Как стартират спортните BMW
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- vankata™
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Как стартират спортните BMW
Преди Втората световна война заводът на BMW в Мюнхен не произвежда коли, а само авиационни двигатели и мотоциклети. В същото време през 1929 г. BMW става собственик на малката фирма от Айзенах Dixi, произвеждаща миниавтомобили.
През 1936 г. е направен първият състезателен автомобил - BMW 328. Негови конструктори са Фриц Фидлер и Алекс фон Фалкенхаузен. Колата е доста компактна и тясна, двигателят й е шестцилиндров, с горни клапани и хоризонтални смукателни канали. В серийния си вариант този двигател имал мощност от 85 к.с. при 4800/мин при ходов обем от 1971 куб.см, но бил така разработен, че имал голям резерв за форсиране. Предавателната кутия на колата била ZF, четиристепенна. Предните колела имали независимо окачване, а задните на твърд мост с надлъжни ресори. Масата на колата била само 780 кг и в серийното изпълнение достигала скорост от 150 км/ч. С този автомобил още при първия му старт пилотът Паул Грайфиц печели първо място на пистата Нюрбургринг в клас до 2 литра. Колата придобила известност и била експортирана дори за Англия - люлката на спортните автомобили от английската фирма Frezer-Nash. Колите се правели в Айзенах до 1939 година, а общият им брой достигнал 464.
Независимо от войната в Европа през 1940 година в Италия организирали за пореден път знаменитото Мigle Miglia, по време на което трябвало да се направят десет кръга по 167 км. Стартирали 88 състезателни автомобила в 33 различни класа.
BMW използвала пет реконструрирани автомобила 328, два с обтекаем закрит корпус и три с открити каросерии. Благодарение на липсата на въздушни филтри, трите карбуратора, специалните разпределителни валове и увеличеното сгъстяване била достигната максимална мощност от 125 - 150 к.с. Максималната скорост на закритите коли достигала 215 - 217 км/ч.
Победител в състезанието става екипажа фон Ханщайн - Беймер, пред италианците Фарина - Мамбели. Трети, пети и шести завършили другите екипажи на BMW - Брудес - Резе, Брем - Рихтер и Внхер - Щолц, като така баварските коли победили в личното и отборно класиране. След състезанието колите били върнати в Мюнхен, където след войната американски лейтенант открил една и я продал в Щатите, където е и днес в частна колекция. Един от откритите автомобили пък попаднал в руски ръце - била докарана в авиационен завод край Москва от сина на конструктора Анастас Микоян. Днес този автомобил е в Латвия.
Източник: bmw.newcar.bg/autopress-bg.com
През 1936 г. е направен първият състезателен автомобил - BMW 328. Негови конструктори са Фриц Фидлер и Алекс фон Фалкенхаузен. Колата е доста компактна и тясна, двигателят й е шестцилиндров, с горни клапани и хоризонтални смукателни канали. В серийния си вариант този двигател имал мощност от 85 к.с. при 4800/мин при ходов обем от 1971 куб.см, но бил така разработен, че имал голям резерв за форсиране. Предавателната кутия на колата била ZF, четиристепенна. Предните колела имали независимо окачване, а задните на твърд мост с надлъжни ресори. Масата на колата била само 780 кг и в серийното изпълнение достигала скорост от 150 км/ч. С този автомобил още при първия му старт пилотът Паул Грайфиц печели първо място на пистата Нюрбургринг в клас до 2 литра. Колата придобила известност и била експортирана дори за Англия - люлката на спортните автомобили от английската фирма Frezer-Nash. Колите се правели в Айзенах до 1939 година, а общият им брой достигнал 464.
Независимо от войната в Европа през 1940 година в Италия организирали за пореден път знаменитото Мigle Miglia, по време на което трябвало да се направят десет кръга по 167 км. Стартирали 88 състезателни автомобила в 33 различни класа.
BMW използвала пет реконструрирани автомобила 328, два с обтекаем закрит корпус и три с открити каросерии. Благодарение на липсата на въздушни филтри, трите карбуратора, специалните разпределителни валове и увеличеното сгъстяване била достигната максимална мощност от 125 - 150 к.с. Максималната скорост на закритите коли достигала 215 - 217 км/ч.
Победител в състезанието става екипажа фон Ханщайн - Беймер, пред италианците Фарина - Мамбели. Трети, пети и шести завършили другите екипажи на BMW - Брудес - Резе, Брем - Рихтер и Внхер - Щолц, като така баварските коли победили в личното и отборно класиране. След състезанието колите били върнати в Мюнхен, където след войната американски лейтенант открил една и я продал в Щатите, където е и днес в частна колекция. Един от откритите автомобили пък попаднал в руски ръце - била докарана в авиационен завод край Москва от сина на конструктора Анастас Микоян. Днес този автомобил е в Латвия.





Източник: bmw.newcar.bg/autopress-bg.com
::: vankata™ :::
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани