби, BMW Серия 6 Купе и BMW Серия 6 Кабрио. Вграждайки тази система не само в топ-моделите си, но и в общо пет от сериите си, BMW направи системата Night Vision достъпна за широк кръг от потребители, спомагайки за подобряване на сигурността по пътищата през нощта.

Технологията Infra-red включва камера с топлинен детектор и осигурява изключителна сигурност по време на нощно шофиране. Тя играе ролята на помощник на водача и активен негов пазител.

Системата Night Vision дава нови измерения на оптичните възприятия при шофирането през нощта. Камера с топлинен детектор засича хора, животни или предмети, намиращи се пред автомобила, преди те дори да са станали видими за човешкото око в обсега на фаровете. Генерираните от системата образи се предават към централното табло, като тяхната яркост е в пряка зависимост от топлината, която излъчват. Така изображенията на хора и животни са най-ярки.
Камерата с топлинен детектор е с обсег до 300 метра.
Системата Night Vision повишава значително безопасността на движение през нощта, предлагайки на водача преимущества при шофиране по необработени или тесни терени, второкласни пътища или в недобре осветени подземни гаражи.
Със системите High-Beam Assist и Night Vision BMW прави още една стъпка напред в подобряването на безопасността на шофиране, използвайки редица технически нововъведения. Представена през 2005 г. в BMW Серия 6 и BMW Серия 7, системата High-Beam Assist представлява възможност за автоматично включване и изключване на дългите светлини в зависимост от пътните условия. И двете системи помагат на водача, когато шофира нощно време и в ситуации, изискващи пълната му концентрация. Night Vision и High-Beam Assist също така значително увеличават удоволствието от шофирането.

Изборът на BMW е технологията Far Infra-Red (FIR). Камера с топлинен детектор с повишени възможности за засичане на хора и животни.

Провеждайки сравнителни анализи и наблюдавайки независими научни изследвания, инженерите от BMW залагат на иновативен подход – инфрачервена технология с голям обсег (FIR), най-ефикасна при засичане на човешки силуети, животни и обекти. Тя предоставя следните възможности:

• Поглед към най-важното
FIR технологията използва камера с топлинен детектор, която фокусира най-вече върху засичането на образи на хора, животни и обекти, излъчващи по-висока топлина. Абсолютно съзнателно, тя не дава детайлно изображение на пътната обстановка, тъй като това само би забавило разпознаването на човешката фигура в общия фон. С други думи, маловажните детайли не са включени и не отвличат вниманието на водача.

• FIR помага на водача да вижда по-надалеч
Покривайки периметър от близо 300 м. FIR “вижда” близо два пъти по-надалеч от всички останали системи, като по този начин водачът е информиран по-рано за възможните опасности на пътя – всъщност, до 5 секунди по-рано при скорост от 100 км/ч.

• FIR не може да бъде “заслепен”
FIR не може да бъде “заслепен” от фаровете на отсрещния трафик, от светофари, пътно осветление или светло отразяващи знаци и табели. Дори две коли с FIR система не могат да се “заслепят” една друга.
Освен всички тези предимства, предлагани от самото начало от FIR, BMW усъвършенства тази технология като добавя допълнителни екстри. Представяният образ следва пътя, а отдалечените обекти могат да бъдат показани в по-големи размери като функция от скоростта.

• Удобната за използване Night Vision система - все едно гледаш в огледалото за обратно виждане.
Системата Night Vision предава високо контрастен черно-бял образ на контролния монитор. За да се възползва максимално от FIR технологията, водачът само трябва да проверява монитора и да разпознае опасността. Така удобството от използването на Night Vision може да се сравни с поглеждането в огледалото за обратно виждане.

При разработване на новата система, BMW проучва възможността контролният монитор да е позициониран в главното зрително поле на водача, но в последствие отхвърлят идеята. Тестовете показали, че комбинацията от виртуален и реален образ дразни водача и не е най-доброто решение.

http://www.bmw.bg

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook